1.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

lort over alt i haven lort over alt i haven

vi har 3 græs plæner i haven og der går hun og laver stort hist og her.
det kunne være rart hvis hun det meste af tiden kunne holde sig til den ene plæne så tænker

er der ikke noget med hunde gerne laver inærheden af eller samme sted som hun har lavet sidst ....
hvad siger i

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lort over alt i haven
  • #1   24. mar 2011 Vores hund gør det kun i det fjerneste hjørne af haven, bag noget krat.
    Da hun var lille ville hun kun gøre det meget tæt på huset, fordi hun var utryg ude i det fri.
    Nu er det godt nok sjællent, at hun overhovedet bruger haven, for vi går tur med hende i tre timer dagligt, selvom vi har en meget stor have, men det hænder da. Det er mest hvis hun har fået mange godbider, så må hun lige ud en ekstra gang om aftenen.
    Jeg må indrømme, at jeg altid samler op efter hende, også i haven, for jeg gider ikke selv træde i det, eller bare have det liggende, for vores børnebørn kan jo også komme om bag buskene.
    Hvis man lige tjekker én gang om dagen, så er det jo nemt nok.

• #2   24. mar 2011 Vi tjekker have en gang om dagen - så holdes den fin og ren smiley
    Er det ikke næsten det nemmeste?

• #3   24. mar 2011 Vi havde engang en boxer, han sked overalt! ..han satte sig og så cirklede han simpelthen, mens han sked.. vi kaldte det pruttevalsen smiley knap så sjovt var det at rydde op efter ham.

Så klog af skade, har jeg lært Elton og Ronja, kun at besørge stort udenfor grunden.. ingen af dem vil lave i haven, kun på gåture, det er en fornøjelse smiley

• #4   24. mar 2011 Om sommeren gør jeg det også dagligt, men her i de måneder hvor det ikke er andre en hunden der bruger haven, tjekker jeg altså kun én gang om ugen (tirsdag aften, da skraldespanden tømmes onsdag morgen ;o).

Og jeg synes ikke det er et problem. Hvis hunden ellers får regelmæssige lufteture, er det ikke meget der ligger - selv efter 7 dage.

• #5   24. mar 2011 Mine hunde får ikke lov til at skide og tisse i haven...... jeg går tur med dem HVER gang de skal....... Det kan man sagtens lære dem... ligesom man lærer dem ikke at gøre det indendørs.....
    Og det er jeg RIGTIG glad for jeg har lært dem........ Ingen lorte i haven , når sneen er væk....... og ingen lorte i haven, når solen bager om sommeren hvor lorten rigtig stinker..... :O)

• #6   24. mar 2011 Vi gør det dagligt fordi Fibie er lidt glad for at spise Fraya's afføring hehe
    Hun er ikke helt vænnet af med det endnu - så better safe then shitty.. kan man sige

• #7   24. mar 2011 det er nu heller ikke fordi jeg vi ikke samler op efter hende
    men børnene er i haven det meste af dagen det er ikke altid jeg ser det med det samme og kommer en af børnene løbende ser de den ikke og falder i det (de holder sig mest til den ene plæne)

så det kunne jo være smart hvis nogen havde et lille fif hehe

men så på den anden side børnene kan vaskes hvis det sker :0)

• #8   24. mar 2011 Mine hunde har 2 steder de gør det så det er nu dejligt nemt..

Mine hunde SKAL kunne skide i haven. Hvis jeg er syg eller det står ned så skal de kunne i haven så vi ikke skal ud på tur.
    De hader selv regn, men skide skal de, og det gøres så i haven!

• #9   24. mar 2011 vores lille pige kan både lave hjemme og når vi er på tur smiley
    men når hun er ude det meste af dagen og det er der hjemme følger jeg ikke sådan med i om hun nu har lavet stort...

men vi fjerner det da når vi ser det smiley

• #10   24. mar 2011 Hvorfor ikke bare gå nogle flere ture med hunden, så slipper man jo for lorten i haven? :o)
    Jeg ved fx at mine ALTID skal lave stort om morgenen, derfor er de selvfølgelig altid på tur om morgenen. Ergo, ingen lort i haven..
    Mine laver kun stort én gang dagligt nemlig (hvalpen laver dog både morgen og eftermiddag/aften).

