{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lige nøjagtig den race du valgte..
  • #2   23. mar 2011 Lilly valgte jeg ud fra 3 kriterier: Tæve, max 10 kg, langhåret. Jeg fik 2 af tingene smiley Så billedet af hende og synes hun mindede om Cavalieren i ansigtet (havde Cavalier på det tidspunkt) og uden at kende noget til hendes racer købte jeg hende.

    Silas er valgt fordi jeg elsker racen af udseende. Jeg elsker hårløse dyr og jeg elsker pelspleje. Synes det er en ualmindelig smuk race som jeg kan blive helt forelsket i at kigge på smiley Sindet er jeg ikke forelsket i - det har jeg lært at holde ud.


  • #3   23. mar 2011 Min familie på begge sider har været schæferentusiaster i generationer langt tid før min fødsel.

    Jeg har fået racen ind med modermælken og har holdt af den lige fra den første dag, jeg blev bevidst om dens eksistens.

    Derfor har det været helt naturligt for mig at få schæfer, og jeg kan ikke forestille mig at have en anden race.


  • #4   23. mar 2011 Jeg valgte golden fordi jeg synes at deres temperament passer perfekt med mit. Og at de ofte er glade for børn, der kommer mange børn i vores hjem. Jeg ville også gerne have en hund der er livlig når man går med den, men som er rolig når man er hjemme.
    Synes bare Golden er den skønneste hund smiley Men sådan har vi det vel allesammen med vores hund LOL.


  • #5   23. mar 2011 Jeg voksede op med en SKØN tigerstribet Grand danois, og har altid vidst, at det var en race, jeg skulle ha, når jeg selv blev voksen.

    Min mand er vokset op med små bitte racer, og har altid gerne ville ha en "rigtig" hund. Da jeg foreslog GD´en gik han med et smil fra den ene mundvig ti lden anden en hel uge!!! ,o)

    Har svært ved at forestille mig at skulle have andre racer. GD´en passer perfekt ind i vores livsstil.
    Vi har 3 mindre børn, og hundene er SÅ gode og milde overfor dem og vice versa.
    Jeg elsker at mærke hundenes stille tilstedeværelse og den ro de udstråler. ;O)


  • #6   23. mar 2011 Jeg har elsket siberian husky-racen igennem 25 år.
    Jeg må blankt indrømme, at den første blev købt med hovedet under armen.
    Vi piger havde besluttet os for at købe en hund til min far i fødselsdagsgave (fordi den gamle var blevet aflivet få måneder før) og valget faldt på huskyen fordi min søsters daværende kæreste, så en annonce i den blå avis, og han syntes de var SÅ flotte. Vi vidste absolut intet om racen - og fik intet at vide fra opdrætteren... Men jeg faldt pladask for racen alligevel smiley


  • #7   23. mar 2011 jeg valgte min pekingeser fordi mine forældre, da jeg var omkring 10 år, købte en lille geserhvalp, som jeg forelskede mig i fra dag 1! desværre besluttede de den var alt for lille, da de før havde haft schæfer. Og afleverede den tilbage til opdrætter efter et par uger.

    derudover var min yngste datter på det tidspunkt kun omkring 1 år, så tiden til en stor aktiv hund var der bare ikke.

    Vi havde forinden taget imod en mishandlet blandings lab. som vi kæmpede med at få en ordentlig hund ud af et godt 1 år, men måtte tilsidst opgive.
    Så da vi kiggede efter ny hund, valgte jeg at finde en hund der var lidt op i årene, for så måtte man gå ud fra den kunne fungere i en hverdag.
    Desværre viste det sig at vores lille pekingeser havde været gårdhund, hun havde ikke lavet andet i sit 6 år lange liv end at gå i en flok på 6 hunde på en gårdsplads og aldrig set andet end familien, der ikke rigtig gjorde meget andet end at sætte mad og vand ud til dem.

    så der stod vi igen med aet stort træningsarbejde.

    Dog fortryder jeg ikke at have haft nogle af mine hunde. Jeg har elsket dem alle og indordnet mig efter deres behov.

