3.169 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Beroligende Midler.. Beroligende Midler..

Jeg Har kigget herinde, og kan ikke finde det emne omkring Beroligende midler til hunde..
derfor opretter jeg nu dette..

Nogle herinde fra der har gode erfaringer med et bestemt mærke ? - og hvilket mærke .. ?

Jeg har tænkt mig at bruge det Nytårs aften, men jeg vil jo ikke bare smide et eller andet i min Hund..
Så derfor ville jeg blive glad hvis i kunne hjælpe mig, med nogle navne, og så kan jeg selv undersøge dem nærmere smiley

Håber i vil hjælpe ..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beroligende Midler..
  • #1   28. dec 2006 bare ta til dyrelægen hun udlevere og fortæller hvordan det skal bruges. Dem jeg kender der har brugt det siger deres hunde er kommet igennem en nytårsaften sovende og rolige

• #2   28. dec 2006 Hvorfor bedøve hunden? ved godt der er mange hunde der er bange men tit kan det klares ved at være der for hunden.

• #3   28. dec 2006 Tipo Og Haley i leg :

Okay, men skal man give det inden alt larmen, eller hvordan?

Berit : vi ved endnu ikke om det bliver nødvendigt. Men det er mere for en sikkerheds skyld.. Derfor jeg gerne vil vide lidt om det, og vide om man kan give det hvis hun pludselig bliver angst eller panikslagen..

• #4   28. dec 2006 na N : Okay.. Men det gør det ikke nemmere at jeg selv er bange den dag, det kan hunden jo mærke ..

• #5   28. dec 2006 Berit : Okay, mange tak.. det vil jeg da også prøve så, i håb om at hun ikke bliver bange for det her den første gang..

Men igen, hvis jeg er bange, kan hun jo mærke det, og kan det ikke gøre hende bange også?

• #6   28. dec 2006 jeg er ikk 100 % men bare spørg dr. dyr ad. Tror nok de virker i løbet af en lille halv time så vidt jeg husker men som sagt ikk helt sikker, da jeg var til dyrelægen i går med den lille var der en der købte beroligende til hunden og hun kom af med 30 kr, så det på ingen måde dyrt.

• #7   28. dec 2006 det er osse lidt sent med det nu, de fleste dyrlæger eller de fornuftige vil gerne vide hvordan hunden regere på medicinen, da det kan forstærke det den er bange for...

• #8   28. dec 2006 det er da ikke at gøre hunden en tjeneste hvis den er seriøst bange. Hvorfor så ikk hjælpe den lille mus til at komme igennem aftenende sovende, de jo ikk påvirket af det hele dagen efter, ikke engang hele natten!

• #9   28. dec 2006 Jeg købte sidste år et par dagen inden nytårs aften uden problemer, fik dog ikke brug for det men det var da dejligt at vide man havde det synes jeg

• #10   28. dec 2006 Tipo og haley : Okay det er meget rart at vide at det i hvert fald ikke er dyrt.. Må jeg ikke lige ansøge dig igen?

Berit : Ja jeg vil også helst undgå det, men har tænkt mig at købe noget HVIS nu det går helt galt, så har jeg det i baghånden , men vil kun bruge det hvis det virkelig er nødvendigt..
    Ser helst at vi kommer igennem aftenen helt uden nogen form for beroligende midler ..
    (også mig for den sags skyld) smiley

• #11   28. dec 2006 jo gør det

• #12   28. dec 2006 min dyrlæge har en såkaldt nytårspakke.....

Plegicil 10 mg......... beroligende
    Diazepam 5 mg...... Angstdæmpende

1 tabl. pr. 10kg

jeg gav mine den kombination sidste år.... og de som ROLIGT gennem al skyderiet....
    måske nogen mener det er nok "bare " at være der` sammen med sin hund..... det vil jeg tillade mig at kalde noget sludder, i visse tilfælde... jeg har 3 hunde, der nemt kan få hinanden op på lakridserne.... og så kan nok så fint sidde og prøve at berolige dem....uden den ønskede effekt....
    desuden kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle kunne bruge piller, når nu hundene virkelig er bange???? det er jo ikke noget de tar skade af....

hellere en rolig hund .....med piller i mavsen
    end en super angst hund....uden

Lykke

• #13   28. dec 2006 Helene B : Okay det lyder også som en rigtig god måde, den vil jeg også lige huske.- . Og forresten Tillykke smiley Du skal jo snart giftes smiley

Mette P : Okay det vidste jeg ikke smiley

• #14   28. dec 2006 Jeg har fået udleveret to slags piller (gid jeg ku læse dyrlægens kragetæer)..Nytårsaften kl. ca.15 ska han (22kg) ha 2 store (alprox ?) + 1 lille (plegisil ?)..vi har afprøvet og Sakki blev skæv...er nu i tvivl om dosering...Kl. 23 ½ dosis.....

