{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund har spist 50 g 80%chokolade
  • #1   11. apr 2011 ubehag, feber, overdreven savl...

hvor stor er din hund?

• #2   11. apr 2011 Det er molly, hun er på min profil, ca 6. kg

Hun har før spist ca 30 g uden der skete noget, men eftersom det er 50 g og meget mørk chokolade bliver jeg bekymret!! smiley Kom hjem og så lå der en halv pakke på gulvet smiley

• #3   11. apr 2011 Hvor længe siden vil du tro det er sket?

• #4   11. apr 2011 Jeg aner det ikke, det er familiens hund, og jeg har været hos min kæreste i weekenden, men jeg vil tro at det er sket mens de andre har været på arbejde i dag, så mellem halv ni og nu.

Hun har lige drukket noget vand og gik meget rundt, men nu ligger hun ned og slapper af smiley

• #5   11. apr 2011 Når det er så længe siden så gør en dyrlæge ikke noget medmindre der er tegn på forgiftning. Hold rigtig godt øje med hende, tag evt temp just in case.. og ring til dyrlægen ved den mindste tegn på ubehag

• #6   11. apr 2011 Jeg synes at hendes hjerte banker lidt hurtigt, men ved ikke om det bare er mig der bilder mig det ind nu smiley

Det kan også sagtens have været sket for en time siden, jeg ved det ikke smiley

• #7   11. apr 2011 Jeg ville ringe tildyrlægen, hvis de mener det er nødvendigt kan den få noget der får den til at kaste op, god bedring smiley

• #8   11. apr 2011 Ved du hvor hurtigt hendes hjerte plejer at banke?

• #9   11. apr 2011 Det er helt rigtig Mille - men de dyrlæger jeg har oplevet gør ikke noget når det er så længe siden, det har ikke rigtig nogen effekt

• #10   11. apr 2011 Ballarina

Nej men jeg synes det virker voldsomt den banken der er nu

• #11   11. apr 2011 Men den skal kaste op senest to timer efter det er spist mener jeg smiley

• #12   11. apr 2011 Hurtig/uregelmæssig hjerterytme er netop et syntom.

• #13   11. apr 2011 Men hjertet kan selvfølgelig også banke hurtigt pga. jeg lige er kommet hjem, hun kommer meget op og kører når nogle kommer hjem

• #14   11. apr 2011 hvis du er bekymret så ring til dyrlægen, de er de eneste der kan hjælpe dig.. vi kan kun komme med råd og erfaringer smiley

Håber ikke der er noget med hende

• #15   11. apr 2011 Hendes hjerte banker normalt igen

• #16   11. apr 2011 Ja jeg ville ringe til dyrlægen smiley det er en relativt stor mængde for så lille en hund når det er mørk chokolade, dyrlægen kan nemt regne ud hvor farlig mængden er i forhold til kg

• #17   11. apr 2011 jeg går en tur ned til dyrlægen med hende og spørger, så får hun også lidt gang i systemet, tænker at det er en god idé

• #18   11. apr 2011 Okay nu har jeg hørt at en hund på 5 kg kan spise 25 g mørk og opleve stærke syntomer!! Så jeg ville afsted til dyrlægen!

• #19   11. apr 2011 Men en lille hund så ville jeg kontakte dyrlgæen, om ikke andet for at få at vide hvem der har vagten i nat! Skulle der ske noget...
    50 gram 80% er en del for så lille en hund!

• #20   11. apr 2011 Jeg har hørt fordrag med Bille Ruwald (dyrlæge i tyskland, danmark, sverige og norge) han siger at en stor hund skal spise 16 kg chokolade før den dør og så ville de fleste mennesker også krasse af.:)

• #22   11. apr 2011 Pernille> Kan spise... Og hvad er det for en chokolade? Jeg ville ikke satse på min hund var heldig og være blandt de der kunne tåle en del, for tænk hvis den ikke var så heldig...