    Men næste gang vi skal have hund, skal det dog være en hvalp på maks 12 uger, så vi selv kan forme den. plus den selvfølgelig skal komme fra en ordentlig opdrætter!

    (det skal dog være en stor hund og ikke en pekingeser denne gang, for jeg vil gerne kunne have den med på lange gåture og evt noget agility)


  • #8   23. mar 2011 Fordi den bare er bedre end alle andre hunde...

    Ej. smiley

    Jeg søgte en hund der kunne komme i taske (til bus/tog) men som jeg kunne træne halvseriøst med. Jeg havde en drøm om at gå til agility, og der er sheltien jo konge. Ud over det, så er en sheltie så nem så nem at have med at gøre når man bor et sted med mange mennesker og fremmede dyr, for de kan som udgangspunkt acceptere alle. smiley


  • #11   23. mar 2011 Jeg faldt for corgien efter jeg havde set den i et Vi med hund blad, men vi læste alt om racen inden vi besluttede os for at det skulle være en corgi. Vores krav var: Ikke for stor, da jeg har dårlig ryg og vi var flyttet fra hus til lejlighed med mindre plads, ikke langhåret og lærenem hund. Dog har jeg efterfølgende fundet ud af at de også kan være stædige som øgler smiley Det sværeste var at få kæresten overtalt til det lige skulle være sådan en lille mærkelig hund, men efter vi så dem på en udstilling og besøgte vores opdrætter, så var han helt vild med dem også.



  • #12   23. mar 2011 jeg har jo lidt af hvert

    One'aby(golden retriever) er vores første hund. en golden har aldrig været min drømme hund selvom jeg synes det er en smuk hund med et dejligt sind.. men sagen er den jespers mor avlede goldens og vi fik så lov at vælge en hvalp fra et kuld.. Det blir nok ikke en golden når vi engang skal úd og have en ny hund men vi er glade for hende.

    Amy(pomeranien): Amy fk vi da vi flyttede i lejlighed i hee og de store hunde over 15 kg var ikke velkommen. vi valgte racen ud fra str og pels og jeg er ikke sikker på vi får en hund i den race igen da vi egentlig begge er til store hunde smiley

    Bertha(berner sennen): Siden jeg var helt lille har jeg altid ønsket mig en berner sennen. Da jeg så så en seddel med disse dejlige hvalpe nede i netto var jeg bare solgt... efter et par timers overtalelse af jesper tog vi til højmark og kiggede hvalpe.. Jesper var lige ved at mene vi skulle have 2 med hjemmen det endte med bertha med det blå øje:)

    Zoey(american akita) Jesper og jeg var på verdens udstillingen og kigge og både jesper og jer var helt vilde med udseenet af denne race.. da vi kom hjem var vi inde og læse om racen og kigge videre... jeg var igen afsted til herning på udstillingen i november og forelskede mig virkelig i racen... snakkede med opdrættere og så videre... Da vi kom hjem kiggede vi lidt videre og pludselig dukkede en udenlansk opdrætter med hvalpe i præcis den farve vi ønskede op... vi fik kontakt og hun havde solgt hvalpe til udlandet før og var meget behjælpelig... så her fik vi Zoey fra


  • #13   23. mar 2011 Fraya var.. et kompromis? Jeg ville have en labrador - daværende kæreste ville have en berner sennen...
    Det var ærligt talt ikke særlig gennemtænkt kan man sige - altså jo vi ville have en hund og var klar til det, men vi kunne hvis have sat os mere ind i racevalg.
    Heldigvis fik jeg mere eller mindre min labrador og jeg eeeelsker den hund. Hun har lært mig og har givet mig helt utroligt meget.

    Jeg har så altid været vild med rottweileren - men ville ikke starte ud med en.
    Men da tiden kom til nr. 2 og jeg vidste at træning og alt arbejdet med hunde var noget jeg brændte for - så skulle jeg have den!
    Den er valgt pga. dens arbejdsglæde, dens selvstændighed og intelligens. Samtidig er jeg glad for størrelsen og for at den fungere godt som familiehund. Og ja - så er den gudesmuk!


