1.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Anja S
Anja S
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180

Når hund skal i narkose Når hund skal i narkose

Hej

Vi har besluttet at når Selma, der pt er 5 mdr. er blevet lidt ældre (tænker efter 1-2 løbetid) skal steriliseres.

Hun skal alligevel aldrig have hvalpe OG jeg har hende med på arbejde hver fredag hvor chef har en hanhund.

Det jeg så vil med dette indlæg, er at høre nogle meninger om, når nu hunden alligevel er i narkose, ville det så være smart/en god ide at få hendes albuer og hofter fotograferet ?
Bare så man ved hvordan status er, eller er det fuldstændig overkill ?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når hund skal i narkose
  • #1   1. apr 2011 er der ingen problemr og ikke nogle kendte arvelige problemer, vil jeg sige det er overkill.
    Du har læst for mange nørd tråde herinde om ledproblemr..
    Men hør om de tjekker tænder, klør, analkirtler og ører, når den alligevel ligger der. Det plejer at være med i prisen.

• #2   1. apr 2011 det ville jeg selv have gjort så nej jeg synes bestemt ikke det er overkill.

• #3   1. apr 2011 Det synes jeg er en fin ide smiley

• #4   1. apr 2011 Jeg har fået taget billeder af både Nova og walle. Nova har jeg fået taget da hun var 1 år og igen da hun var 8. Hun er i den periode gået fra AA til AB. og 00 på albuerne.
    Walle blev fotograferet da hun flyttede ind 2 år gammel. Hun har AB og 00. Begge mine tæver er sterreliseret men jeg arbejder med dem og derfor er det vigtigt for mig at vide at "stiladset" kan holde. Funky skal fotograferes ved lejlighed.

• #5   1. apr 2011 Det ville jeg.. hvis hun er 1 1/2-2 år når det sker, så ville det jo passe perfekt.. hun er jo blandet med racer, som kan døje med HD, så hvorfor ikke få det ordnet og så ved du, hvordan hofter og albuer ser ud.

• #6   1. apr 2011 Det synes jeg giver ualmindelig god mening.

Men husk på, at du skal være afklaret med, hvad du vil bruge resultatet til.

• #7   1. apr 2011 Jeg ville også få det gjort syntes bestemt ikke det er overkill, hvis der er noget kan man forholde sig til det, tage sine forholdsregler og evt gøre noget ved det med koreakt fodring mv. og det kan gører en verden til forskel for hunden på længere sigt. Så nej bestemt ikke overkill, men en sundt interesse for sin hunds velbefindende.

• #8   1. apr 2011 Ja jeg ville også få taget røngtenbilleder samtidig..

• #9   1. apr 2011 Jeg ville bestemt også gøre det når hunden alligevel ska i narkose smiley Du slår jo to fluer med et smæk smiley Jeg har selv haft en HD hund som jeg sagde farvel alt for tidligt smiley Derfor er det for mig vigtig at vide deres status... Diva er HD, AD og skulder fotograferet i forbindelse med gentagne halthed på venstre forben som halvanden årig (HD: A/B, AA: 00) og Diablo fik taget billeder af hofterne i forbindelse med røngten af hans brækkede ben for 6 uger siden (HD: A)...

• #10   1. apr 2011 Ville jeg gøre. Min fik det gjort I forbindelse med tænder. Vi fandt så ud af der var noget galt smiley Han er lige blevet opereret I dag.

• #11   1. apr 2011 Ville jeg gøre. Min fik det gjort I forbindelse med tænder. Vi fandt så ud af der var noget galt smiley Han er lige blevet opereret I dag.

• #12   2. apr 2011 Tusind tak for jeres synspunkter smiley

Jeg har tænkt at resultatet af en evt. fotografering kunne være nyttig på den måde at, HVIS hun ikke skulle være helt ok eller have tendenser til at det blev slemt på sigt, kunne man skåne hende lidt. Såsom når hun er i hundeskoven, at hun ikke spæner for meget op og ned af bakker i ujævnt terræn, hvilket hun synes er vældig morsomt (det er også ret sjovt at se, hun flyver afsted og vælter til tider rundt fordi hun for for meget fart på)

Træningsmæssigttror jeg ikke (medmindre det evt. er meget slemt) det sætter de store begrænsninger. Da hun jo er en blanding, hvilket er med fuldt overlæg btw. smiley træner vi i DCH, og de spring der er der er nærmest nogle man kan gå over. Det bliver vist først lidt voldsommere i E-klassen, hvor vi ikke lige har ambitioner om at nå op (læs: tid, med 3 børn er det lidt svært at få tid til at træne hund konstant også - hvilket især er en af grundende til vi gerne ville have en blandning, så er muligheden for PH der ligesom ikke.)

Hun er jo "bare" en hyggehund, men til trods for dette betyder det ikke at vi ikke vil det bedste for hende.

Også elsker jeg bare det der med 2 fluer med et smæk smiley

Mht. forældrernes status er jeg ikke helt sikker faktisk.
    Moderen (Dobermann - er jeg ret sikker på er helt ok - det er Billes søn´s smiley
    Faderen (Labrador, har jeg aldrig set, kun på et billede, men fik at vide den var ok sundhedsmæssig) Kan ikke forestille mig at de havde valgt at få hvalpe med en syg hund...

• #13   2. apr 2011 Springet i c-klassen kan nu sagtens være for meget, hvis hun har hd .. Bare så du ved det smiley

• #14   2. apr 2011 Ja ok, det kan det vel smiley

Det kunne vel sætte en del begrænsninger hvis og hvis.

Kæresten deler ikke helt opfattelse med mig på det her punkt, han mener det er overkill at få hende fotograferet.

Jeg vender den lige med Dr. Bille næste gang jeg ser ham og hører hvad han synes om det, og tænker lidt videre. Det er jo heldigvis ikke en beslutning der skal tages lige med det samme.

Kommentér på:
Når hund skal i narkose

Annonce