{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Er min hund sær eller... {{forumTopicSubject}}

Ved ikke rigtig, hvor jeg skal begynde.

Har gennem tiden haft en del hunde, men aldrig en, der skulle tages så mange hensyn til smiley

Hun lagde ud som 10 ugers hvalp med at bide efter mig, da jeg ville flytte hendes ben.
Det er blevet bedre, men helt godt bliver det vist aldrig. Hun er 4 år nu.

I går brummede hun ad mig, fordi jeg aede hende, mens hun drak vand. Hvis hun får ben i haven er det kun mig, der kan komme derud. Hun har markeret på min 12 årige datter 2 gange inden for en uge for en måneds tid siden.

Når vi har bestilt foder ligger hun i gangen og passer på det, mere eller mindre hele dagen, den dag det kommer. Det er så kun mig, der må gå hen til foderet uden hun viser tænder. Altså kun den dag, det bliver leveret.

Hendes poter må man ikke røre ved, så brummer hun. Hun er nødt til at have mundkurv på, når hun skal have klippet negle hos dyrlægen. Dryppe øjne på hende, må man ikke. I det hele taget pille ved hende. Hun har altid været sådan.

Stoler ikke helt på hende mht. andre hunde. Lige i den situation har jeg frygtelig svært ved at læse hende.

Hun er ellers en super glad hund, som elsker alle mennesker. Folk kan vade lige ind her uden hun siger noget. Bare de gider kæle med hende..

Forstår det simpelthen ikke. Hun virker jo, som om, der er et problem med tillid eller måske usikkerhed, selvom der ikke er sket nogle overgreb på hende. Synes virkelig, det er trist.

Nogle, der har nogle bud på, hvad man skal stille op?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min hund sær eller...
  • #1   8. mar 2011 Hvis der er nogen der siger du skal vise den hvem der bestemmer ved at vende den om på ryggen, bide den i øret, tage fat i den og skælde ud mv, så luk ørerne... Det er ikke gode metoder.

Først ville jeg nok få undersøgt om hunden har smerter. evt ved røngten.
    Dernæst ville jeg respektere den afstand hunden har brug for for at føle sig tryg når den har mad, vand mv.... Og sørge for hunden ikke kan komme ud i det rum hvor den vogter nyt foder.

• #2   8. mar 2011 Kunne aldrig drømme om at lægge hende på ryggen smiley

Er ret sikker på, hun ikke har smerter. Hun har været sådan siden hun var 10 uger. Dengang var hun bare meget værre. Og hun bliver også respekteret. Da hun markerede på min datter var der ikke foder involveret. Aner faktisk ikke, hvorfor hun gjorde det. Sad lige ved siden af.

• #3   8. mar 2011 Godt råd fra Tina og Alex N.

Hvis det er et tillidsspørgsmål ville jeg også træne bytteleg. Start med noget der ikke betyder det helt store for din hund og byt det ude med noget lidt bedre. Dernæst noget der er lidt bedre end det første.
    Gå langsomt frem så I ikke går fejl af hinanden.

Med hensyn til poterne er der mange hunde, der ikke bryder sig om at blive rørt der, især hvis de ikke har lært det fra små af. Det kan trænes :o)
    http://www.youtube.com/watch?v=bgEwiH8CeUE&feature=related

• #4   8. mar 2011 forresten første trin skal gøres så mange gange at hun forventer noget bedre før du går til næste trin :o)

• #5   8. mar 2011 Eller tage fat i hende/bide hende i øret..
    Er ret sikker på, hun ville bide, hvis jeg gjorde det, da hun ville føle det som et overgreb, hvilket det vel også er.

• #6   8. mar 2011 Helle, du kan også være "en ressource" hun passer på.

• #7   8. mar 2011 Undskyld, men som jeg læser det du skriver, så har hun ikke følt at hun har haft en leder som tog sig af alle de ting en leder skal sørge for lige fra de er små af.
    Uden at kende dig eller dine og din families metoder, så har hun været utryg, lige siden den oplevelse med benet da hun var 10uger hvis der ikke har været sket noget andet tidligere som du bare ikke kan huske,. Man må man aldrig acceptere at en så lille hvalp sætter "dagsordnen" ved at bide, el. self.vil den bide, men der skulle den ha været sat på plads med det samme ved at du=Den leder af flokken viste den at det IKKE var acceptabelt.
    Så bare den ene ting gør at jeg tror at du/ I har været for usikre gennem hele hundens liv, og det er desv. en af de ting som ofte gør at hunde skifter hjem, for til sidst at blive aflivet, hvis den er SÅ påvirket at den ikke kan rettes op.
    Få fat i en adfærdskonsulent og se om h*n kan lære jer at være hundes Fører/Leder for hjælp har du/ I bestemt brug for, og det skal være Proff hjælp.