  • #14   23. mar 2011 vi valgte bella, fordi vi havde forelsket os i den franske bulledog, men ikke ønskede en hund luftvejsproblemer.
    så vi fik vores skønne blanding, en fransk bulldog med snude = japansk bulldog smiley


  • #15   23. mar 2011 Valgte skotske terrier fordi jeg gerne ville have en stor hund i en lille krop.

    Havde den første i lejlighed så det var praktisk at den ikke fyldte mere, den kan klare sig med mindre ture når tiden ikke er til de lange, og holde til flere timer i skov og ved strand når det er muligt.

    Den er så lille at den "næsten" kan tages med overalt til familie og venner uden det generer dem.

    Den er super i familen, elsker babyer, unge og ældre.

    Den har gå på mod, elsker udfordringer og sætter også pris på det gode liv på ryggen i sofaen.

    Valgte den meget ud fra at den har en egen mening om tingene, den er stædig, intelligent og en positiv udfordring at arbejde med, men det lykkes via det super gode samvær, den elsker sin familie men er ikke en " all time pleaser".

    Den kan være hygge hunden, den gode traver og kan faktisk også fx trænes i agility, da den er meget robust både i krop og sind.

    Så ja derfor er jeg nu på udkig efter min 4. skotte, alternativt en Sealyham som jeg fornemmer minder en del om skotten. Håber på med tiden en af hver : )


  • #16   23. mar 2011 Jeg faldt for Norwichen for ca 11 år siden - brugte knap 2 år på, at læse alt om racen, kontakte opdrættere verden over.
    For knap 9 år siden fik jeg min første Norwich og har aldrig fortrudt det, den race passer bare perfekt til mig :o)
    Så skete der jo lige det, for et par år siden stiftede jeg bekendtskab med Podengoen og i december var jeg i Portugal for at hente lille Zina.
    Det er 2 meget forskellige typer, men jeg har endnu engang tabt mit hjerte.................Norwichen og Podengoen passer så fint sammen.


  • #17   23. mar 2011 Jeg havde engang i en joke, efter et hurtigt kig på www.canis-minor.dk sagt at skulle jeg nogen sinde have en lille hunderace, så måtte det blive den der sjove spagetti race.
    Da det så nogle år senere blev aktuelt og jeg indså at skulle jeg have hund i nærmestefremtid, så skulle det være netop en lille hund, så måtte jeg jo lede efter en sådan race.
    Jeg synes slet ikke jeg fandt hvad jeg ledte efter, kiggede først blandt spidserne, hyrdehundene osv. Og der var bare ingen der rigtig sagde mig noget...
    Så faldt jeg over den gamle HG-tråd, og tænkte at den race havde jeg slet ikke kigget på - og det var jo bare kærlighed, interesse, facination... OG så passede racens beskrivelse og krav faktisk super godt til mit liv og til hvad jeg ønsker af min hund. Så jeg vidste jeg måtte besøge en opdrætter. Efter et 5 timers besøg, hvor jeg havde en bestemt tæve på skødet hele tiden, jeg var solgt... Det var simpelthen racen!
    Bolognesen har alt!


  • #18   23. mar 2011 Vi har valgt grand danois, da de passer perfekt ind her, elsker at de altid er med i de ting vi laver, de følger os altid med et halvt øje, samtidigt er de vagtsomme og elsker at være med ude at gå lange ture smiley
    Vores næste hund skal dog være en schæfer, valget er faldet på racen da vi ønsker en brugshund vi kan arbejde med hver dag .


  • #19   23. mar 2011 Jeg overtog en blandingshund fra et internat. Den dejligste arbejdshund man kunne tænke sig. Hun lignede en korthåret collie utroligt meget. Så du hun var væk kontaktede jeg en kennel der havde korthårede. Derfra har jeg haft de første 3 , men de har ikke korthårede mere. Så den næste bliver hentet hjem fra udlandet.
    Korthårs collien er aktiv ude og vil gerne arbejde, men slapper af indendørs. God til mennesker og andre dyr.
    og så er det en race der ikke er og forhåbentlig aldrig bliver en modehund, med de dertil følgede problemer.


