568 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Mere selvtillid! Mere selvtillid!

Hejsa
Jeg har en dejlig Schæfer Tæve på 1år og 8 måneder!
Hun har et meget lavt selvværd, hvis hun skal prøve noget nyt! Og det kan tage noget tid for hende at overvinde sig selv! Men hun kan være meget dominerende overfor andre hunde!
Så er mit spørgsmål, hvordan kan jeg hjælpe hende med at få mere selvtillid?
for da jeg gik til hvalpe træning med hende, kunne mine trænere ikke hjælpe!
Vi skal starte til agility til august, vil det hjælpe?
ER DER NOGLE SOM KAN HJÆLPE?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere selvtillid!
  • #1   26. maj 2006 Små succes oplevelser i hverdagen, f.eks. hoppe op på en træstamme, senere sit, dæk og stå på træstammen, op og ned af trapper, søge øvelser sov lave sjove øvelser zig zag, high five osv.. tror agility er en god ide, men ta det langsomt i starten :o)

Du skal nok ikke "afholde" hende fra sjove oplevelser fordi du tror hun er nervøs, gå stille frem og ROS

Held og lykke med hende..

• #2   26. maj 2006 ...og i de situationer hvor hun viser usikkerhed og nervøsitet, giv dig rigtig god tid der. Bliv stående og ros hende når hun søger frem mod det der gør hende utryk.

Endelig ikke ynke hende eller synes det er synd for hende og derfor prøve at undgå de ting der skræmmer - så bliver hun kun bekræftet af dig i, at det er farligt.

Misja var også sådan som du beskriver din og det første år med hende, føltes nogen gange som en lang trænings tur, for at give hende mere selvtillid og "hår" på brystet.

Jeg kaldte hende min lille "flugt hund", for alt nyt på vejen (ikke mennesker eller dyr) skræmte hende og det var mit job at vise hende, at der intet var at være bange for og at lære hende at håndtere nyt med forsigtig nysgerrighed - men dog nysgerrighed - og ikke bare angst og flugt.

Ofte måtte jeg sætte mig ned og vente på Misja var til at komme i kontakt med, før vi kunne gp videre og jeg "æggede" hende, opmuntrede hende, roste hende højlydt, viste hende med egen krop osv - at den væltede cykkel (bare et eksempel) ikke var farlig og at hun GODT kunne går hen og undersøge den.

I dag undersøger hun alt og nogen gange når hun synes det ser faarligt ud, puster hun sig lidt op og gør og hopper lidt op og ned mens hun nærmer sig genstanden. Når hun så er helt derhenne - og nogen gange skal jeg stadig gå med - så rooooser jeg ubetinget.

Jeg roser hende også når hun gør - hvis det er hvad der skal til, for at hun ikke reagere med flugt når hun ser noget "farligt" ligge på vores vej - så er et på VOV okay med mig smiley

Jeg håber du finder løsninger der virker, for lige dig og din hund.

Held og lykke smiley

//Karina.

• #3   26. maj 2006 ........eller har jeg helt misforstået dig, og at det kun er når hun skal noget nyt ??

• #4   26. maj 2006 Hej Christina....

Minder mig om Kira da hun var mindre :0)

Hun havde et problem med lygtepæle!!!! Ikke om dagen, men om natten når der var lys i. Og der er altså MANGE lygtepæle i Albertslund.

Jeg fik det råd at snakke med dem, altså lygtepælene. Det virkede helt åndsvagt at blive begejstret, kramme og ævle løs med de her dumme pæle, men det HJALP! To aftener og hun registrede dem ikke mere.

Jeg har brugt det råd til alle de ting jeg har oplevet mine reagerer usikker på. Og det virker hver gang.

Så kan man kun håbe på, man en dag ikke bliver hentet og afleveret på den lukkede ;0)

• #5   26. maj 2006 Tak karinaog anja og janie
    men ja det er kun nå hun skal prøve noget nyt, som f.eks. da hun første gang skulle gå op og ned af vores trap til kælderen

• #6   26. maj 2006 jeg synes også jeg giver hende øvelser som vi så arbejder videre med eftersom hun bliver bedre!. men hvis jeg så vil have hende til at hoppe over et fremmed hegn begynder hun bare at gø. og først efter noget tid hoppe hun over! selvom hun springer herhjemme også

Kommentér på:
Mere selvtillid!

Annonce