{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.443 visninger | Oprettet:

Evigt sulten {{forumTopicSubject}}

Hvis man har en hund ( springer spaniel) der er evigt sulten og hele tiden ber om mere mad.. Sluger foderet uanset om det er i en skål, flaske eller på græsset, og derefter stadig ber om mere mad, hvad kan der så være "galt" med det foder hunden får ?
Forslag til andet foder ?

hunden får kun tørkost og ikke alt muligt ved siden af.
hunden er let overvægtig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Evigt sulten
  • #2   13. apr 2011 Det kan sagtens være foderet mangler næring.. Men hunden er jo overvægtig.
    Jeg kender ikke mærket, men det er fra foderstoffen


  • #5   13. apr 2011 En springer vil altid bede om mere hvis det er lykkes den at opnå det ved tiiggeri før. Den er evig sulten

  • #6   13. apr 2011 Jeg tænker også at hunden måske ikke kan optage det den har brug for i det foder den får

  • #8   13. apr 2011 Arreh Krumme.... 20 kg på 2 mdr for en labbe ????

  • #9   13. apr 2011 Tvivler på ejeren er med på barf... Men Kingsmoor pure måske ?

  • #11   13. apr 2011 Det er alligevel godt nok imponerende..
    Flot klaret vovse ( og dig selvfølgelig )

    Men ja fritter og pølser gør ikke noget godt for figuren.. For nogen


  • #13   13. apr 2011 Milo er på nøjagtig samme måde, det er til at blive skør af! Vi har snart prøvet alt, men intet virker. Har spurgt dyrlæge og brugt deres gode råd og forskellige slags foder. Han æder alt hvad han kan komme i nærheden af og tager maden ud ag hænderen på os, står ved sin skål og tigger osv osv. I sidste ende tror jeg måske det er en dårlig vane. Men træls det er det hvert fald.

  • #14   13. apr 2011 Tina og Alex

    Hvorfor går du ud fra, at der er noget "galt"?

    Mine hunde kunne da sikkert også spise hele tiden, - det får de bare ikke lov til.


  • #15   13. apr 2011 Ja, ved heller ikke om der er noget galt med din hund. Nogle hunde er bare madglade! Vores den bette (FT cocker) er også meget madglad. Han ville sikkert spise til han revner. Jeg har også en hest der har det sådan, og vi er også nogle mennesker der har det sådan :o) Men hvis du er lidt utryg ved dit foder, så prøv at skifte. Kan anbefale HIKE. Men skal hunde tabe sig, skal man passe på. :o)

  • #17   13. apr 2011 Har også 3 hunde som tænker på mad konstant..

  • #19   14. apr 2011 Det kunne jo også ske, at den omtalte hund var kastreret og der dermed var pillet ved dens fordøjelse?

    Jeg har i hvert fald oplevet et par stykker, som var "sygeligt" - ja, vil ikke engang sige madglade, for de spiste alt, hvad de kunne få i munden, - også ting, som man ikke ville definere som mad.


  • #20   14. apr 2011 Måske ville det hjælpe med et tørfoder med moderat fedtindhold, når hunden nu er lidt overvægtig? Måske sådan noget Lamb/Rice eller lignende...

    Kan også bare være dårlig vane med at tigge og være meget opmærksom på mad generelt. Min cavalier elskede mad og kunne altid spise, der var det os, der måtte begrænse indtaget for ham.

    Hvis prisen på foderet er vigtig, kan de jo bestille hjem fra f.eks. zooplus.de.

    Buddy stortrives på Happy Dog (tysk mærke), der virker konkurrencedygtigt på pris. Der er korn i, men ingen soja, farvestoffer eller andet. Opdrætter brugte det til hendes hunde og vi har fortsat, da det fungerer rigtig godt til ham og hans mave. Happy Dog Natur koster 2 euro/kg. Happy Dog Supreme er lidt dyrere.

    Jeg har kun gode erfaringer med det. Vi overvejede om vi skulle bruge ovenstående eller prøve Nutra Nuggets/NutraGold, der også skulle være godt til pengene.


  • #21   14. apr 2011 Hunden er en tæve. Ikke steriliseret.
    Jeg har ikke set hunden, så har kun ejers ord og beskrivelse.
    hunden har ikke ro og bliver ved at søge noget spiseligt ( også uspiseligt ) Det kan jo selvf. godt være at den fejler noget der gør at den altid føler sult.
    Hvis man hælder 1 kg gulerødder i den vil mavesækken så ikke bare blive det større - Og hunden det mere sulten ?

    Min hund ville da også spise hele tiden hvis der var mad fremme til ham, men når nu det ikke er der, så ligger han bare og hviler sig. Han vandrer ikke restløst rundt i søgen efter mere mad, som omtalte hund gør.


  • #23   14. apr 2011 Milo er kastereret, og det tror jeg bestemt har gjort noget ved hans forbrænding eller fordøjelse.

  • #24   14. apr 2011 Tina & Alex

    Er disse hundeejere 1. angs-hundeejere?

    Har de ejer en spaniel før?

    Mange spaniels drøner jo meget ofte rundt med hovedet nede og søger at finde vildt, de kan støde op. Det er jo det, de er lavet til.

    Er det en eng. springer spaniel, en welsh springer eller evt. en FT-spaniel?


  • Anja R
    Anja R Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 8 Svar: 1
    #25   19. dec 2015 Jeg har en rottweiler 4år hun tænker kun på mad og hun ta mad fra børn det er lige meget hva jeg har prøvet . Givet alt muligt hunde foder.det er ik for sent at Gør noget nu hvis der er nogen der har en ide . Skal lige siges hun har mad at stå

Kommentér på:
Evigt sulten

Annonce