Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beroligende midler
  • #1   18. dec 2010 Jeg er ikke sikker på jeg ville give min hund nogen form for piller uden at have været ved dyrlægen først.. Heller ikke selv om de kalder det "kosttilskud"..

Vores gamle hund var RÆDSELSSLAGEN nytårsaften - så han fik bedøvende piller - eller "sløvende piller" - men det var dyrlæge ordineret..

Men kender ikke navnet på den slags han fik! Desværre..

• #3   18. dec 2010 Min galme hund fik serene um når der naboens tæve vari løb, det gjorde han var en normal hund. Ved ike hvordan de virker med fyrværkeri

• #4   18. dec 2010 Vores dyrelæge anbefaler det ikke, så har man bare en "fuldhund" som er bange, som jeg hørte dem sige, forleden.

• #5   18. dec 2010 Kunne aldrig finde på at give min hund beroligende nytårsaften - det fjerner ikke angsten det sløver bare hvilket nærmest er endnu mere synd!! så bliver hunden da helt ved siden af sig selv..

• #6   18. dec 2010 Tror nu det er forskelligt fra hund til hund - vores cairn lagde sig til at sove når han havde fået de der beroligende piller.. Ellers sad han i et hjørne og rystede, tissede indenfor fordi han ikke ville ud osv osv.. smiley Så tror det har en effekt på nogle hunde.. Han blev ikke "slået ud" - det var bare som om at lydende ikke generede ham når han fik pillerne..

• #7   18. dec 2010 Okay, mange tak for jeres svar.. Jeg vil prøve og ringe til dyrlægen på mandag, det kan jo være de kan anbefale noget til den bette.. smiley

• #9   18. dec 2010 Merete - Jeg kender godt serene-um. Det er et middel som for hunden til at få ro inden i. Det er på ingen måde sløvende og hunden er ganske normal.
    Jeg brugte det i en trænings situation hvor min hund stresser meget. Så med pillerne var hun modtagelig for indlæring. Og med træning lærte hun det hun skulle og så er hun kommet ud af pillerne igen.

Man skal tage serene-um i 1 mdr før at virkningen begynder. Men med min hund virkede det efter et par dage.

• #10   18. dec 2010 jeg ved ikke hvilken virkning det produkt har
    men virker det ligesom de her http://www.dogshop.dk/shop/zylk%e8ne-10-stk-4654p.html
    så skulle det mindske urolighed og stress ikke sløve hunden

så så længe det et beroligende midel(altså ikke et hvor de bliver sløve) og ikke et de bliver fuldstændig dopet af så ville jeg give det men derfor kan det godt være fornuftigt at høre dyrelægen ad..men mange af de ting skal gives et stykke tid for at havde en ordenlig effekt.
    der også nogle der har succe med DAP men der siger man det 50/50 om det virker.

• #11   18. dec 2010 Serene-um og zylkene sløver ikke kroppen. Det beroliger kun, og kan derfor sagtens gives, uden at man skal være bange for at hunden ligger passivt og er bange.

• #12   19. dec 2010 Som Rollo skriver skal man, hvis man vi give hunden medicin, sørge for at den får BÅDE noget angstdæmpende/beroligende OG noget sløvende. Ellers oplever hunden sit værste mareridt fordi den ikke kan reagere på angsten for lydene.

Min er ikke bange for fyrværkeri men kan køre lidt rigeligt op med gøen o.s.v., så hun får et stort kødben og ½ julebajer (og selvfølgelig en god lang gåtur først på aftenen). Det plejer at aktivere hende og så lægger hun sig som regel og ser vældig tilfreds ud, senere på aftenen, dog uden at være sløv eller andet unormalt.

• #13   19. dec 2010 jeg bruger baldrian, de virker godt på min hund.
    De gørhende lidt mere rolig men så hun stadig kan handle.
    Vi lægger en dyne ud i brusekabinen sammen med et godt ben,der er hun tryg og rolig og kan ikke høre eller se noget

• #14   19. dec 2010 anne v

lige en kommentar til det du sagde...

nej... nej det kan de ikke på nogen måde

• #15   19. dec 2010 Man kan godt give beroligende alene, men aldrig sløvende medicin uden også at give noget angstdæmpende/beroligende.

Her står lidt mere om emnet:
    (link fjernet)

• #17   19. dec 2010 Rolin*at som er et naturligt kosttilskud er virksomt (for nogle individer) der må man teste sig frem.

Kopieret fra Livfuld om præperatet:

Sov godt og sundt og vær i balance døgnet rundt. RolinAt er sammensat af aktive stoffer fra baldrian og humle. Baldrian og humle har i århundreder været kendt for deres afspændende og beroligende virkning. RolinAt er derfor lige så god for søvnen om natten, som den er mod stress om dagen.

Anvendelse: Til en god nats søvn eller afslapning.

Anbefalet dosis: 1 kapsel dagligt i forbindelse med et glas vand. Ved større belastninger højst 3 kapsler fordelt på dagen.

Aktivt indhold pr. kapsel: 270 mg baldrianrod (4:1), svarende til 1080 mg baldrianrod, tørret. 64 mg humleekstrakt (7,5:1) og 52 mg humlekopper, svarende tilsammen til 530 mg humleknopper, tørret.

