{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.011 visninger | Oprettet:

signe s
signe s
Tilmeldt:
11. mar 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hund med ud at rejse? {{forumTopicSubject}}

Hej derude! Jeres mening, erfaring, viden tak...

Jeg har altid elsket hunde og især de store af dem! Specielt The Great Dane og Dogue de Bordeaux. Nu er det bare sådan, at jeg også har en svaghed for at rejse, og har derfor aldrig gjort mere ved det. Nu vil jeg så bare spørge: Kan jeg tage den med mig? Kunne jeg ikke gøre den til min følgesvend over det hele? Jeg elsker at rejse alene og leve ret simpelt når jeg er ude, men en hund ville gøre det endnu mere perfekt. Det ville være en blanding af selskab og tryghed? Ville en hund lide under dette? SKAL de have faste rammer? selvom den bliver fodret, passet og elsket. Tak for svarene på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund med ud at rejse?
  • #1   11. mar 2011 Jeg tror det kommer an på hunden om den vil trives.
    Jeg har haft en hund, der ikke brød sig om at blive revet ud af sine trygge rammer.. og jeg har haft en, der var ligeglad, bare jeg var der med hende.

    Men du skal jo nok have med i dine overvejelser, at nogen lande kræver karantæne... så der kommer jo under alle omstændigheder automatisk nogen begrænsninger på hvor du kan tage hen, bare lige sådan.


  • #2   11. mar 2011 Jeg må nok indrømme, jeg har den opfattelse at en hund ikke har behov for at "se verden". Jeg tror faktisk den har bedre af, at blive hjemme i vante omgivelser, så hvis man er i en periode af sit liv, hvor man rejser meget, er det nok ikke nu man skal have hund? Det er bare lige lidt tanker fra mig. Må nok indrømme jeg ikke har erfaring i at rejse med hund!

    Og som Uden for pædagogisk rækkevidde skriver, er der mange lande der har regler for indførelse af hunde.


  • #3   11. mar 2011 vi hadde problemer med å få et hotell rom når vi var i spania med hundene , da øvre grense på vekt på hunden var 12 kg... og det var mine 2 langt over , det eneste hotell vi fikk overnatte på var et 5 stjernes hotel.. og vi mått løfte tæven ind og ud ( ikke spørge mig hvorfor ) og det var en dyr fornøjelse da vi også betalte for 2 hunder... vi kørte til spanien og tuskland var ingen problem med hotel og hundene...

    Men når man har hunde med , kan/bør man ikke dra for meget ud uden hundene , vi spiste bare morgenmad på hotellet ellers var vi med hundene... nu var vi 2 personer så den ene dro på butikk mens den andre var med hundene...


  • #4   11. mar 2011 m å sigge at nu foretrekker jeg telt-tur i skoven med hundene ..

    når hundene var med syns jeg ikke at jeg kunne dra og se ting uden hundene og da er det mange oplevelser man ikke får med sig da jeg ikke syns man bør forlate en hund på et fremmed hotelrom alene...

    så nu hygger jeg mig på telt tur med hundene og nyter naturen,,,


  • #6   12. mar 2011 Hvis du skal ud og flyve med den er det meget bøvlet, da de fleste selskaber har en maks str på lastlugen og dermed på transportkassen, så skal den med specielt fragtfirma osv. Ja og pas og vaccinationer og alt det der skal være iorden, der er ikke så mange steder hunde skal i karantæne mere, men forberedelserne kan tage 6-8 mdr.
    Hvis du med simpelt mener og bo i telt eller lign er det vel ikke det store problem, men mange andre bosteder må du ikke have hund med og endda på nogen campingpladser. Og igen det er bøvlet med sådan en stor hund smiley


  • #7   12. mar 2011 Gizmo er ligeglad med hvor han er henne, bare jeg er der, men man kan godt se han er mere tryg når vi har været der et par dage. Og som Marianne siger, så ville jeg aldrig lade ham være alene på et fremmed hotelværelse og sådan

  • #8   12. mar 2011 Vi har haft vores 2 hunde med i bil til Italien,boet på hotel og i lelejt lejlighed--ingen problemer,vi har haft dem med i Sverige i lejet sommerhus,forberedelserne tager 6-8 mdr.men nu har de fuldt gyldigt EU pas+ vaccinationer,vi har dem også med i Campingvogn,de er faktisk med alle steder ,undtagen når vi skal flyve,ikke så meget fordi de skal i transportkasse,men vi er bange for de de bliver lastet til et forkert fly.
    Og de 2 hunde er bedøvende ligeglade med hvor de er henne,bare de er sammen med os,de er også vant til at være alene enten i lejet sommerhus eller campingvogn,så vi tager dem bare med,når vi kører.


  • signe s
    signe s Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   12. mar 2011 Tusinde tak for alle svarene indtil videre! Har givet stof til eftertanke smiley

Kommentér på:
Hund med ud at rejse?

Annonce