5.107 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Beroligende midler til hunde m. stress Beroligende midler til hunde m. stress

Nu håber jeg at der måske sidder nogle folk her på hg som har haft en hund med lidt de samme problemer som jeg.

Malou har stress i stor stil og kan ikke finde ro når jeg ikke er ved hende. Hun er urenlig når hun er alene og gøer hele tiden.
Jeg har i snart 4 år prøvet alt, lige fra at alenetræning om og om igen, til pasningsordning, bur og nu DAP. Intet virker, har haft adfærdsterput (staves) på og hendes bud sidste gang var DAP.
Malou bliver aktiveret hver dag både morgen og aften, men ikke med noget som kan stresse hende op.
Igår flød bægret over da jeg kommer hjem til at hun er hoppet over børnegitteret ind i stuen har hevet lampen (som er lavet af glas) fra over spisebordet ned. Over skidt min helt nye sofa og hvide lænestol, ja jeg skrev hvide (det var ikke meningen at hun skulle være i stuen længere efter dette køb).
Ringede til adfærdsterputen (staves) idag og vi begyndte at snakke om det miljø vi bor i. Da der altid har været en masse gennemgang i gården af andre beboer og håndværkere i de 4år jeg har boet der.
Terputen forslår at jeg prøver et beroligende præperat der er stærkere end DAP og zylkene.
Mit spørgsmål er så om der er nogen som har prøvet dette med deres hunde? Jeg er blevet lovet at det ikke vil gøre hende slap da jeg jo i bund og grund valgte en aktiv race.
Eller skal jeg overveje at flytte?? Når vi bor ved mine forældre er der ingen problemer med at være alene hjemme da de bor i et roligt miljø.
Og nej jeg går ikke af med hende da jeg ikke selv vil kunne fungere uden hund.
Håber at der er nogen som kan komme med lidt hjælp..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beroligende midler til hunde m. stress
  • #1   29. mar 2011 Nu ved jeg ikke hvilken adfærdskonsulent du har brugt.. Men den race du nu har og alenehjemme problemer hænger jo stærkt sammen. De er flokdyr og kan derfor ikke være alene hjemme. De vil ofte være hylende/gøende.

Jeg bruger normalt også Zylkene og Rescue dråber sammen med terapi i behandling af svær separations angst. Men må indrømme at med en Islandsk fårehund vil jeg tro det er spild af penge.

Det er ikke for at være pessimist..

• #2   29. mar 2011 Katrine - Det er du heller ikke smiley Jeg ved at IFeren er meget svag i at være selvstændig, men havde aldrig drømt om jeg jeg skulle bruge en time på at gøre rent efter hende hver dag uanset om jeg er væk 1, 3 eller 6 timer.
    Jeg er kommet så langt at der er blevet sat låse på alle dører og køleskabet da hun kan åbne alt når hun er alene. Jeg har skiftet foder for at se om løste det med urenligheden da det jo kunne være at hun optog nok af foderet.

• #3   29. mar 2011 Min egen blev skudangst. Jeg brugte clomicalm i 3/4 år med god succes. Det kræver dog enorm meget tid, overskud og planlægning at adfærdsbehandle.

Den nemme løsning er selvfølgelig at flytte..............hvis du da har lyst til det :o)

• #4   29. mar 2011 Er hun helt alene hjemme hos dine forældre?

• #5   29. mar 2011 Marianne - Har lysten men ikke pengene, så jeg skal have fundet en løsningen indtil da, men er jo bange for at det ikke bliver bedre det andet sted.
    Jeg har bare aldrig mødt en hund med så store stress problemer som min egen og jeg står her bare fuldstændig hjælpeløs. Igår græd jeg hele natten da jeg ikke vidste hvad jeg mere kunne gøre for hende. For selvom jeg skal gøre rent så meget tænker jeg jo rigtigt meget på hvad dette gøre ved hende mentalt, for hun kan umuligt have det godt med at være så stresset hele tiden og er faktisk lidt bange for om det i længden vil skabe problemer fysisk som f.eks. hjertet.

• #6   29. mar 2011 Sanne,
    Jeg vil ikke mene, at foderet har ikke noget at gøre med urenlighed.

Når man er angst, nervøs eller bange får man dårlig mave. Jeg er ikke god til eksamener og skal meget på toilettet inden ;o)

• #7   29. mar 2011 Nej deres hund er der men han går i et rum for sig selv og lukker døren så hun ikke kan komme med, men jeg har forsøgt at låne en hund i et stykke tid for at se om det kunne afhjælpe men det virkede heller ikke den gik ind i soveværelset og så lukkede malou døren efter ham så hun var alene i resten af lejligheden.

• #8   29. mar 2011 Marianne - Det med foderet var inden at dr. sagde at det var stress.

• #9   29. mar 2011 Er hun checket for smerter? Hvordan var tæven. En stresset tæve giver hvalpe, der er meget følsomme for stimuli.