• #23   11. apr 2011 Ginne: Almindelig chokolade han sagde ikke hvilket mærke.:)
    Vores for chokolade og de fejler ikk noget og nu har vi fire og de spiser det med velbehag.:P
    Han fortalte at det var noget der var blevet pustet op til en stor skræk som de i virkeligheden ikk var.
    Men fortæller bare hvad han sagde.

• #24   11. apr 2011 Perinlle> Vi har også givet "chokolade" til vores hunde.. Men det har været børnechokolade, som næppe har indeholdt megen theobromin... Havde min hund spist 80% chokolade, var jeg fluks taget til dyrlægen!

• #25   11. apr 2011 Ginne: Jeg sidder her med bogen " hund kend din krop" skrevet af samme omtalte dyrlæge og han skriver at han i de 25 år han har været dyrlæge ALDRIG har set en chokolade forgiftning.:)
    Det er ham her jeg snakker om.;)
    http://www.vet.dk/dansk/bille/index.html

• #26   11. apr 2011 Mørk chokoloda indeholder ca. 10 gange så meget gift som lys!
    Og hvorfor give sin hund noget der skadeligt i store mængder? Der findes da et hav af produkter der er bedre for hunden, ikke mindst dens tænder..

• #27   11. apr 2011 Pernille> Det synes jeg er helt i orden - jeg har heller ikke set alt i verden, men det betyder ikke det ikke sker... smiley

• #28   11. apr 2011 Ginne: Heeh nej men nu har ingen af os været dyrlæge i 25 år.:)
    Men jeg tor på det han siger, jeg tror det er et emne det er blevet pustet op til mere end det er..:D Selvfølgelig skal man passe på Bille har lavet en liste over de farligeste ved chokolade:
    1: Kakaobønner
    2:Kakaopulver
    3: Mørk chokolade
    4:Mælkechokolade
    5:Pulver til drikke chokolade
    6: Hvid chokolade

Det skal lige siges at bogen han har skrevet var til Sirius banden som en hjælp til at de selv kunne finde ud af hvad dyret fejlede osv.:)

Men selvfølgelig jeg ved da heller ikk om det er sandt men vores får da hvis vi selv spiser lidt en lørdag aften.;)

• #30   11. apr 2011 Pernille: en stor hund skal have enormt meget, flere kilo!
    Men en lille hund kan altså dø af 50-100 g, og den kan blive meget alvorligt syg!
    Længere er den ikk..

• #31   11. apr 2011 Pia h: lige netop! Godt den klarede det smiley det er skam ikke til at spøge med..

• #32   11. apr 2011 Mille: Jeg skrev så os en STOR hund! Og jeg skriver hvad nok DK´s mest benyttede dyrlæge fortalte, prøvede ikke på at komme op og slogs.;)

• #33   11. apr 2011 At dyrlægerne kun sjældent ser det i praksis - mange af dem aldrig - kan skyldes flere ting.

1. at folk ganske enkelt ikke opdager det, fordi de ikke er bekendt med risikoen
    2. At der skal meget til - og de fleste der får held til at stjæle chokolade er store hunde, der skal have temmelig meget
    3. at risikoen ikke er enorm

MEN - den er faktisk til stede, og var det mig, ville jeg nok være som jeg plejer at være - lidt hysterisk og bange for, at uheldet netop ville være ude med MIN hund.
    Så jeg ville kontakte dyrlægen, selvom oddsene for en forgiftning heldigvis er små.

• #35   11. apr 2011 Og nu får MIlle os chokolade og hun æder det med stor appetit og hun har heller ingen problemer. Men hvis trådstarter er nervøs skal hun da kontakte sin dyrlæge.:) Hun er jo den bedste til at bedømme situationen i det vi ikke kan se hunde.

• #36   11. apr 2011 http://www.dmm.dk/chokolade.php
    Her er et skema med forskellige vægtklasser

• #37   11. apr 2011 Og en stor hund skal nu ikke have flere kg for at blive forgiftet. Tvært imod.

