Er min hund sær eller... {{forumTopicSubject}}
Ved ikke rigtig, hvor jeg skal begynde.
Har gennem tiden haft en del hunde, men aldrig en, der skulle tages så mange hensyn til
Hun lagde ud som 10 ugers hvalp med at bide efter mig, da jeg ville flytte hendes ben.
Det er blevet bedre, men helt godt bliver det vist aldrig. Hun er 4 år nu.
I går brummede hun ad mig, fordi jeg aede hende, mens hun drak vand. Hvis hun får ben i haven er det kun mig, der kan komme derud. Hun har markeret på min 12 årige datter 2 gange inden for en uge for en måneds tid siden.
Når vi har bestilt foder ligger hun i gangen og passer på det, mere eller mindre hele dagen, den dag det kommer. Det er så kun mig, der må gå hen til foderet uden hun viser tænder. Altså kun den dag, det bliver leveret.
Hendes poter må man ikke røre ved, så brummer hun. Hun er nødt til at have mundkurv på, når hun skal have klippet negle hos dyrlægen. Dryppe øjne på hende, må man ikke. I det hele taget pille ved hende. Hun har altid været sådan.
Stoler ikke helt på hende mht. andre hunde. Lige i den situation har jeg frygtelig svært ved at læse hende.
Hun er ellers en super glad hund, som elsker alle mennesker. Folk kan vade lige ind her uden hun siger noget. Bare de gider kæle med hende..
Forstår det simpelthen ikke. Hun virker jo, som om, der er et problem med tillid eller måske usikkerhed, selvom der ikke er sket nogle overgreb på hende. Synes virkelig, det er trist.
Nogle, der har nogle bud på, hvad man skal stille op?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Først ville jeg nok få undersøgt om hunden har smerter. evt ved røngten.
Dernæst ville jeg respektere den afstand hunden har brug for for at føle sig tryg når den har mad, vand mv.... Og sørge for hunden ikke kan komme ud i det rum hvor den vogter nyt foder.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
Er ret sikker på, hun ikke har smerter. Hun har været sådan siden hun var 10 uger. Dengang var hun bare meget værre. Og hun bliver også respekteret. Da hun markerede på min datter var der ikke foder involveret. Aner faktisk ikke, hvorfor hun gjorde det. Sad lige ved siden af.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
Hvis det er et tillidsspørgsmål ville jeg også træne bytteleg. Start med noget der ikke betyder det helt store for din hund og byt det ude med noget lidt bedre. Dernæst noget der er lidt bedre end det første.
Gå langsomt frem så I ikke går fejl af hinanden.
Med hensyn til poterne er der mange hunde, der ikke bryder sig om at blive rørt der, især hvis de ikke har lært det fra små af. Det kan trænes :o)
http://www.youtube.com/watch?v=bgEwiH8CeUE&feature=related
sep 2007
okt 2007
Er ret sikker på, hun ville bide, hvis jeg gjorde det, da hun ville føle det som et overgreb, hvilket det vel også er.
sep 2007
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Uden at kende dig eller dine og din families metoder, så har hun været utryg, lige siden den oplevelse med benet da hun var 10uger hvis der ikke har været sket noget andet tidligere som du bare ikke kan huske,. Man må man aldrig acceptere at en så lille hvalp sætter "dagsordnen" ved at bide, el. self.vil den bide, men der skulle den ha været sat på plads med det samme ved at du=Den leder af flokken viste den at det IKKE var acceptabelt.
Så bare den ene ting gør at jeg tror at du/ I har været for usikre gennem hele hundens liv, og det er desv. en af de ting som ofte gør at hunde skifter hjem, for til sidst at blive aflivet, hvis den er SÅ påvirket at den ikke kan rettes op.
Få fat i en adfærdskonsulent og se om h*n kan lære jer at være hundes Fører/Leder for hjælp har du/ I bestemt brug for, og det skal være Proff hjælp.
okt 2007
Tror ikke, hun passer på mig. Har aldrig oplevet hende agressiv, når jeg har gået med hende. Derimod passer hun på manden, som er hendes private kløpind.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.130
okt 2007
Det var den dag, jeg hentede hende. Har fået fortalt, at hun tissede af glæde, når mor kom = mad.
Mener absolut ikke, at jeg har været usikker.. Hun er ikke den første rotte, jeg har, men den første tæve.
At skifte hjem kommer ikke på tale her!
sep 2007
okt 2007
Det har jeg gjort og kan sagtens gå til hendes mad. Når jeg fodrer hende får hun 2 mål. Først det ene og hun sidder pænt og venter, mens jeg henter det andet og indtil jeg siger"værs'go".
Vi har prøvet at træne hende på den måde, at jeg havde foderet i bægeret og gav hende lidt af gangen i skålen. Intet problem i det.
Blev bare lidt overrasket over at hun også passede på sit vand.
okt 2007
Men tror lige, vi prøver dyrlægen først.
For et stykke tid siden fik hun en hel kanin(den var flået) ude på vores altan(boede på daværende tidspunkt i lejlighed). Hun gik fuldstændig bersærk. Døren var lukket, men ingen måtte komme i nærheden af altandøren.
Det endte med, at hun var derude til klokken 5 om morgenen, hvor hun selv bad om at komme ind..Kaninen var IKKE spist.
Forstår bare ikke, at hun havde så travlt med at vogte på maden, at hun ikke spiser den?
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
Det er generelt en god ide at lade madvogtende hunde være i fred ved maden og skålene i det hele taget. Hvorfor skal hun vente til du siger værsgo? Det stresser hende sikkert endnu mere i spisesituationen.
Synes I skal kontakte en adfærdsbehandler, som kommer ud til jer og observerer inden der sættes et "behandlingsforløb" igang
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
okt 2007
jeg siger altid værsgo når jeg har hældt det sidste mål op
Det er egentlig ikke noget, vi har trænet, det gør hun bare.
Hun elsker kæl, klap og hygge. Og som jeg skriver i starten, bliver der taget hensyn til hendes "særheder". Hun er bare den første af slagsen, jeg har haft, der skulle tages så mange hensyn til.
okt 2007
mar 2008
okt 2007
Men modtager gerne forslag til gode og kompetente adfærdsbehandlere. Bor på Mors
mar 2008
okt 2007
Tak. Hende har jeg da hørt om
sep 2007
De fleste er uddannet af hende.
(link fjernet)
Er min hund sær eller...