{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Ny hvalp {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg har netop fået en lille lhasa blandning..
Jeg har bare et lille problem.. Synes ikke rigtigt han spiser hans hvalpefoder - er der noget man kan gøre?

Har prøvet at sidde og fodre ham - finde en mindre skål - tage det med derhen hvor vi er og han har også noget stående ude ved vores anden lhasa..
Vi fik ham hjem i mandags - så er det bare et spørgsmål om tid?
Synes ikke han virker synderligt tyk - så han ville have godt af noget fed mad..
Hvad skal de veje når de er 10 uger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hvalp
  • #1   13. apr 2011 Fodre du x antal gange om dagen eller står det fremme hele tiden?
    Måske skal han lige falde til.
    Måske bryder han sig ikke om det foder. Vi var nødt til at skifte efter kort tid fordi Enzo ikke længere ville have hans foder.

• #2   13. apr 2011 Det står fremme hele dagen, ligesom ved kennelen hvor jeg købte ham.. Det er også det samme foder jeg bruger.. Han vil hellere spise det min voksne lhasa får..

• #3   13. apr 2011 jeg syntes det er en dum ide at have foder stående fremme hele tiden,
    lad det stå en 20 min. tid og så fjern det og sæt det frem til næste måltid,
    spiser den intet af det, eller hvad, måske får den for meget, du kan evt. hælde et surmælksprodukt over eller smøre kanten med lidt leverpostej,har ikke selv prøvet det med postejen, men har læst det et sted.

• #4   14. apr 2011 Jeg synes du skal fodre 2-3 gange om dagen. Lad ham blive sulten.

Med hensyn til leverpostej synes jeg du skal lade være. Det er unødvendigt og er slet ikke godt for hunde. Find i stedet for noget som er sundt for ham. F.eks tun i olie, makrel i tomat, hakket tomat fra dåse, A38.
    Hvis ikke han spiser når du serverer det, så fjern det igen og sæt det i køleskabet indtil næste måltid.

Vi fodrede morgen, middag og aften til Enzo blev omkring 5 måneder, nu fodre vi morgen og aften.

• #5   14. apr 2011 Hunde har faktisk ikke godt af at få en masse A38 smiley

Slet ikke hvalpe......

• #6   14. apr 2011 Hvorfor anbefales det så og hvorfor er der så så mange der giver hvalpe det?

• #7   14. apr 2011 Altså det eneste jeg ved er at hvis de har dårlig mave hjælper det - det gjorde det med vores.. Men ellers ser jeg heller ingen grund til at give dem det.

• #8   14. apr 2011 Det skulle hjælpe med at holde maven iorden. Jeg har aldrig hørt at det skulle være skadeligt.

• #9   14. apr 2011 prøve at google hunde og A38....

Vores dyrlæger siger at de ikke har godt af det, ved f.eks dårlig mave kan det faktisk gøre det meget værre.
    Til dette anbefaler han kogte ris med kogt kylling osv. Han siger max et par skefulde A38 de første par dage og så slut.

lavede lige en hurtig googler og fandt dette på en hjemmeside hos en dyreklinik:

Ved diarre tilfælde hos en hvalp er det vigtigt at du spørger din dyrlæge
    til råds, før du selv forsøger at afhjælpe den dårlige mave.
    Eksempelvis må du IKKE give din hund A38. Hvis hvalpen gennem længere tid har været fravænnet mælk fra moderen, kan den ikke længere omdanne laktosen i mælken og dermed kan du selv skabe en diarre hos din hvalp. Endvidere indeholder mælkeprodukter kalk som kan være til stor skade for din hvalp.
    Hvalpe af store racer optager kalk i knogler i vækstperioden.
    Hvis man i denne periode giver sin hund for meget kalk, kan man fremprovokere anormaliteter i knogler og led. Tænk derfor meget på hvad du fodrer din hvalp med.

Kommentér på:
Ny hvalp

Annonce