• #8   8. mar 2011 marianne H:

Tror ikke, hun passer på mig. Har aldrig oplevet hende agressiv, når jeg har gået med hende. Derimod passer hun på manden, som er hendes private kløpind.

• #9   8. mar 2011 Find ud af om hunden har ondt først.. Hvis ikke der er noget galt så synes jeg du skal arbejde med problemet for det kan blive sindssyg farligt når hun vogter sin mad så meget.. Du skal simpelthen lære hende at når du kommer hen til hende så har du noget der er meget mere lækkert end det hun har.. F.eks. hvis hun har tørfoder så har du dåsemad.. Gå stille hen imod hende og når hun kigger på dig så smid lidt dåsemad ned til hende.. Til sidst vil hun lære at det ikke kan svare sig at passe så meget på det hun har for du kommer med noget der er mere lækkert

• #10   8. mar 2011 Anita : Cookie, Beauty og Prixie`s Moar. .:

Det var den dag, jeg hentede hende. Har fået fortalt, at hun tissede af glæde, når mor kom = mad.
    Mener absolut ikke, at jeg har været usikker.. Hun er ikke den første rotte, jeg har, men den første tæve.
    At skifte hjem kommer ikke på tale her!

• #11   8. mar 2011 :o) Jeg tror faktisk også det ville være en god ide at få hjælp fra en adfærdsbehandler, der kan se hunden og få et grundigt billede af situationen.

• #12   8. mar 2011 Anna D:

Det har jeg gjort og kan sagtens gå til hendes mad. Når jeg fodrer hende får hun 2 mål. Først det ene og hun sidder pænt og venter, mens jeg henter det andet og indtil jeg siger"værs'go".

Vi har prøvet at træne hende på den måde, at jeg havde foderet i bægeret og gav hende lidt af gangen i skålen. Intet problem i det.
    Blev bare lidt overrasket over at hun også passede på sit vand.

• #13   8. mar 2011 Og det bekymrer mig selvfølgelig, hvis hun har et tillidsproblem.
    Men tror lige, vi prøver dyrlægen først.

For et stykke tid siden fik hun en hel kanin(den var flået) ude på vores altan(boede på daværende tidspunkt i lejlighed). Hun gik fuldstændig bersærk. Døren var lukket, men ingen måtte komme i nærheden af altandøren.

Det endte med, at hun var derude til klokken 5 om morgenen, hvor hun selv bad om at komme ind..Kaninen var IKKE spist.
    Forstår bare ikke, at hun havde så travlt med at vogte på maden, at hun ikke spiser den?

• #14   8. mar 2011 Det lyder som om hun har brug for en stor intimssfære. Nogle hunde gider ikke klap kæl og hygge medmindre de selv opsøger det. Selvfølgelig må hun ikke nappe efter din datter, men måske har hun (din datter) sendt nogle truende signaler uden I selv er bevidste om det?
    Det er generelt en god ide at lade madvogtende hunde være i fred ved maden og skålene i det hele taget. Hvorfor skal hun vente til du siger værsgo? Det stresser hende sikkert endnu mere i spisesituationen.
    Synes I skal kontakte en adfærdsbehandler, som kommer ud til jer og observerer inden der sættes et "behandlingsforløb" igang

• #15   8. mar 2011 Lad være med at sætte hende i situationer hvor hun stresser over at skulle vogte over noget. Måske har hun helt fra opdrætter været vant til at de andre hvalpe har jaget hende væk og spist hendes mad......

• #16   8. mar 2011 Lotte D

jeg siger altid værsgo når jeg har hældt det sidste mål op smiley
    Det er egentlig ikke noget, vi har trænet, det gør hun bare.

Hun elsker kæl, klap og hygge. Og som jeg skriver i starten, bliver der taget hensyn til hendes "særheder". Hun er bare den første af slagsen, jeg har haft, der skulle tages så mange hensyn til.

• #17   8. mar 2011 Tror egentlig, det er fordi, jeg ikke kan komme foderet i skålen, når hun har hele grødhovedet dernede. og hun ved jo, der kommer 2 :o)

• #18   8. mar 2011 Prøv en adfærdsbehandles.. Det lyder voldsomt når hun også er sådan med hendes vand

• #19   8. mar 2011 Vil lige tage hende til dyrlægen først.

Men modtager gerne forslag til gode og kompetente adfærdsbehandlere. Bor på Mors smiley

• #20   8. mar 2011 Jeg har selv brugt lone greva til en af mine og hende var jeg godt tilfreds med.. Hun bor i galten ved århus

• #21   8. mar 2011 Anna D:

Tak. Hende har jeg da hørt om smiley

• #22   8. mar 2011 Lone holder pause men her er et link du måske kan bruge.
    De fleste er uddannet af hende.
    (link fjernet)

Kommentér på:
Er min hund sær eller...

Annonce