{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

råd søges {{forumTopicSubject}}

hej derude.

jeg har prøvet lidt forskelligt med min tæve da hun trækker og kan blive umulig når hun ser hunde.

jeg har prøvet at få hende til at sætte sig og når hun kigger på mig får hun en godbid. men efter mange og langtids forsøg har dette ikke hjulpet da hun er meget fikseret på den anden hund. hun har altid kæde på da hun til tider trækker og dette kan jeg ikke tåle ellers får hun en grime på. kan kun få hende til at gå med og holde hende hvis hun har grimen på.

hun er blevet sådan efter hun er blevet større og som hvalp blev snappet i næsen af en ejer der ikke kunne holde sine to små hunde i kort snor. (vi var på markede og vi stod og snakkede og mischa havde lagt sig ned havlt bag mig)

nogle hunde går hun super godt i spænd med hvor imod andre kan hun virke noget voldsomme overfor og sammentidig vil hun gerne lege.
tør ikke have hende med i ex stalden uden mundkurv da hun løber lige i hovedet på hunden på gården. og tør ikke lade hende hilse uden grime som minimum eller mundkurv på for hvis nu hun forsøger at nappe.

så håber nogle derude har lidt råd eller ider til hvad jeg kan gøre for synes jo det er synd folk ikke tør lade deres hund hilse på min og omvendt.

hun blev 2 i januar så det er jo ikke fordi hun er så gammel. så vi tager kyshåndet imod alle de ting vi kan smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  råd søges
  • #2   8. apr 2011 det vil jeg prøve. har dog kun en på små 8 meter tror jeg. men hvis hun ser en hund prøver hun at rende overjen. og hvis jeg vender mig om og går så bliver hun bare hvor hun er. hun stirre mere på hunden end hun vil høre efter mig. men dte må prøves. er det okay hvis man får hjælp af dem man kender hvor hun plejer at lege med hunden?

• #4   8. apr 2011 maj-britt mange tak det vil jeg prøve. det må kunne lykkes smiley

• #5   8. apr 2011 det er fint nok med alle de gode metoder, meeeennnnn nu har jeg en shar pei på 9 mdr, det er heller ik alle hunde han kan li, og jeg har prøvet alt det gode, så nu er det bare sådan, at jeg hanker op i ham, når han begynder at skabe sig og så går jeg bare, jeg skælder ik ud. . jeg gider ik stå og "diskuterer" med ham om vi skal gå eller hilse. for dem han ik kan li, skal han ik tvinges til at hilse på, han har hans faste legekammerater og dem kan han enes med og det er fint, så må det blive ved det.

• #6   8. apr 2011 Suzy & Plette smiley . : jamen så ved jeg hvad jeg skal lave når jeg kan holde til at gå. bliver dog ikke idag. smiley bliver kun kort hvis ikke jeg får fyren ud med hende.

marianne H: ville jeg gerne meeeen en hund på 30 kg der rykker i mig kan jeg ikke bare få til at gå med. døjer med dårlig nakke. smiley

• #7   8. apr 2011 ja så kan jeg godt se det ik er nemt, men held og lykke med det

• #8   8. apr 2011 suzy og plet: hvad så hvis hunden bliver mere ustyrlig når de gør eller knurre? var ved at vældte med hunden igår da to pisse lab hunde kom farende i deres have og gøede og knurrede som en gal. *skal sålige siges at jeg IKKE stole på de to lab hunde overhovedet*

da de boede nede på den anden gård og d de havde to sorte (nu 1 sort og 1 brun) farede de ud på vejen bag mig og den gamle rotte mine svigerforældre havde. heldigvis blev han mere bange og kunne ikke komme hurtigt nok væk. smiley

undskyld alle mine spørgsmål og lange skriveri smiley

• #9   8. apr 2011 syzy: problemet er at går jeg går min fyr i møde skal vi forbi den går jeg snakkede om ´med de to lab jeg ikke stoler på bliver inde på grunden. kan ikke komme andre vejne.. ikke fordi der er vildt mange hunde på vejene herude omkring men altid rart hvis jeg har hende med nogle steder at hun ikke reagere sådan. hun bliver rost når vi går forbi hunde i en have eller langt væk og hun stopper kigger og pænt følger med.

andre gange hopper og danser hund rundt som en åndsvag smiley og så er det, det går galt for kan ikke tåle hun rygger sådan i mig når jeg har meget ondt (nogle gange) hun er super sød mod nogle hunde. smiley min søster har der aldrig været noget med (han), et hold venners lille dværgpincher (han) svigerforældres gamle rotte (han) samt nye rotte (han) svoger og svigerindes rotte (tæve) tidligere nabo (tævehvalp), en amstaff han en veninde og fyr havde var der heller ikke noget med. aldrig smiley så bliver noget ked af det når hun fare i hovedet på andre hunde.

hun elsker heste og vil med i stalden hvergang jeg siger albert (den hest jeg lige er gået af med) men hun er ikke så sød ved stalden tæve. har løbet med hende 1 gang med hundkurv men lige pludeslig blev hun lidt volsom da hun ville lege.

men hvad mener du med det er det allersidste jeg skal gøre? smiley

• #10   8. apr 2011 okay. gør vi heller ikke. min har heldigvis kun gjort det få gange og har sagt ti stille eller stop så er hun holdt. smiley det var de andre hunde der gjorde det. min forsøger tit at pive. heh lyder mega sødt. heh der er vel små 500 m- 1 km tror jeg har mellem 2-3 km ned til gården hvor fyren arbejder

• #11   8. apr 2011 hej suzy, jeg ved godt, hvordan man træner det, det har jeg oz gjort med min, men nogle hunde er udenfor "pædagogisk" rækkevidde, men det er jo svært når ens fysiksk ik magter den hund man har, for nogle gange kan problemerne ik løses med "godbidder" og ros. og det er ik ondt ment, jeg sir ik man skal flå sin hund hysterisk afsted, men at ta et bestemt fast greb i remmen og vise, NU ER DET NOK, det er af og til på sin plads

• #12   8. apr 2011 hej suzy

nej jeg kunne aldrig finde på at være ond ved min lille skat, men han er ved at blive kønsmoden og er lidt "smart" og det vil jeg ik "diskuterer", for uanset hvor meget jeg elsker lille ozzy, er det stadig mig der bestemmer, hva vej vi skal gå, håber du forstår hva jeg mener:)

Kommentér på:
råd søges

Annonce