827 visninger
|
Oprettet:
selvtillid til hund {{forumTopicSubject}}
hvordan giver man sin hund mere selvtillid? så den ikke er så bange for nye ting, og bliver nervøs og forvirret når andre end jeg giver ham kommandorer...
jeg har altid behandlet ham meget blidt i opdragelse, også mest fordi han dælme har været så super nem at lære ting og lystre. har aldrig nogensinde hævet stemmen overfor ham osv, netop fordi jeg er bange for at gøre ham mere "nervøs" end han er i forvejen... han er ikk bange for mennesker, han elsker dem og også hunde. men så snart andre spørg ham om noget, bliver han lidt forvirret og nervøs og søger hen til mig...
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 111
mar 2011
mar 2011
dec 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 146
mar 2011
nu du siger øvelse, hvilke øvelser tænker du så ?
mar 2011
jeg er godt nok ikk nervøs i de situationer han er, men har læst at ens hund afspejler en selv. og dengang jeg fik ham skete der nogen ting i mit liv, der gjorde jeg ikk turde at være alene og var nervøs for det, så jeg har sikkert været så "dum" at overføre det til ham dengang uden jeg selv tænkte på det...
jeg vil helt sikkert ta den der brugsprøve i brug
mar 2011
ja du har nok ret i det er derfor han ikk "stoler" på andre end mig, vi boede også alene sammen i et halvt år hvor det han fik alt min opmærksomhed og kun mig han skulle hører efter, men kan så se det lidt et problem når man så bor sammen med en anden nu
men jeg har taget alle dine ord til mig og vil simpelthen begynde med at træne fra i morgen af til den prøve der
mar 2011
selvtillid til hund