• #38   11. apr 2011 Rikke: Hvorfor vi gir dem det kan jeg ik se hvorfor jeg skal forklare men vi mener jo heller det er at gamble. Jeg vælge at stole på en dygtig og brugt dyrlæge og igen kig linket og prøv at ring der ned hvis i tror jeg er ude på dybt vand.;)

• #39   11. apr 2011 Pernille> Netop- Ingen af os er dyrlæger, derfor skal TS kontakte sin!!!
    Og netop den liste der bygger på den samme information som det link jeg har givet tidligere - at jo mere theobromin chokoladen indeholde jo farligere er det, og jo mindre ens hund er jo mindre skal der til før det er farligt!
    Så netop kombinationen af en lille hund (6kg) og høj kakaoprocent (80%) og en mængde som faktisk vil kunne føre til forgiftning i denne situation - så bør TS kontakte sin dyrlæge!!!
    Havde TS haft 50 kg. hund der havde spist 5 gram minimuh chokolade, var sagen jo en anden... Men her er det en lille hund, megen mørk chokolade af høj procent. Der BØR man reagere og være obs på sin hunds symptomer!

• #40   11. apr 2011 Min erfaring: ca. 9 kg hund spiser 100g 70% chokolade - næste morgen kan han ikke stødte på bagbenen og kegler rundt. Var sikker på vi måtte sige farvel til min Skipper den dag. 4.600 kr senere ( ja det er jo i weekenderne den salgs sker) var ha afgiftet, men da han også var en ældre herre på det tidspunkt tog det hårdt på ham.
    Jeg ville ringe til Dr. Dyr.

• #41   11. apr 2011 Pia: Så skal en stor hund på 40 kg da også ha en del smiley regning er ikke lige min stærke side!

• #42   11. apr 2011 Ginne: Flip da lige ud med dine udråbstegn.:P Jeg skriver igen bare det jeg har læst mig til i en bog og vælger at stole på det.:) Men som jeg også har skrevt en gang så skal trådstarter selv bedømme hunde vi kan ikke se noget her vel?.:D

• #43   11. apr 2011 Nu har jeg haft en hund der åd ca 100 g - heldigvis var det bare flødechokolade - men selv den mængde var nok til, at han var ekstremt rastløs, tørstig og med hjertebanken. Heldigvis var mængden ikke stor nok til regulær forgiftning, men han fik nu alligevel noget aktivt kul. Han vejede 15 kg.

• #44   11. apr 2011 Rikke: Har du behov for slik?? Jeg mener stadig ikke det er giftigt med kontakt ham eller køb hans bog.:P

• #45   11. apr 2011 Rikke: Nej og sukker er sikkert heller ikke skide smart for tænderne smiley

• #46   11. apr 2011 MIlle: Tror heller ikk slik hjælper på dine tænder.;)

• #47   11. apr 2011 Altså, nu er det jo bevist at stoffet er giftigt for hunde - så er der vel ikke så meget at rafle om.

• #48   11. apr 2011 Danielle: Igen! Jeg skriver bare hvad jeg har læst.:)
    Pleas læs det her link.;)

http://www.vet.dk/dansk/bille/index.html

• #49   11. apr 2011 Rikke: Det er lidt mærkeligt, vi har haft 5 hunde på ca 2 år og de har alle fået chokolade både store som små og vi har igen ALDRIG oplevet at de var blevet syge eller dårlige.

• #51   11. apr 2011 Pernille: nu børster jeg tænder morgen og aften, det gør min hund ikke, og forfi man behandler sin egen krop dårligt, skal det vel ikke gå ud over sine dyr, eller børn, som jo ikke er istand til at træffe den slags valg..
    Din hund får vel heller ikke øl?
    Og nu er det altså giftigt smiley længere er den vel ikk smiley

• #53   11. apr 2011 Rikke: Du skal ikk kalde mig uansvarlig!!! Nu har jeg min viden andet sted fra og sjovt er der ingen af mine hunde der er døde så det er jo en gang lort og lukke ud.:)
    Han er dyrlæge i danmark, tyskland, sverige og norge. Han har været dyrlæge for sirus banden og har samarbejde med mange af danmarkspoliti hunde tror han ved hvad han snakker om i de 25 år han har været dyrlæge har han aldrig set en hund der har været forgiftet at chokolade. Hvorfor skulle han lyve???

