{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Min hund spiser ikke? {{forumTopicSubject}}

Min tæve på lidt over et år, gider ikke at spise "ordentlig" mad. Alt hvad der er lidt hårdt at tygge på har ingen interesse. Hun vil gerne spise frikadeller, skinke og alt det usunde for en hund. Det eneste fornuftige hun spiser og Frolic. Det er dem med kød og korn og så videre, i. De der ringe. Har prøvet alt fra Pedigree til Royal Canin. Hun får masser af motion og lever ellers sundt, men maden er et problem.

Nogen der har gode råd? Er på rimelig bar bund smiley

Nathalie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund spiser ikke?
  • #1   26. maj 2006 Ja jeg vil jo mene at du serverer mad morgen og aften.. Lader det stå 10 minutter. Har hun ikke spist, tager du det væk og serverer det igen om aftenen.. Og ikke give noget iløbet af dagen..

• #2   26. maj 2006 Olivers...*GG* ellers hæld lidt lakseolie ud over foderet..Vi havde problemer på et tidspunkt, men så kom der lidt sovs ud over tørfoderet...Det er sgu også lidt kedeligt..*GG* men man kan hurtig vænne sin hund til at spise menneskemad, det oplevede vi efter påske, hvor han havde fået mange godbidder og rester etc..

• #3   26. maj 2006 Prøv at blande lidt leverposteg i hendes tørfoder ???
    Det har hjulpet på Duchessè

• #4   26. maj 2006 Til Jeanette :

Har prøvet det system, men hun gider det ikke smiley
    Selvom jeg så køber noget nyt, har det ingen interesse.
    Hun snuser til det og går.

• #5   26. maj 2006 Til Else:

Ja men hun sorterer det bare ligeså fint fra :s

Til Anna:

Tak for rådet, vil prøve det smiley

• #6   26. maj 2006 Hun får tyggeben ved siden af, Dorthe smiley

• #7   26. maj 2006 tilslutter mig Jeanettes metode, skifter osse mell. lidt leverpostej , A38, torskeleverolie, tun osv ellers er det for ensformigt.

• #8   26. maj 2006 til Vinni:

hun sorterer det bare fra smiley
    Ellers tak for rådet

• #9   26. maj 2006 mener blandet i tørf. En rask hund vil ALDRIG sulte sig ihjel !!

• #10   26. maj 2006 til Dorthe:

Nej, ved godt at hunde kan finde på at faste smiley
    Men sad her til aften i over en halv time og prøvede at få noget i hende, ved at rose hende hver gang hun snusede til det mad jeg gav hende, og gjorde hende interesseret i det. Det hjalp en lille smule, hun spiste ET stykke foder :| Wee *skuffet*

• #11   26. maj 2006 Nathalie : Hundes spiseproblemer er så godt som aldrig hundens problem, men ejeren der ikke kan ha at vovse ikke spiser ; ))

• #12   26. maj 2006 til Iben:

Ja hehe, det ved jeg, men det er sgu svært når hun er så, lad os bare kalde det skeptisk, over for hårdt foder *gg*

• #13   26. maj 2006 Nathalie : er hunden ellers frisk og glad ? hvor gammel er den ?

• #14   26. maj 2006 Dorthe , har en veninde, der har en hund der som 9 mdr vejede 18 kg, den burde havevejet 12...klynk

• #15   26. maj 2006 til Dorthe:

Ja, ved at små hunde, især, tit har problemer med tandsten osv. , men børster tit hendes tænder. Hun har ikke endnu fået tandsten, men har tilgengæld MEGET flotte tænder. *stolt* hehe

• #16   26. maj 2006 Veninden siger jammen hun er så glad for mad.......

• #17   26. maj 2006 til Vinni:

Hun er sund og rask og glad!
    Hun blev et år her den 9. smiley

• #18   26. maj 2006 til Dorthe:

Ved godt at det er problem, og det er også derfor at jeg spørger om hjælp - Ved hvad det kan ende med!

• #19   26. maj 2006 til VInni:
    har svaret dig smiley

• #20   26. maj 2006 til Dorthe:

Skal nok holde øje med hende smiley

• #21   26. maj 2006 Dorthe : Min venindes er søs. til min Bailey han udnytter sit foder 200% og får derfor 50 % af anbefalet. Han kunne snilt spise det 4 dobbelte. Har kørt venlig kampagne på venindeni 4 år, og nu har den tabt sig til kun 3 kgs overvægt.

• #22   26. maj 2006 Natalie Prøv bare at springe Een dag over, giv hende så det foder du gerne vil have hun spiser. Se på det som en konkurance du gerne vil vinde. Præmien er at du får en sund hund i mange år. går hun 3 dage uden at spise så går du til dyrlægen ikke før, hvad siger du til det ??

• #23   26. maj 2006 TUSIND TAK FOR SVARENE, DE HAR VÆRET TIL STOR HJÆLP! GODNAT ALLE SAMMEN smiley

• #24   26. maj 2006 Det vil jeg prøve Vinni smiley fortsat god aften

• #25   26. maj 2006 Jeg er uddannet veterinærsygeplejerske, har set mange der har det som dig og du kan godt få styr på det ; ))

• #26   26. maj 2006 Ilm og hel og lykke, vil da gerne vide hvordan det går ??!!

• #27   26. maj 2006 vil prøve at få noget i hende nu, så jeg vender tilbage, med resultatet efter kampen smiley

• #28   27. maj 2006 Dorthe : jeg har altid vogtet mine dyrs slanke linie, har set konsekvenserne af det modsatte for tit og det har du jo osse med dinmors hund : (

• #29   27. maj 2006 Nathalie : For en god ordens skyld skal det jo nævnes, at hun jo kan have ondt i en tand eller lignende !