Det er ekstremt vigtigt at finde den bagvedliggende grund for stress for at kunne behandle hende rigtigt.

Massage (husk kæber), ekstra motion og evt. foder (gerne noget der skal slikkes) er også godt for stressreduktion.

• #10   29. mar 2011 Kom problemet lige pludseligt?
    Er hun blevet forskrækket derhjemme? Måske en fremmed eller et forsøg på indbrud?

• #11   29. mar 2011 Tæven virkede rolig men var ikke særlig kontakt søgende da jeg besøgte opdætter, det gjorde han hunden osse.
    Malou har været sådan her fra dag et. Hun var 13uger da jeg hentede hende dengang og gik sammen med 4 af de 7 hvalpe. Hun var renlig om natten fra første dag men hun er fra udeopdræt og derfor skulle der lige renlighedstræning til. De dage jeg skulle arbejde i starten kom min mor ned og passede hende og engang i mellem tog hun hende med op til dem.
    Vores liv har ikke rigtig ændret sig før for 7 mdr. siden da jeg fik nyt job lidt længere væk så hvis hun er alene er det nu i 10timer men det er ikke ret tit for som sagt har jeg pasning på men stoppede med det for at se og jeg kunne få DAP til at virke. Vi trænede da jeg startede på DAP så der har altid været alene træning når jeg holder ferie eller har fri i længere tid.
    Dylle siger at hun er sund og rask og hun er passet med alt.
    Da boldlege og kasten med pinde stresser hende er dette ikke en del af vores dag.
    Vi starter med morgen tur på 1 time til 1½ hvor der er søgning af guffer på forskellige grønne arealer, der er lydighedstræning og så hilser vi på hunde vennerne men kun dem som er ældre og mere rolige.
    Når jeg kommer hjem kommer hun i haven (men jeg gør rent) eller når jeg har hentet hende, i haven er der fodersøgning, så kommer hun ind og får resten af foderet i aktiveringsflaske eller i skålen. Hun bliver ellers aktiveret med guffer pakket ind i kulde, tomme mælkekartoner og så har jeg købt dog spinning til hende, så altid noget hvor hun skal bruge hovedet. Hun sover enten i sengen eller i køkkenet alt efter hvad hun føler for.

• #12   29. mar 2011 har skrevet direkte til dig.

• #13   29. mar 2011 Vores Trunte havde det samme problem, som først blev løst da vi fik vuf nr. 2. Der gik et halv års tid og så var der ro på og i dag ingen problemer. Det skal lige siges at de første 5 mdr. af hendes liv var et helvede og dét tror jeg aldrig hun glemmer, desværre. Men når bare de er 2 går det super fint.
    Håber du får løst dit problem på én eller anden måde. For dét du går igennem nu, kan ingen fortsætte med. Ja, det ved jeg ikke, men jeg kunne ikke. Det er synd for både hende og dig.
    Held og lykke.

• #14   30. mar 2011 Går du til træning med hende?

Hun har jo godt af at komme ud og få nogle udfordringer hvor der sker noget, det kunne også styrke hendes selvtillid og vænne hende til en masse ting. Hun vil blive aktiveret og kørt træt på en helt anden måde, end hvis man render rundt i haven og søger hundeguffer.

Det lyder på mig somom der er tale om en hund med et ret stort aktivieringsbehov og som keder sig enormt meget.

Hvad er det præcis hun gør som viser at hun er stresset? Lige foruden ikke at være renlig?

• #15   30. mar 2011 Monica - Vi har gået til træning siden hun var hvalp og er godt nok stoppet for 6 mdr. siden da jeg ikke havde tiden da jeg osse var hjælpetræner og da malou ikke kunne komme på det øvede hold igen pågrund af en schæfertæve som har overfaldet hende 2 gange vil jeg heller finde noget andet at lave med hende om søndagen. Så nu mødes vi nogle stykker og tager iskoven hvor vi træner og det er mig der står for det.
    I skal ikke tror at hun kun bliver aktiveret i haven for det gør hun ikke. Vi er ude i næsten 4 timer hverdag hvor hun bliver trænet i forskellige øvelser og får brugt hovedet godt og grundigt, når vi kommer hjem falder hun om med det samme og sover tungt lige indtil hun ved at nu er det ved at være tid til mor går.

Gitte - Dette har stået på i 4år nu og må sige at hvis valgte står mellem at skulle af med hende eller gøre rent efter hende i en time hver dag så tager jeg rengøringen.

• #16   10. maj 2011 Har du evt. prøvet med massage?
    Jeg har en schæfer som også har meget let ved at stresse op.
    Jeg har i denne weekend lige taget et kursus i hundemassage, og jeg skal love for det er noget der virker afstressende på hundene...

Kommentér på:
Beroligende midler til hunde m. stress

Annonce