770 visninger
|
Oprettet:
træne i og lave uden for? {{forumTopicSubject}}
jeg får min lille hund hjem her onsdag:) den er 8 uger og skal jo til og trænes i og blive renlig . hvor tit skal de luftes og er det en god ide og gi godbider for værd gang den laver uden for:)?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Jeg har givet en godbid og lagt en komando på som foreks tis. komandoen siges i det øjeblik hunden sætter sig.
held og lykke med den lille ny.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.728
(link fjernet)
og ellers findes der tusinde at bøger og artikler på nettet omkring enmet
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 26 Svar: 74
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
feb 2009
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
Når de er så små må de max gå. 10min og vælg et sted i haven eller nede foran din lejlighed (hvor end du nu bor) og så gå altid med hende i starten i det lille område, så hun føler sig tryk. Giv en bestemt smag godbid når den har lavet udenfor og kun giv dem udenfor. Hver gang den laver uheld så ud med det samme, også selvom hun ikke skal lave mere.
- Læg evt en avis. Hver gang hun laver på den så flyt den en meter. Og til sidst helt ud til døren og bagefter til sidst så ligger du den på den anden side af døren, gerne med lidt tis på, så hun kan lugte den, self kan du kun dette hvis du bor i hus, til sidst vil hun stå ved døren og snuse eller bare stå der og så ved du hvad klokken har slået
(du fjerne self avisen når den har stået ude et par dage)
- gå ud hver gang den har sovet, spist eller drukket.
Så med 1½ - 2 timers mellemrum, så er der bedst chance for at du ikke får uheld
Held og lykke med den lille hvalp
feb 2009
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
Så skal de først lære at tisse på avisen og når de har lært det, skal de lære at tisse udenfor. Forvirrende.
Alle hunde, også hvalpe, giver EN eller anden form for signal når de skal noget. Dette signal er utrolig vigtigt at lære at kende meget hurtigt. Det er en kæmpe hjælp til selvhjælp, for så kan man oftest nå at få hvalpen ud INDEN det går galt.
NÅR det går galt så tager man en avis, folder den godt sammen og slår........................................... sig slv i hovedet med den, for så har man overset hundens signaler.
Masser af ros når hunden gør noget udenfor og ingen kommentarer eller skæld ud når den gør det indenfor.
HUSK ogå at finde et godt sted hvor I fast går hen hver gang. Et sted som hvalpen hurtigt bliver tryg ved og derved tør at gøre hvad en hund nu engang skal.
En hvalp har ikke brug for motion. Den har brug for oplevelser:-)
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
jul 2008
jul 2008
jul 2008
gør jeg også når jeg får den på onsdag:)
træne i og lave uden for?