• #16   28. dec 2006 Lykke N :

Altså jeg vil aller helst undgå pillerne, men jeg giver dig ret i at det er bedre at give dem de piller hvis de er så bange, end at lade dem være bange uden .. smiley

Hvad er det for en dyrelæge du har ? ..
    Og har alle dyrelæger sådanne pakker ?
    For vores dyrelæge har desværre lukket smiley

• #18   28. dec 2006 Helene med det medicin jeg lige har nævnt...er hundene IKKE angste....

Berit, hvorfor har du så meget imod den medicin???....

Lykke

• #19   28. dec 2006 Morten og Annemette : Det synes jeg er en god idé.. For vil gerne have alle de råd jeg kan få..

• #20   28. dec 2006 Kender ikke nogle desiderede mærker ect. Bruger det ikke selv til vovsen, men sørg endelig for at få noget der er angst dæmpende ikke bare beroligende!! Det må være et mareridt at være total angst for noget og så blive sløvet af et medikament som ikke også tager angsten...

• #21   28. dec 2006 J & A ved ikke om alle dyrlæger har sådan en pakke...men min har, med pillerne følger en skreven side der tydeligt forklarer pillernes virkning...og hvordan man ellers bør forholde sig til et nytår med sin angste hund....

det er Centrum dyreklinik i Rødovre 36 72 02 01

Lykke

• #23   28. dec 2006 Berit > Hvis din hund havde fgl. symptomer, hvad ville du stille op, når naturmedicin, træning mv. ikke virker ?
    - Stiver (ingen kontakt)
    - Sveder og ryster
    - Spiser og drikker ikke
    - Forsøger at slippe væk fra ALT

• #24   28. dec 2006 Helene ja hvis du kun giver Plegicil som er fysisk beroligende.... men det er også derfor man tilføjer Diazepam..... for at dæmpe den angst der muligvis er.... derfor en kompination....

men jeg forstår stadig ikke jeres negativitet mod medicinen????

Lykke

• #25   28. dec 2006 - Hjertebanken (glemte jeg)

• #26   28. dec 2006 Har hørt at Baldrian dråber eller i pilleform skulle virke.Har ikke selv prøvet på mine hunde.

• #27   28. dec 2006 nemli Sus....

altså folkens det vi giver vores hunde er ikke mere farligt end at hvis vi selv tar en sovepille, i tilfælde af manglende søvn..... jeg ku forstå jere uro hvis der var tale om at proppe hundene dagligt med disse piller....men vi taler om at give dem piller i en dag....

i spiser vel også en hovedpinepille, hvis i døjer med smerter ....gør i ik?

Lykke

• #28   28. dec 2006 Smart nok uden bil Helene...har fået tilbudt Fyn fra Helsingør.. ;o)

• #29   28. dec 2006 Kiki : Ha ha .. smiley
    Det smager da ulækkert smiley

Line og Liva : Andre råd er også brugbare smiley
    Og det gør jeg i forvejen, tqger angstdæmpende, så det kan jeg ikke gøre mere ved ..

• #30   28. dec 2006 nu ved jeg ikke hvor i alle bor...jeg kan se at du Line bor i vestjylland.....men jeg bor i Brønshøj, som jo ligger pænt tæt på kbh. og der er man så absolut ikke færdig med at skyde af på 10 min..... det fortsætter gerne over det meste af natten...i hvertfald over nogle timer.... og hvis jeg skulle give mine hunde leverpostej "mens " det stod på.... ja....så tror jeg mine hunde vil blive kanon syge af al den leverpostej....

Lykke

• #31   28. dec 2006 Helene > hvilken ny mulighed har jeg som ikk er afprøvet ?? Ded er jo lige ded.. ;o)))

• #33   28. dec 2006 nå oki...men jeg er så en af de typer der ikke har noget imod medicin.... og jeg har ingen moralske skrubler med en enkelt nat om året at give mine hunde piller..... og nej jeg har ikke prøvet alt muligt andet.... jeg VED at mine hunde bliver meget stressede og angste... og derfor giver jeg dem piller....

jeg har ikke tænkt mig at tage min bil ud på bøglandet...eller lege eller give dem leverpostej.... for jeg skal have gæster og hygge mig.... resten af året står al min tid på HUNDE....så lige denne dag er for mig hellig (ihvertfald i år)....
    jeg kunne ALDRIG finde på at efterlade mine hunde alene hjemme.... men give dem piller...det gør jeg altså....