  • #20   23. mar 2011 Jeg har elsket malamutten siden jeg var helt lille og nu havde jeg endelig mulighed for at have en og opfylde dens behov =)

    Med min lab/schæfer blanding, kiggede jeg bare på internathunde. Havde krav til hunden, men ikke til race. Egentlig var jeg faldet helt for Hector fra de græske hunde (Han er der endnu og har været der en evighed), men de vil ikke sælge til folk under 25... Så hvis han stadig mangler et hjem om 3 år, så henter jeg ham der :b haha


  • #22   23. mar 2011 har jo egentlig glemt at begrunde mine..
    shibaen er en meget selvstændig og intelligent hund. den er ikk nem at træne, men så føles det så os bare så meget bedre når man opnår noget;-) udseendet faldt lige i min smag. og shinkos far er nok en af de kønneste shibaer jeg nogensinde havde set (men så kom shinko jo til verden.. hihi)..
    og det er en race der har overtaget mit hjerte fuldstændig. jeg er vild med mange racer, men slipper sku nok aldrig shibaen.
    pomeranianen er jo en lille spids også og det er sådan en lille sjov str. der er 120 i timen på ham jeg har og han er fræk som bare fanden.
    jeg havde set dem til udstillinger og synes da de var søde, men for pokker hvor det larmede fra det hjørne af;-) læste så om dem og synes de passede fint ind i vores lille familie. det var mest str og aktivitetsniveau jeg kiggede på, da den ikk sku være så stor den ku tumle min datter. og hun elsker at ha en hund hun ka gå tur med uden at blive hevet omkuld.
    og så sku det jo være en str shinko ku med (han ku stort set kun med sig selv, men timon blev hans rigtig gode lille ven)


  • #23   23. mar 2011 Jeg valgte gårdhunden fordi jeg ville have en race der ikke var for stor, men som jeg alligevel godt kunne træne og gå til agility med. Havde Chi'er og de var lige lille nok efter min mening. Gårdhunden er så også verdens bedste hygge og familiehund, og som kan tilpasse sig forholdene. Det er et stort plus og en bonus"gave".

    Er også Lab fan, og tidligere ejer af 2. Men for at mit behov kunne dækkes, så måtte racen være mindre end en Lab. Pelsplejen var også en faktor, så derfor er gårdhunden den perfekte race for mig.


  • #24   23. mar 2011 Da jeg flyttede hjemmefra for godt 4år siden havde mine forældre lige fået schæfer igen, jeg elsker denne race men måtte indse at en hund i den størrelse nok ikke ville begå sig så godt på 52kvm. Så jeg kiggede på andre spids og hydehunde, var først inde over en Norsk buhund da den motionsmæssigt ville være mig, men da denne måske i mine øjne var lidt for korthåret. Min veninde ringede og sagde at hun havde fundet racen til mig en Islandsk fårehund, jeg google racen og faldt med det samme for denne lille kompakte hund med en masse pels og et super sind. Motions og træningsmæssigt lå det mig lige til højre bennet. Jeg fandt en opdrætter på Fyr og kørte den lange vej for at møde hende og hendes hunde.
    Jeg ente med at tage sportsvognshunden med hjem i den tror at hun nok skulle blive langhåret osse. Malou valgte mig og da hun med tiden voksede må jeg indrømme at det eneste hun mangler er at være langhåret men pyt det er jo ikke det der tæller i længende.. smiley


  • #25   23. mar 2011 sanne: det er ligesom min pomeran der har glemt sin underuld et eller andet sted.. hehe..
    han er, som den eneste i kuldet, blevet glathåret, men ud over det er han snydt ud af næsen på hans far


  • #26   23. mar 2011 Hjerte - Underuld har hun skam nok af men pelsen er ikke så lang men det betyder jo bare at jeg kan børste lidt mindre og at hun tørre lidt hurtigere når hun har været under bruseren. smiley

  • #27   23. mar 2011 Har altid været vild med rotten,fra jeg var helt lille.. Den brede smil og dens udseende... Men jeg startede ikke med rotten,men en god rundkørsel af noget schæfer,RR og broholmer.. Skøn hund var hun.