• #30   27. maj 2006 Hun spiste lidt, endda uden tvang smiley
    Hældte en smule youghurt på, og noget af det gled ned smiley Jaaaaah! SUCCES smiley

• #31   27. maj 2006 Nu vil en tilfreds mor og en mæt hund gå i seng.

Nat nat alle sammen smiley

• #32   27. maj 2006 nej , hun vejer hvad hun skal, men vil gerne have at hun også spiser sundt .

• #33   27. maj 2006 godnat

• #34   27. maj 2006 Hejsa...

Har du prøvet at bløde foderet op med vand, og så lade det stå en 4 - 5 timer og trække, så det bliver helt blødt og kan moses (evt. med lidt leverpostej i starten)????

På den måde kan hun måske vænne sig til smagen af maden, og så kan du stille og roligt blande mindre vand i og lade det stå kortere tid, så det ikke bliver så meget grød til sidst ;o).

Alternativt kan man jo også fodre med f.eks. BARF, så hunden stadigvæk får en sund kost...

/Carina

• #35   27. maj 2006 så er den sørme nok ikke sulten *ggg*

det lyder til i mine øre at du har lavet det uheld, at forstærke din hund i at vente på foder - jo længere den venter, jo bedre mad kommer der på tallerknen.......

Hvis jeg var dig, ville jeg når hunden er sund og glad som du siger - købe noget foder som "dufter godt" eksempelvis Format, som sikkert vil stimulere næsen. Dernæst ville jeg dele dens daglige ration op i 3 dele eller mere og lave et aktiveringsprogram som "tvinger" hunden til at arbejde for sin mad. ( ingen arbejde = ingen mad)
    En del af øvelserne, skal den lave kontaktøvelser for: sit, dæk, stå, plads - eller hvad den nu kan. Disse øvelser styrker samarbejdet og lederskabsforholdet mellem ejer og hund. Brug i denne periode ikke frolic eller andet - kun maden !!!
    en portion mere, skal bruges til problemløsning: Lad hunden løse opgaver, der går ud på at få maden ud af f.eks. en aktiveringsbold eller terning, en tom sodavandsflaske uden låg eller med hul i, en tennisbold med hul i - Igen skal hunden selv løse opgaven - Dette er hjernegymnastik for hunden og styrker tillige dens evne til at arbejde selvstændigt. (Det er bedre for hende at "lege" sig til et måltid end at stå og vente på noget bedre ovre ved skålen)
    den sidste ting kan være søgning. Lad hunden søge en del af sin mad - enten ude i haven eller inde i huset. Hunden skal selv løse opgaven og altså ikke have nogen hjælp af ejeren. ( du kan evt. hjælpe med at vise pillerne, hvis den aldrig før har brugt næsen til at søge mad før- men sørg for at den hurtig selv får mulighed uden din hjælp)) Søgning kan også laves med en genstand (f.eks. legetøj), hvis hunden har en ting den er specielt glad for. Dette kan gøres både ude og inde og er i øvrigt en sjov øvelse, når vejret ikke er til udendørs aktiviteter. Søgning giver hunden mulighed for at bruge sin gode lugtesans, hvilket er et af de behov, den har brug for at få dækket.
    Ingen - giv ikke efter hendes krav - lad være med at give "lækkerier" som frolic eller ved at pøse Menneskemad ud over hendes måltider - det er en hund du har, og den skal nok spise når den bliver sulten. Måske har du ikke valgt det rette foder - eller måske er hunden bare "bedre vant" - vaner kan være svære at bryde, især når du hele tiden selv forstærker hende i at der snart kommer noget med bedre smag........................

prøv evt. at skifte til www.formatdanmark.dk/
    det dufter dejligt af laks og endnu har jeg ikke mødt en hund som ikke ville spise det som godbidder - skifter du foder, bør du dog altid huske på at du kun må give halvt af hver, ( halv nyt foder / halvt det foder du plejer at give) for ikke at slå maven i stykker på hunden...
    held og lykke - og god arbejdslyst ;0)

• #36   27. maj 2006 Nathalie

Jeg så du skrev at du roste, i går, hvis hun spiste lidt.

Du skal blot stille skålen ned og gå. Kom tilbage efter 10 minutter og er der ikke spist fjerner du skålen.

Du skal ikke lokke eller rose.. men ignorere hende.. Hun skal nok spise, når hun bliver sulten.. Og du må endelig ikke begynde at putte forskellige ting i. Hun venter jo bare med at spise til det lækre kommer frem. Om som sagt så dør hun ikke af at faste lidt. Min Luna har været oppe på 2 dage uden mad.. fordi hun blev ved med at have tynd mave, og skulle renses helt ud.

• #37   27. maj 2006 Jeg vil mene at en hund spiser hvis den er sulten .
    Min hund ÆLSKER også det mad vi andre spiser men jeg vil ikke have hun bliver for fed så hun får mest tørfoder Royal Kanin .
    Jeg koger lever og kyllingefilet som jeg bruger til godbidder til træning så hun har næse for hvad der er godt smiley
    Jeg tilslutter mig forslaget om at tilbyde mad morgen og aften lade det stå lidt for derefter at fjerne det hvis hunden ikke gider æde og tilbyde den samme slags til aften .
    Hvis hunden ellers trives mangler den ingenting

Kommentér på:
Min hund spiser ikke?

Annonce