Lykke

• #34   28. dec 2006 Line >> Sigurd og Anton !

• #35   28. dec 2006 Lien og Liva : Svare da også smiley

• #36   28. dec 2006 Line ...den elsker MIG... ha ha ha...
    eiii seriøst...jeg ved hvad du mener.... men tro mig 100 kødben vil slår ikke.....fyrværkeri i flere timer....

og jeg vil ikke kunne få mine hunde til at abstrahere fra det...med noget som helst i verden....

Lykke

• #37   28. dec 2006 Nå, men jeg har prøvet ALT og igen i år blir jeg alene med vuffen..sørger for han ikke skader sig selv og gir ham medicin i håb om det er bedre end sidste år..der var han panisk angst i 16t. ..var ½ år...og hold sig lige så længe...

• #38   28. dec 2006 sus- man skal osse vurdere hundene individuelt... vi er bare heldige herhjemme at vores hunde er ligeglade.....skal altid tænke på hundens bedste og de er meget forskellige...

men det er da lidt kedeligt at sidde alene???

• #39   28. dec 2006 jeg ser også sårn på det....hvorfor skal min hund lide under min moral.....
    hvis jeg havde børn der havde det på samme måde, ville jeg gøre det samme....forstå mig ret.... jeg føler ikke jeg kan tillade mig at lade et andet levende individ lide for min overbevisning......det er måske også derfor jeg ikke har valgt at blive Jehovas vidne....(intet ondt sagt om dem)....

Lykke

• #40   28. dec 2006 Helene læs hvad jeg skriver... resten af året står al min tid på hunde og kun hunde... jeg vil derfor tillade mig at give mig selv EN dag om året hvor jeg tænker på mig selv... og derfor give mine hunde piller....
    tro mig mine hunde kommer også ALTID først....

Lykke

• #41   28. dec 2006 Jo Mette >> men som flere andre vil jeg gøre alt for ham.. ;o) Spiser lige lidt festligt med mine unger før de smutter ud og morer sig ;o)

• #42   28. dec 2006 hør her Helene...de sidste mange år har jeg hvert år sagt nej til indvitationer nytårsaften.... og det vil jeg også gøre fremover... men i år har jeg valgt selv at indvitere nogle mennesker 8 stk.... netop for at ku være hjemme hos mine bamser....
    jeg anser ikke mig selv for værende en dårlig hundeejer af den grund...og hvor vover du at antyde noget i den retning.... så har du ikke set en dårlig hundeejer....

tror du skal ta et smut ned på det nærmeste internat....så vil du se resultater at dårligt hundeejerskab....
    sæt ikke mig i kategori med dem....

Lykke

• #43   28. dec 2006 PS. Har afprøvet medisin i dag..Sakki fik kl. 15...var pissebange, da de skød kl. 16...de skyder lidt nu..og puhaaaa...han spiser alligevel og har nu lagt sig roligt ind under bordet...satte selv doseringen ned... ;o)

• #44   28. dec 2006 prøv lige at sætte tingene i perspektiv folkens... i stedet for at "se ned" på at folk vælger at give deres hund medicin nytårsaften....

Lykke

• #45   28. dec 2006 Sus- nåh så er du ikke helt alene ;O))

Vi har osse de sidste 7 år været hjemme pga. abby, selv om hun er fløjtende ligeglad med larmen, hun er såmen osse ude med os, hvis hun kan se sit snit til at komme ud...

• #46   28. dec 2006 Lykke >> Jeg ønsker dig en fantastisk nytårsaften med dine venner..er ikke i tvivl om du fortjener det stort ;o)

• #47   28. dec 2006 Mette > de er der heldigvis lige til maden...og så afsted med vennerne...baybay mutter *GGG*

• #48   28. dec 2006 J&A
    Jeg har istedet for berolign. medicin brugt at træne hver dag med en cd med alle fyrværkerilydende på, Først meget lavt og så helt højt tilsidst, så nu er de HELT ligeglade med hvad der skydes af når vi er ude.

• #49   28. dec 2006 sådan er det at være mor til store børn ;O))) ggg

• #50   28. dec 2006 Sus tak og i lige måde..... he he he....

Lykke

• #51   28. dec 2006 dette link lagde jeg også i den anden tråd, der kan man se lidt om de forskellige midler: (link fjernet)

• #52   28. dec 2006 Så glæd jer lige på Sakki vegne > de skyder af nu og han er nogenlunde okay..er I ikk glade på vores vegne ?