    Men ville træne mere og havde i mellem tiden fået sat mig godt ind i rottweileren,dens sind,dens stædighed,dens man kommer ikke sovende til en velfungerende en af slagens og dens " ikke en hund for alle"

    Siden har der været rottweiler i mit liv,gerne et par tæver og en han..

    Racen er for mig,alt det den skal være.. den kan klappes uden den vælter,den vil træne,den er loyal og trofast,den er en god vagthund og en god familiehund,i de rette hænder..

    Hele hunden tiltaler mig og jeg værner om dens ry og rygte,men står gerne ved,at den kan være en mundfuld og at den ikke bare er en hyggebamse,men en aktiv race,der har behov for at komme ud hver dag !

    Kort sagt,jeg forguder min race på godt og ondt smiley



  • #28   23. mar 2011 Fordi jeg er smask forelsket i bull terrieren.
    Den opfylder alle mine krav, når det gælder pelspleje, sind, og aktivitetsniveau - og så synes jeg selv den er guddommeligt smuk.

    Jeg ville have en robust hund, på gerne mere end 15 kg.
    Den skulle være korthåret
    Den skulle ikke være vogtende
    Den skulle ikke være en enmandshund
    Ikke en brugshund
    Den skulle være med på sjov, og ikke være en pleaser
    Det skulle være en hund, som sagtens kan slappe af inde, og ikke behøver trænes intensivt med hver dag, for at trives - men der skulle være fart over feltet, når vi er ude.
    Den måtte gerne være en udfordring træningsmæssigt. Jeg synes selv det er fedt, at skulle tænke kreativt, for at få hunden til at lære.

    Selve racen stødte jeg på ved et tilfælde, da jeg spurgte min totalt u-hundekyndige kæreste, hvilke racer han kunne lide - han kendte kun schæferen personligt, men havde engang set en rigtig skæg hund på et af sine albumcovers - den blev beskrevet som lignende en gris, med stritører og klap for øjet - og jeg vidste jo med det samme hvad det var for en, da der var nogle i byen der havde to da jeg var barn.

    Jeg gik så i gang med at undersøge racen, og jeg læste ALT hvad jeg kunne komme i nærheden af, og jo mere jeg læste, jo mere gik det op for mig at racen levede op til de krav jeg på forhånd havde.

    Og jeg er så solgt.


  • #29   23. mar 2011 Jeg fald for Staffordshire bull terrier.

    er facineret af racen.
    er helt forelsket i deres dejlige tætte og robuste krop.
    og uden tvivl deres dejlige sind..
    det er bare den helt rigtig hund til mig.
    god størrelse, robust, kærlig, energisk, intelligent, pålidelig osv.

    har haft en bl. af racen(er himmelhund nu)
    venter nu en ren staff med tavle, og kan næsten ikke vente :o)



  • #30   23. mar 2011 Vi fik Cairn terrier fordi:

    Vi ville have en lille hund, der stadig er robust
    Vi ville have en hund der ikke fældede så meget
    Vi ville have en hund med massere personlighed
    En hund der holder af at gå tur men uden at den skal ud i flere timer
    En hund der er loyal overfor dens ejere, men uden at være en hund der kræver at den skal ligge oppe på skødet hele tiden.
    En rask hunderace, uden for mange arvelige syg domme
    Vi ville have en hund der er trænbar, men hvor der stadig er udfordring i at træne den.

    Vi var også så heldige at vi fandt en god kennel, hvor min mor allerede kendte dem der havde den i forvejen. Og der var Thomsen.


  • #31   23. mar 2011 Hej

    Min kone og jeg lagde vægt på en række ting.
    1. Mellemstor hund
    2. Kunne være i en lejlighed
    3. Robust og aktiv (arbejder i forsvaret og har en aktiv livstil)
    4. Kunne agere vagthund når jeg er væk pga arbejde
    5. Være god til børn, da vi skal have et barn til August

    Jeg læste, læste, læste og læste - det kunne kun blive en boxer ud fra de kriterier. Der går ikke en dag uden at jeg er overlykkelig over vores race valg.