• #54   11. apr 2011 Pernille S

Måske fordi du ikke stopper flere hundrede gram i hunden på en gang - men det ændrer stadig ikke på det faktum, at hunde har svært ved at nedbryde theobromin.

• #55   11. apr 2011 Ja jeg må indrømme, at jeg heller ikke ser det meningsfulde i at give hunde fødevarer, som kan være giftigt for dem - og da SLET ikke, når de ingenlunde har brug for det.

Min første hund var dybt afhængig af chokolade. Dengang vidste jeg ikke, det var skidt for hunde.

De to andre er hamrende ligeglade med det - altså et selvskabt behov hos hunden.
    Det giver mere mening at give den et kødben.

At man ikke har oplevet at hunde bliver syge af det, synes jeg personligt er verdens dårligste argument for at give dem det.

Det svarer til at sige, at man bare skal lade sine hunde løbe på vejen, for det er jo ikke sikkert, de bliver ramt.

• #56   11. apr 2011 Pia h: ja men det er da ca ti gange mere med mælkechokolade ikke? smiley hvis jeg har forstået det rigtigt.
    Men uanset hvad bør man ikke give sin hund slik, og slet ikke noget der er giftigt for den smiley

• #57   11. apr 2011 Pernille S

Jamen selvfølgelig opdigter vi andre det bare ;O) Og det research der er på feltet er selvfølgelig også bare en gang vrøvl. Det er klart.

• #58   11. apr 2011 Danielle.: Prøv og læs det jeg skriver, men prøver igen.:)

-Jeg har hørt fordrag med Bille Ruwald (dyrlæge i tyskland, danmark, sverige og norge) han siger at en stor hund skal spise 16 kg chokolade før den dør og så ville de fleste mennesker også krasse af.:)

• #59   11. apr 2011 Arrrh - det kan godt være Bille er en fin dyrlæge. Meeen - han er altså ikke et orakel.

• #60   11. apr 2011 Ginne:
    Jeg forstår ikke din agressive attitude over mig (TS), om at jeg skal kontakte min dyrlæge NU!!!! når jeg skriver længere oppe at jeg tager til dyrlægen med hende med det samme??

Nu har jeg været hos dyrlægen, han sagde at hun skulle have motion, væske og evt. noget græsk youghurt. Har fået nummeret til en vagttelefon hvis det bliver værre (hjertebanken, stankåndet og fraværende)
    Fandt ud af ved at veje det restrerende chokolade at det heldigvis "kun" var 40 g hun havde spist. Og dyrlægen slog op i et skema, at 6-7 kg´s hunde, skal have 48 før det er meget farligt, men selvfølgelig kan jeg risikere at hun alligevel bliver syg.

Så nu krydser jeg fingre og observerer over mig lille skat, puuha hvor blev jeg bange :-(!!

• #61   11. apr 2011 CH: Skriver bare det han siger og de erfariger han har.:P Forstår ikke hvorfor i kommer med jeres kritik til mig syntes i skal ringe ned til ham i stedet.:P

• #62   11. apr 2011 Lotte k: Lyder super.:)

• #64   11. apr 2011 Pia: Heeh som nogle er enige med mig i så er det mange kilo en STOR hund skal have så nej det var 16 kilo.:P

• #65   11. apr 2011 Pernille S

Og vi fortæller samtidig om vores erfaringer - men på trods af dem mener du stadig, at det ikke er giftigt.

• #66   11. apr 2011 C H: Amen!

TS: Håber du melder tilbage senere at hunden har det godt smiley

• #67   11. apr 2011 Pernille, det er fint at gentage Billes egen beskrivelse af sine erfaringer.