• #53   28. dec 2006 Mette > ønsker jer godt nytår og hygge med de små.. *S*

• #54   28. dec 2006 sus- i lige måde ;O))

• #55   28. dec 2006 Snow K : Det gør jeg også, og indtil videre synes jeg ikke at hun reagere voldsomt på det, hun kigger da lidt rundt, og prøver t finde ud af hvor det kommer fra.. Men synes ikke hun er bange af adfærd..

Men nu har jeg ikke prøvet at skrue helt op endnu..

Men som sagt, medicinen ville kun være i nødstilfælde ..
    Og igen fordi jeg selv er skrækslagen den dag smiley - det kan hun jo mærke..

• #56   28. dec 2006 Men til ALLE :

Tak for jeres råd og meninger..
    Jeg kan selvf. bruge dem alle sammen, så kan jeg tænke lidt videre over hvad jeg vil gøre..

Er glad for alle råd.. Det var ikke meningen at skabe splid mellem folk smiley

• #57   28. dec 2006 (link fjernet)
    her er iøvrigt andre råd at snuppe af...noget hjælper nogle..og andet hjælper andre...
    GODT NYTÅR !

• #58   28. dec 2006 what ever Helene..... du kalder mit valg af medicin nytårsaften "underligt i din verden" og antyder så at jeg ikke sætter mine hunde først.....
    det har du intet belæg for at sige da du ikke kender mig eller mine hunde.....
    jeg er ikke som andre, medicin forskrækket, og mener at det er LANGT mere skånsomt for mine hunde at være PÅ piller frem for ikke at være det, nytårsaften.... jeg synes bare at fornemme en " seen ned " på dem der vælger som mig, i denne debat....
    at man da kun bør vælge det som sidste prioritet, og at man da absolut bør prøve alle mulige ting før man tyr til piller.... jeg har endnu ikke fået svar på hvorfor det er så frygteligt at give sin hund piller..???..hvad der skulle være så farligt ved det????
    hør her .... jeg er overbevist om at de piller ikke er farligere en en sove pille til mennesker...og der er jo heller ikke tale om et misbrug....men kun 1 enkelt dag/ nat....så hva er det i er så meget imod ved de skide piller????

Lykke

• #59   28. dec 2006 Sus jeg glæder mig meget på dine og Sakki s vegne over at i roligt kan nyde en nytårsaften....på piller

Lykke

• #60   28. dec 2006 Vi har lige været ved dyrlægen i dag for at få noget til vores hvalp. . . . Bare så vi er på den sikre side. For det kan også gøre at man får en meget stresset hund og det vil jeg ikke. . .

Vi har fået noget der hedder meprobamat, som er angst dæmpende og som skulle ha en god virkning. . . Jeg er ellers meget imod at give sådan noget men det her skulle ikke skade overhovedet

• #61   28. dec 2006 hvorfor svarer i ikke på mit spørgsmål om hvorfor i har så meget imod de piller....hvorfor det sku være så skidt.... nu har jeg igennem tråden spurgt et par gange..uden at få svar....

min dyrlæge ved helt sikkert mere om medicin end jeg gør.... og hvis han vurderer at det er ok at sælge nytårs piller til hunde...så stoler jeg på, at det ikke kan være så skadeligt og farligt....det ville simpelthen være dårlig forretning.... derudover tror jeg ikke han, kan have den store interesse i at mine hunde skal blive syge eller dø af noget han har solgt mig....
    hmmm bare logik for mig...

ja sorry jeg bliver lidt højtråbende.... men jeg føler bare folk sidder og er liiidddttt for hellige og frelste....

Lykke

• #62   28. dec 2006 Lykke smiley giver dig fuldstændig ret i det du skriver. . . .De ville nok ikke sælge det hvis hunden døde af det:)

Men ja tror at nogen folk gør sig mere heldige end de er desværre

• #63   28. dec 2006 ja Michael og Stine H.... og det er netop denne hellighed jeg finder hyklerisk....

sjovt nok der er stadig INGEN der har svaret mig på mit spørgsmål !!!!!

og lige et spørgsmål, til jer der burger naturmidler....
    hva tror i de er lavet af ???
    fordi det er naturmedicin, må man ikke fejlagtigt bilde sig ind at det ikke også er sammansat af kemiske midler....måske ikke fra producenten s side...men sq fra naturen selv..... nogle af de giftigeste stoffer findes i vores baghaver, skove og andre plantegroede områder...

Lykke

• #64   28. dec 2006 Een sagde til mig, at jeg ikke ku overdosere Baldrian på min hund ! På dåsen står >
    Dagsdosis bør ikke overskrides. Bør kun efter aftale med læge anvendes til gravide og børn under et år...ja, klart naturmedicin ka være giftigt...

Kommentér på:
Beroligende Midler..

Annonce