  • #32   23. mar 2011 Først og fremmest er jeg terriermenneske!
    Jeg faldt for 'sealyham Terrieren da jeg tidligere har haft Kerry Blue. De minder udseendemæssigt ikke om hinanden bortset fra hovedet men indeni er de meget identiske. Selayham Terrieren har bare ikke det der fandenivoldske som jeg hadede ved Kerrien.

    Sealyen er en lille hund - max 30 cm men er meget robust og vejer gennemsnitlig 10-12 kg. Hanner kan komme længere op. Det er en meget rolig hund indendøre men aktiv og elsker udfordringer og alt hvad ejer foretager sig. Den stresser ikke og hviler i sig selv. Jeg siger at det er en stor hund i lille indpakning. Jeg tænker ikke på dens ego som er et klart terriersind men fordi den modsat mange andre mindre terrier, er så rolig og ikke gøer. Det vimser ikke rundt om sig selv hele tiden og panikker ikke. Den er velafbalanceret, elsker vores 3 børn ubeskriveligt og finder sig i alt. De siger ikke fra - de går hvis det bliver for meget. De elsker gæster - indbrudstyvens paradis og er generelt bare en glad lille klovn. Det er en relativt sund race som har få arvelige sygdomme hvoraf vi nu kan dna-teste for PLL. Hånden på herjtet så har vi i de 9 år vi har haft racen, haft en ørebetændelse, en operation for fremmedlegeme i tarm samt vacc, udarb. af papirer, røntgen/prog osv i forbindelse med drægtighed - det er sku da flot!

    Og så er den bare det mest charmerende og klovnede der findes - en rigtig Waliser!!


  • #35   23. mar 2011 Da jeg var lille havde min mors daværende kæreste en stor schæfer. Min mor og hendes kæreste var meget optagede af hinanden og min bror flyttede hjem til min mormor i den periode så jeg tilbragte rigtig meget tid alene.
    Så den schæfer og mig blev bedste venner og var sammen 24/7.
    Han legede med mig, passede på mig, lyttede til mig og svarede som kun schæfere kan og havde en meget stor plads i mit hjerte.

    Siden dengang har jeg altid ønsket igen at få en schæferven.

    Og i dag har jeg en super bjæferven i Kia :o) Hun får mig til at grine dgl., passer på mig, lytter til mig og svarer som kun bjæfere kan :o)

    Jeg elsker hendes intelligens og livsglæde, hendes loyalitet og smukke brune øjne som oftest glimter skælmsk :o)


  • #36   23. mar 2011 det er ret sjovt at se hvordan folk har "opdaget" deres racer.. og man ka jo se at mange holder fast ved hva de har.


    stine m: ja kender det alt for godt. elsker shibaen på godt og ondt. det er bestemt ikk en førstegangs hund og kan i de forkerte hænder blive noget aggresiv, men i de rigtige hænder er det bare den mest fantastiske hund overhovedet (ja altså for mig. hehe)


    jeg er faktisk opvokset med rotten (min veninde, som jeg stort set boede hos, havde 3) og boxeren (nogle jeg blev passet af avlede dem) og fik selv da jeg var 6 min første hund, Hansen. han var bl. af foxterrier og dværgpincher og han var fantastisk..

    maria dilling: jo der er en hund til ethvert ønske. og det er os rigtig sjovt at være til udstilling og se alle de forskellige racer der er. synes det er facinerende at de alle stammer fra det samme og så alligevel er blevet så forskellige


  • #37   30. mar 2011 Jeg har en blanding af chihuahua og pomeranian smiley Havde kigget meget på de to racer, og synes de begge to passede godt til min familie. Ville gerne have en livlig og frisk hund smiley Læste meget om racerne inden. Faldt over en blanding, og kunne ikke stå for den. Det viser sig at være det bedste valg jeg har truffet. Han elsker at lege, og da vi er meget ude i haven er det bare perfekt. Han er også meget kærlig og elsker bare at putte (gerne hele dagen) smiley Han har det bedste sind.

Kommentér på:
lige nøjagtig den race du valgte..

Annonce