• #11   24. mar 2011 Jeg tænker at gåture kunne hjælpe på det ! Sofus laver kun i haven hvis han har dårlig mave og det er yderst sjældent ! Han besørger på vores gåture

• #12   24. mar 2011 * ~ Ann-Sophie - Red Is The New Black!~ *:
    Det er da smart at hundene lærer at gøre det på turene (og at man går med dem når de skal ;o) Men jeg ville nu ikke undvære at min hund også kan og må i haven. Tænk de dage hvor man ligger med influenza - hos mig er det altså ikke hverken hyppige eller lange ture Julius får i sådan en situation.

• #13   24. mar 2011 Grynet - Mine kan sagtens gøre det i haven også, ingen problemer. :o)
    Men eftersom jeg ved, at de altid skal lave stort om morgenen, tager jeg dem altid på tur dér. Vil helst undgå lort i haven, især forår og sommer! :o)

• #14   24. mar 2011 hun må jo gerne lave i haven det er jo ikke det

hun får skam masser af gå tur og motion... hun har mest bare travlt med at snuse og bade i å´en så det er ofte hun ikke gør det på turen MEN skal hun så gør hun det også på turen hjemme besøg hos andre... så hun er tryg ved at lave alle steder og jeg har altid pøle poser med

• #15   24. mar 2011 * ~ Ann-Sophie - Red Is The New Black!~ *
    du har ikke lort i haven hvis du samler op når du ser det er det

• #16   24. mar 2011 Rikke - Så er det jo bare om enten at gå en runde hver gang hunden har været i haven, indhegne hvor den må lave stort eller kun have hunden i haven når du ved hun ikke skal lave stort :o)
    ...Ja eller acceptere lortet i haven?
    Har din hund ikke en rutine, om hvornår den laver stort?

• #17   24. mar 2011 Vi har 2 haver og hundene har aldrig skidt på inde på græsset .. Kun ved buskene eller udkanten af græsplænen.. De bakker lige til og så skider de ved en busk.. Det er ikke noget vi har lært dem men lidt underlig faktisk at de kun skider ved en busk og så er det rigtig dejlig de ikke skider midt på græsplænen.. Så det er lige en runde rundt om græsplænen for at samle det op og det er hurtigt gjort..

• #18   24. mar 2011 Min hund har et fast hjørne i haven, hvor hun tisser, og nogle gange laver pøller, men ellers sørger jeg for at hun for ordnet de ting på gåture, og så er haven ellers kun til madsøg, snusen og leg. (hun kommer ud og tisser morgen og nogen gange aften, og ellers i løbet af dagen)

Du kan evt. gøre det, at du går med hunden ud, og hvis den gør tegn til at skulle noget, så skynd dig at henvise et sted, hvor den må, og ros den, når den gør det der. Med mindre du vi helt forbyde, at der sker noget i haven, for så må du ud noget oftere.

• #20   25. mar 2011 Palle - Min tæve skal altid lige lække et par dråber i haven, når vi kommer hjem fra en gåtur. Jeg tror det er noget med at markere territoriet. Nogle hunde går måske mere op i dét, end andre.

• #21   25. mar 2011
    Miemiv, M & K - Night Creatures' Nightmare L

hun må skam gerne lave i haven... men kan da prøve at henvise hende til et sted og se hvad der sker.. det er bare ikke ofte jeg ser hende lave stort fordi jeg som regl er optaget af at lave noget... jeg er ikke go til at side stille når jeg er ude
    vi er ofte ude stort det hele dagen
    både ude og gå og i haven smiley

hun laver nogle gange på gå tur men det er ikke så tit

tak for tippet det vil jeg prøve

• #22   25. mar 2011

og med dettte enme debateret vi jeg nu slutte tråden og komme videre i dags ordenen smiley
    (tror lige der var lidt nogle misforstod... folk tror jeg ikke går med hunden og at hun slet ikk må lave i haven det er noget i misforstod men det er ok :0) det ene med det andet hehe

Kommentér på:
lort over alt i haven

Annonce