{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.976 visninger | Oprettet:

Kan hund have mens-smerter? {{forumTopicSubject}}

Som overskiften..

Vores labrador tæve Sif, tyder på at være ved at komme i løbetid, og hun piver hele tiden.. hele tiden..
Også har hun svært ved at finde ro.
Tænker lidt at det kan være noget menstruationssmerter, eller hvad man så kalder det i hunde-verden smiley

Det kunne også være fordi at vi ikke har været meget hjemme her for tiden og om det så går hende på, at hun ikke får så meget opmærksomhed som hun ellers plejer at få.

Udover det kunne det være gundet at vi mistede vores anden hund, for en måneds tid siden?
Men kan hunden mærke savn?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hund have mens-smerter?
  • #1   17. mar 2011 Det tror jeg sagtens de kan, liva opførte sig i alt fald som om det gjorde ondt den 1 uge

  • #2   17. mar 2011 Og jeg tror bestemt også hunde kan mærke savn.

  • #4   17. mar 2011 Det kan være det hele.

  • #5   17. mar 2011 Nej det er ikke noget der gør ondt på hunden ligesom det kan på mennesker, af samme grund som Pia skriver.
    Men det er meget noramlt at tæverne ændrer sind når de kommer i løb, mere rastløse, eller klistrende eller generelt bare anderledes end de plejer at være pga hormon påvirkningen.


  • #6   17. mar 2011 Kan en hund have løbetids smerter? ;oP

  • #7   17. mar 2011 *KennelAdira & Jordfræserne<3 ~Stolt DDH medlem *: Hvilket savn?

  • #8   17. mar 2011 Jeg er ret overbevist om, at vores tæve føler et vist ubehag i bugen, når hun er i løb.
    Hun går og skutter ryg og vil IKKE ha, at man nusser hende i lysken, som hun ellers elsker. Der har aldrig været feber eller noget, og det står "kun" på den første lille uges tid, imens hun bløder.

    Derudover så er hun typen, der ændrer sig til en lille kælen kat, der helst vil ligge i ens armhule all day long, når hun er i løb. Cæsar og ungerne blir vasket i hoved og r.. og hun er MEGET mere vagtsom end normalt. JØSSES for nogle nætter vi har.......

    Ang savn; Vi mistede vores hanhund i sommers og Nova var alene-hund i 3 mdr. Den første måned var hun SÅ ked af det, spiste næsten ikke, ville ikke ud i haven og hygge; var kunne lige og tisse og så ind igen, ville bare sove sove sove. Ikke engang en udstilling kunne få hende op på dupperne, som det ellers kan, så JA, de kansagtens sørge.


  • #9   17. mar 2011 ooh på den måde ;o) sad og tænkte at det var "savn efter en han hund" når en tæve var i løb ;o)

    Maibritt: Det tror jeg bestemt også de kan.


  • #11   17. mar 2011 pia H; så tæven tror at jeg tester hende af ved at sidde og a´e hende under maven, som vi altid gør...eeejjjj....den køber jeg altså ikke!!!

    Tanken om at de kan være hævede i kvinde-systemet er vel ikke ikke mere fjern end hos os, selvom blødning osv ikke "skyldes" de samme ting.
    Jeg humaniserer IKKE, men rent fysiologisk kan det vel sagtens tænkes at der sker forandringer i livmoder osv.....

    Når JEG har mens-smerter er jeg overbevist om,at det er fordi min livmoder hæver op og trykker på alt det, der ligger rundt om...det er ihvertfald den der følelse af, at der ikke er plads til alle ting og derfor står den på joggingbukser ;o)
    Sammentrækningerne kan jeg også mærke (mini-veer) og de er ikke til at ta fejl af....DEM tror jeg ikke hundene føler, men jeg kan sagtens forestille mig, at de hæver indeni såvel som udenpå!!!

    Jeg har stået til en udstilling hvor en bekendt skulle prøve at stille hende op, og han korigerede hendes bagben ved at "skubbe hende" ganske mildt i lysken..(lidt snøvlet forklaret..håber du ved hvad jeg mener). Jeg var IKKE I TVIVL om, at hun synes det var ubehageligt. Hun trak maven op, gav et lille piv og så rigtig slukøret ud......

    Og ud fra hvordan hun går rundt med skrut-ryg osv de første dage, så føler hun ubehag et sted, det er ikke til at ta fejl af.............


Kommentér på:
Kan hund have mens-smerter?

Annonce