Men det er blot hans personlige erfaringer - og ikke alle hans personlige erfaringer kan eftervises ;o)

Jeg har stor respekt for Bille i forhold til rigtig mange ting, men nogle gange flyver han sgu lidt højt :o)

• #68   11. apr 2011 http://www.dmm.dk/chokolade.php

• #70   11. apr 2011 Danielle: Jeg har aldrig udtalt mig om det ikke er giftigt siger bare at man ikk skal gøre et støre problem ud af det end det er.. Nogle får det til at lyde som om at hendes hund var på vej imod himlen pog syntes det er fryteligt at skræmme hende sådan og derfor fortalte jeg bare hvad han sagde.:)
    Rikke: Jeg ahr aldrig sagt at de ikke sker jeg har sagt at det er yderest sjælden at det sker i for det til at lyde som om at det er utrolig udbredt og det er det værste der kan ramme en hund derfor prøvede jeg at berolige trådstarter for jeg tror ikk at hun syntes det var en sjov situation at stå i med din hund.

CH: haah kna høre du har haft fornøjelsen af Bille han er sku genial!.:D Har du set ham i foredrag??

• #71   11. apr 2011 Du skriver ellers direkte

''Rikke: Har du behov for slik?? Jeg mener stadig ikke det er giftigt med kontakt ham eller køb hans bog.:P''

• #72   11. apr 2011 Man kan nu også finde mange videnskabelige artikler på nettet, der beskriver toxisiteten af theobromin.

• #73   11. apr 2011 Pia: Det lyder super du må gerne sende en PB med svaret når han skriver tilbage.:) Vil da vide om min og alle andres hørelse var helt væk den dag i Lemvig.:D

• #74   11. apr 2011 Danielle.: Jeg mener ikke det er så "giftig" som man gør det til.:) Men hvis du åd 16 kg tror jeg os du døde og igen det er en stor hund vi snakker om.;D

• #75   11. apr 2011 Rikke: Nej og nu har jeg opgivet.;) Du stopper jo heller ikk med at gå tur med din hund fordi du ved den kan blive overfaldt.:D
    Nu skal der sku skrælles kartofler og så til træning med hundene.:D Syntes det er lidt håbløst i det jeg bare fortæller hvad han siger.

• #76   11. apr 2011 Rikke: Helt ørlig jeg gider ikk diskutere det mere.:) Det er mit liv for kort til!.:D

• #77   11. apr 2011 ts- jeg er ked af du har misforstået mig. Jeg har ikke nemt noget aggresivt mod dig overhovedet. Læs min første kommentar i tråden, den er nemt som et godt råd, som jeg netop kan læse du også har fuldt! Dejligt! Det eneste jeg bliver irriteret over i denne tråd er folk som gør chokolade med højt procent indhold til en bagatel, og som påstår det ikke kan! Være dårligt for hunden. Der for min lidt skrappere tone senere i tråden. Dette er ikke rettet mod dig! Da jeg jo netop kan se du faktisk gør hvad du kan for din uheldige hund. Al mulig hele og lykke, og jeg skal i hvert fald krydse for din hund ikke bliver syg. smiley

• #78   11. apr 2011 Jeg håber du lige komme med en update senere på hvordan vovsen har det. Jeg kan berolige dig lidt med at min hund på 9 kg har spist 1 1/2 plade marabou med nødder og der skete intet. Dog var det også en kæmpe brøler og det er ikke sket siden

• #79   11. apr 2011 Hehe... Blander sig ligefrem?

Jeg tror såmænd blot det skal betragtes som en reaktion på det, der bliver skrevet.

Personligt er jeg hamrende ligeglad med, hvad Pernille putter i sine hunde. Det er jo ikke mig, der skal leve med konsekvenserne af det.
    Men derfor tænker jeg, at det må være ok at ytre sin mening? Eller hvad?

• #80   11. apr 2011 Jeg synes ikke jeg blander mig. Jeg synes dog det er yderst uhensigtsmæssigt, når en person sidder og siger, at theobromin ikke er giftigt for hunde, og det er det jeg reagerer på.

• #81   11. apr 2011 Jeg synes ikke jeg blander mig. Jeg synes dog det er yderst uhensigtsmæssigt, når en person sidder og siger, at theobromin ikke er giftigt for hunde, og det er det jeg reagerer på.

• #82   11. apr 2011 Rikke: Nemmerlig!

