3.207 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kaster op efter gåtur Kaster op efter gåtur

De sidste par uger har Milo kastet op 4 gange. De 3 første gange var lige efter vi havde gået tur eller leget med andre hunde i parken. Han får mad lige inden vi går tur, men det holdte vi så op med, fordi vi tænkte det var derfor. Vi andre kan jo også få det dårligt når vi løber en tur med maven fuld af mad.
Men så her til aften da vi gik aftentur kastede han igen op lige så snart vi kommer ind af døren, og der var det altså 4 timer efter han have spist.
Han virker frisk, halen vipper, ingen feber, spiser, drikker og leger og har ikke tabt sig.
Nogle forslag? Jeg bestiller tid hos dyrlægen, hvis det sker igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaster op efter gåtur
  • #1   7. apr 2011 Vil lige tilføje at hans opkast ser "normalt" ud hvis man kan kalde det det. Det er ren mad og vand der kommer op. Og hans afføring er også helt normal.

• #3   7. apr 2011 bare et gæt, men måske kan det fremprovokeres hvis han har halsbånd på?

• #4   7. apr 2011 Vores har det desværre med at spise andres lort, ret ulækkert og de kaster ofte op efter gåtur pga det.
    Vi forsøger selvfølgelig at stoppe dem i det, men det er ikke altid nemt at se hvor folk ikke har samlet op, og det giver opkast så snart vi træder ind af døren.
    De er dog kun de to af de 4 vi har, de to andre kunne ikke drømme om at gøre det.

• #5   7. apr 2011 Bruger du halsbånd når du går tur med ham ?????

• #7   8. apr 2011 Han har ikke halsbånd på, men sele. Han spiser ALT når vi går tur, hvis han kan komme til det. Når han løber løs er det svært at holde øje med ham hele tiden, men jeg prøver. og når vi går tur med snor kæmper jeg også, men glemmer at have øjnene på ham hele tiden. Sådan har han altid været, men det er først de senere uger han er begyndt at kaste op. Det begyndte faktisk da det begyndte at blive varmere i vejret, så tænkte også om det er overanstrengelse, men han har gode luftveje af en mops at være, men han puster godt nok en del, især når vi har været i skoven og leget med de andre hunde.
    Når jeg ser han kaster al sin mad op, bør jeg så give ham noget nyt mad? Han brækker det jo meste op, så han må da blive sulten eller?

• #8   8. apr 2011 Eneste råd jeg har til dig, er at hvis det var min hund så ville jeg træne ham i snor og absolut ikke at gå fri hver gang han var ude, fordi når du har ham i snor, så kan du sige NEJ hver gang han forsøger at spise noget.... elllers lærer han det aldrig. Jeg ved ikke hvor mange gange du fodre om dagen, men jeg ville helt klart dele det op i 2 måltider, så han ikke får for meget på en gang, og så ville jeg give ham 1 eller 2 spiseskefulde cultura naturel hver aften for at se om det hjalp på maven.

• #9   8. apr 2011 Louise.
    Vi har jo som sagt præcis samme problem, vi kunne dog afhjælpe det en smule ved at fodre to timer før en gå tur, så var det der snask ikke så lækker.
    De gør det dog til tider stadig fordi de desværre aldrig havde lært andet hvor de kom fra, og specielt når det er vådt og varmere som nu kaster de op når de kommer hjem.
    Jeg ville da lige spørge en dyrlæge så du er sikker, men ellers tror jeg blot det er samme problem som her.
    Hvis han kaster alt sit foder op, så giv ham da noget nyt, vores har altid mad stående, det er fint nok man kan øve i snor, men de skal jo også ud og løbe frit.
    Husk dog ormekur jævnligt når han spiser alt.Den skal du have hos dyrlægen og det kan også være årsagen til han kaster op nu.

• #10   8. apr 2011 Jeg fodrer 2 gange om dagen, morgen og sen eftermiddag.

Kennel Flindt: Det tyder meget på vores vovser har samme problem, godt at høre vi ikke er de eneste. Jeg syntes også han skal have lov til at løbe frit, det giver også bedre motion at få løbet lidt end at jeg kun går med ham i snor. Han bliver nemlig meget nemt overvægtig, hvis han ikke får meget motion, og vi kan ikk give ham mindre mad, så får han ikke nok nærringstoffer. Derfor vil jeg også vælge at give ham lidt ekstra mad, hvis han kaster op. Jeg går lige over og spørg dyrlægen med sådan en ormekur, det har han vist ikke fået siden han var hvalp.
    Tusind tak for de gode svar:-)

• #11   8. apr 2011 Louise.
    Det var så lidt, tror ormekuren hjælper, mener dog du skal have hunden med, det skal vi her:0) Men spørg:0)
    Du kan få en kur der hedder Panacur vet. det er til en del gange i den, nogen siger de blir resistense af samme kur, men vores dyrlæge siger det er fint de får den ofte pga deres snaskeri, men igen spørg din dyrlæge så får du de helt rigtige svar:o)
    Held og lykke med den bette.

• #12   8. apr 2011 Tusind tak smiley

Kommentér på:
Kaster op efter gåtur

Annonce