Ingredienser: Baldrianekstrakt, maltodextrin, gelatine, humlekopper, humleekstrakt, overfladebehandlingsmiddel (magnesiumsalte af veg. fedtsyrer), fortykningsmiddel (arabisk gummi), antiklumpningsmiddel (siliciumdioxid).

Bemærk: Dette er ikke et økologisk produkt.

• #18   19. dec 2010 Baldrian er det bedre end Bach'sblomsterdråber?

• #19   19. dec 2010 Serene-um er vist meget mild, da de bl.a. er til at undgå køre/søsyge hos hunde.
    Jeg har prøvet det på min ene tæve da hun var ung og det hjalp devs.ikke spor mod fyrværkeri, men det var fint mod køresygen.

Måske at DAP ville være en idè.

• #20   19. dec 2010 Som ROLLO skriver skal hunden ikke kun sløves. Hos min dyrlæge får jeg Plegicil og Diazepam. Og det resulterer i en hund der er fuldkommen rolig og sover hele aftnen. Ikke noget med at den er urolig men ikke kan flygte.

• #21   19. dec 2010 vi hører lyd-cd hele december måned og det virker hvert år!!!!! smiley

kan købes her hos Dyrenes beskyttelse - koster 99,- + 25 i fragt.
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvad-g%C3%B8r-vi/familiedyr/hunde/problemadf%C3%A6rd

(link fjernet)

• #22   19. dec 2010 og så får de Zylkene et par dage før og på dagen, som beroliger lidt men ikke sådan vildt effektivt. Er baseret på mælk så ganske ufarligt.

• #23   19. dec 2010 Mine er ikke "skudræd", da de er vant til at blive luftet i nærheden af en militær skydebane, men når der så kommer ild og "levende stjerner" på himlen samtidigt så blir Prixie stadig meget bange, så jeg hænger et tæppe for vinduet i soveværelset "mine føler sig mest sikre i soveværelset uanset hvad der foregår" så tænder jeg for radioen så der bliver talt og spillet musik derinde, der er self også lys så evt. kraftige glimt ikke ses gennem tæppet for vinduet.
    I stuen er alt som normalt jeg skal da selv se fyrværkeriet :o)) og jeg vil prøve at få Cookie til at se at det ikke er farligt, det er jo hendes første nytår, men vil 1, 2 el.alle 3 ind hvor der er ro, så har de muligheden for det.
    Det er heldigvis nok for Prixie, som er totalt angst for fyrværkeri, men der skydes ikke af inde i gården så når hun ikke ser raketterne, så klare hun aftenen ret flot uden medicin, hun bliver heller ikke mindre nervøs af at få beroligende som Stesolid/Diazepam/Nitrazepam el.lign.piller det blev afprøvet da hun var yngre, og jeg vil ikke gi hende den dosis hun skal ha for at blive "rolig" da den virker alt for stor..
    Men husk at alle 3 midler er "menneskemedicin" og har samme virkning=beroligende, "jeg har selv fået dem i årtier",
    Men visse hunde hjælper de fantastisk godt på, netop pga.det er piller som bruges til folke med ret dårlige nerver.. så er dosis rigtig så bør de kunne "slå enhver hund ud" så den bare sover igennem al larmen.

Men får i dem til jer selv, så spørg dr.dyr før i gir jeres hunde dem, hunden skal jo ikke "bedøves" så den rigtige dosis er YDERST VIGTIG for et godt resultat.

• #24   19. dec 2010 Jackie:

''Baldrian er det bedre end Bach'sblomsterdråber?''

På nogle individer virker det ene og ikke det andet, det er noget man må teste sig fremtil.

• #25   19. dec 2010 Reiki: ja ok, vidste ik om det var. Men ved godt noget virker godt på en og måske ik på en anden.

• #26   20. dec 2010 Ok

• #28   20. dec 2010 Jeg vil til hver en tid prøve at anvende alt andet end desideret medicin...

f.eks. dap - sammen med bachs blomsterdråber...

Jeg har stået med en hunderæd lille vovse 3 år tilbage... og vi forsøgte et år med medicin fra dyrlægen... 2 præparater - et sløvede og et angstdæmpende....
    10 min tog det, så kunne han ikke gå eller styre sin krop.... 12 timer tog det før vores værste maridt nogensinde holdt op. Han var alligevel fanget i sin egen krop, trods angstdæmpende... Han skreg og peb som en sindssyg! og vi havde kontakt med en vagtdyrlæge, som sagde vi skulle give ham lidt mere angstdæmpende - og det ændrede ikke noget. kl. 4 om morgenen kunne jeg lige få ham ud og tisse (jeg bar ham) - og han kunne dårligt lette ben.

Min nuværende hund er heldigvis ikke bange for nytår - men der skal bare en rigtig dårlig oplevelse til, så går det galt... og jeg vil ALDRIG nogensinde bruge medicin igen eller anbefale det til andre.

• #29   20. dec 2010 ØV Christina, det var dog også en væmmelig oplevelse. :o(
    Forstår godt at du er færdig med at medicinere.

Kommentér på:
Beroligende midler

Annonce