• #83   11. apr 2011 M Hysted.: Jeg forstår virkelig heller ikk hvorfor folk blander sig.:O Men sårn er der så mange forskellige og jeg fortalte jo bare den viden jer har men den var der ikk enighed i.:P Så derfor forgifter jeg mine hunde.
    Men prøver igen:
    En stor hund skal have flere kilo (16) tror i selv på jeg gir min hund 16 kilo chokolade?
    De får en bid det tror jeg lige de overlever de er ihvertfald ikk døde endnu. Jeg tro på den viden jeg har fået for en dyrlæge jeg har STOR repekt for og så hjælpe det jo ikke at jeg for at vide at det er løgn.;P Jeg stoler jo stadig på ham i det vores stadig lever, så der må jo være lidt sandhed i det manden siger...:D Men go aften alle sammen

• #84   11. apr 2011 Nu kan man jo købe hunde chokolade, er det ik smarter at købe dette til at hygge med lørdag aften??

Vi sniffer jo heller ikke lidt Coke, da vi ved det er farligt, vi lader self helt hver. Så hvorfor fylde giftige stoffer på vores dyr?

• #85   11. apr 2011 Pernille S

Som jeg læser det, så er det dine 16 kg., der er problemet. Det virker jo lidt tungnemt, at vedblive med at påstå, at en hund kan tåle så store mængder.

Du kunne jo have hørt forkert eller dyrlægen kunne have sagt forkert?

Kender til en, hvis gravhund havde hugget af julechokoladen.
    Ejeren opdagede intet, da hunden var god til at åbne og lukke skabsdøren.efter sig.
    Hun vågnede op en morgen med hunden liggende død ved siden af sig.

• #86   12. apr 2011 En lille update herfra smiley

Molly har det helt fint, hun fik ikke flere symptomer, heldigvis :-)!!

• #87   12. apr 2011 KAn slet ikk forstår hvorfor i blander jer i hvad ejg putter i MINE hunde.:)
    Tråden handlede om trådstarter skulle tage til dyrlæge så fortalte jeg det jeg havde hørt fra en dyrlæge. Længere er den faktid ikk.;)

• #88   12. apr 2011 Pernille hvem blander sig i, hvad du putter i dine hunde?

• #89   12. apr 2011 CH: Det er der så flere der gør jeg er blevet kaldet uansvarlig og tungnem.;) Så mener jeg fok blander sig.:P

• #90   12. apr 2011 Lotte: Ej hvor godt smiley dejligt at høre!

• #92   12. apr 2011 pernille- for min skyld må du gøre med din hund som du lyster. Det jeg bliver sur over er når noget der kan være farligt for andres hunde gøres til en bagatel. Tænk hvis nogen undlod at tage til dyrlægen fordi de havde hørt der skulle kilo til før chokolade blev skadeligt, og deres hund imens tog skade eller døde i løbet af natten...

• #93   12. apr 2011 Behøver jeg virkelig at gentage mig selv igen?:)

• #94   12. apr 2011 Pia h

Ja for Søren! Tør slet ikke tænke på hvis hun var blevet rigtig syg smiley

• #95   12. apr 2011 Er glad for at høre at hun har det bedre. Sørg endelig for at det IKKE sker igen.

Dem der bevidst putter gift i deres hunde som de på ingen måde får noget som helst godt ud af skulle efter min mening ikke have hund !!

Om det så er chokolade, vindruer eller rosiner. Hunde har ikke behov for det og det er GIFT. Gift som ophobes i organerne og den dag hunden rammer tærsklen har man givet sin hund en forfærdelig smertefuld død og ikke bare nøjes med at smadre dens organer langsomt.

En ting er uvidenhed. En anden ting er stædighed a la "jeg gør det fordi det kan og det indtil videre ikke har fået konsekvenser".

Skal en hund dø for øjnene af dig før du stopper med de tåbeligheder Pernille?

• #96   12. apr 2011 Dejligt at høre at det er gået fint smiley

• #97   12. apr 2011 Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar smiley )

Ja lige netop! Tak! - der findes jo så mange sunde alternativer til hunden, og den er sgu ligeglad om det er tørret lever eller chokolade!

• #98   12. apr 2011 Mille: Nemlig.

• #99   13. apr 2011 Sanne: Hvis du har læst tråden ved du også godt hvorfor jeg har den instilling.:) Jeg tror ikk at chokolade forgifting er så udbredt som folk gør det til.
    Min bror´s hund har altid været vild med rosiner ( før vi vidste at det også var giftigt ) og den lever også endnu.:) Men vi må være en stor uansvarlig familie sammen bare fordi vi ikke følger andre meninger.:P

Rikke: Jamen hvordan hjælper det trådstarter at du fortæller mig at jeg er uansvarlig?.:d

• #100   13. apr 2011 Pernille: Det gør dig på ingen måde mindre uansvarlig i mine øjne at du bevidst vælger at putte noget i din hund som den på ingen måde har behov for og som står på en hvilken som helst liste over kendte gifte for hunde fordi du mener dig klogere end dem der udformer listen over gifte bare fordi du ikke har haft held til at slå en hund ihjel ... endnu.

Det er som at spille russisk roulette.
    Og hvad er formålet?
    Så længe det går godt så går det godt. Hunden får INTET godt ud af det andet du smider gift i den og forventer at dens lever og nyrer kan nå at udskille tilstrækkeligt af dette inden du putter mere gift i din hund.
    Fordi du har været heldig endnu ikke at slå en hund ihjel så bliver du ved?

Så fordi 9 ud af 10 der kører med alkohol i blodet ikke pløjer et barn eller endog en hel familie ned i sit liv så er dette forsvarligt fordi det er jo ikke er så mange der dør i forhold til alle dem der statistisk kunne være døde så det er ikke farligt at køre med alkohol i blodet?

At du så ikke kan sige til dig selv:

"Uhh jeg vidste ikke dette var giftigt. Hvor er jeg HELDIG jeg har med mine uansvarlige beslutninger endnu ikke har slået et dyr ihjel og nu hvor er jeg blevet klogere så holder jeg selvf. op med at spille russisk roulette med deres liv"

Så sidder du og synes du er sej fordi du og din familie har været heldige nok indtil videre til ikke at slå et af jeres dyr ihjel og dermed må I jo ikke være uansvarlige?

Man kan godt høre at du er umoden og at din hjerne ikke er fuldt udviklet endnu. Menneskets hjerne er først fuldt udviklet når man når 22-25 års alderen og det sidste der udvikles er forståelsen af hvordan handling og konsekvens hænger sammen.

Indtil da håber jeg ikke dine dyr må lide for din stædighed og uansvarlighed.

Vi laver alle fejl men de fleste af os lærer heldigvis af vores fejl ...

• #101   13. apr 2011 Sanne: Mange tak for din analyse.:) Men IGEN jeg har min viden fra en dygtig og anerkendt dyrlæge.:P Men helt ærligt gider ikke blive ved den her diskution har varet i flere dage og syntes du selv at vi er kommet videre.:P

• #102   13. apr 2011 Pernille: Du må ganske enkelt have misforstået et eller andet den dyrlæge har sagt!
    Du får mig ikke til at tro han ikke til en hver tid ville fraråde at man giver chokolade til hunde, det da det dummeste jeg har hørt!
    Måske han har sagt at med lys chokolade skal der rimelig meget til før hunden falder død om, det er da godt nok ikke det samme som at den ikke tager skade af det!
    Ville du tage en spiseskefuld gift, hvis et kilo kunne dræbe dig? Næppe!

• #103   13. apr 2011 Så alt hvad andre dygtige dyrlæger siger, og hvad vi som hundeejere selv har oplevet er en omgang vås, bare fordi din dyrlæge siger noget andet ;O)

• #104   13. apr 2011 Jamen ring eller køb hans bog.:) Han har ikke i de 25 år som dyrlæge set en chokoladeforgiftning.:) Han har været dyrlæge i tyskland, danmark, norge og sverige mener jeg.:) Det er nok ikk noget der er SÅ udbredt som i gør det til.:)
    Og hvorfor blir i ved?? Tror i at bare fordi i modsiger en dyrlæge som jeg stoler på så vil jeg overbevises af nogle som ikke har hans erfaringer?
    Men bli i bare ved.:D

• #105   13. apr 2011 Pernille: Prøv nu lige at læse hvad jeg skriver!

• #106   13. apr 2011 Mille: Prøv du så læse hvad jeg skriver jeg har sat en liste ind fra hans bog.:) Nu brækker jeg mig snart over at skrive det samme JEG MENER IKKE DET ER DET RENE GIFT, nu håber jeg den fes ind.
    Og resten i behøver ikk spørge om flere spørgsmål gider ikke gentage mig selv.;:D

• #107   13. apr 2011 Det handler slet ikke om hvorvidt chokoladeforgiftning er udbredt eller ej... Det er gennem bevist! at visse bestemte mængder slår en hund ihjel... Noget chokolade indeholder mængder af dette giftstof, som gør ganske få gram god chokolade er skadeligt og dødsensfarligt - og jo mindre hund jo mindre skal der altså til...!
    Meget muligt det ikke sker så tit.. Men det gør det da ikke mindre farligt, når det så sker...

• #108   13. apr 2011 God logik !!

Der skal også 4 gram heroin til at slå mig ihjel, men så kan jeg jo roligt tage ½ gram om dagen... det slår mig ikke ihjel jo

• #109   13. apr 2011 Pernille - Bille kan godt tage fejl.

Og al forskning - du kan selv lede lidt rundt - viser, at det bestemt ikke er 16 kilo, der skal til at forgifte en hund

At HAN ikke ser det så ofte kan have rigtig mange forklaringer.

Jeg tror såmænd ikke det er så udbredt - men det betyder ikke at det er ugiftigt.

Lad nu være med at falde på halen over en eneste dyrlæge - han er bare et menneske.

Jeg har det sådan, at hvis du vælger at give din hunde ting, der er giftige for den, så er det dit valg. Men jeg synes til gengæld det er lidt letsindigt at opfordre andre til ikke at tage symptomer alvorligt uheldigt. Specielt når der nu ligger bunker af forskning, der peger i den stik modsatte retning af, hvad du siger.

• #110   13. apr 2011 Pernille: Du får mig aldrig bildt ind at Bille vil bifalde at du opfordrer andre til at forgifte deres hund i hans navn. ALDRIG !!

Bille er bl.a. dyrlæge for de fleste af landets politihunde. Jeg ved udmærket godt hvem han er ...

Måske er årsagen til at han ikke ser chokoladeforgiftninger at hundeejere normalt ikke er uansvarlige nok til bevidst at proppe deres hunde med chokolade da de INTET godt får ud af dette ...?

De fleste er vel kloge nok til ikke bevidst at fylde gift i hunden så det burde ikke være noget NOGEN dyrlæge ser ofte.

Jeg kender til 2 hunde der er død af theobrominforgiftning og har i de år jeg har været herinde hørt om flere brugere der har haft hunde der har været fra lettere til svært forgiftede af selv små mængder chokolade.

Har også hørt om mange hvor hunden er sluppet heldigt fra at få bisserne i chokolade men det gør ikke de hunde der er har fået organskader eller er døde af det raske igen ...

• #111   13. apr 2011 Det kan godt være det er de færreste dyrlæger der har oplevet hunde med choikoladeforgiftning.
    Men eftersom skade på organer p.g.a. chokolade (theobromin) kan opstå over lang tid, ved at hunden måske har fået små mængder chokolade regelmæssigt, er det jo ikke altid det bliver konstateret som dødsårsag.
    Hvis fru jensens lille overvægtige hund kommer til dyrlægen fordi den bliver mere og mere syg og til sidst ikke kan reddes, vil diagnosen sikkert være noget med, at det skyldes fedme el.lign. Andre hunde bliver aflivet p.g.a. nyresvigt, men ofte opstået "af ukendte årsager" (som meget vel kan skyldes bl.a. chokolade).

Derfor er det da helt reelt at sige at chokolade i forskellige mængder er potentielt farlige/giftige for hunde.

Kommentér på:
Min hund har spist 50 g 80%chokolade

Annonce