{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.702 visninger | Oprettet:

Hvornår er en tæve mest høj løbsk ?? {{forumTopicSubject}}

Eller hvad man siger ..
Nila er helt uden for løbetid, og har lige været falsk drægtig ..

Men syntes at læse 1000 forskellige tidspunkter , de er høj løbske , .. i sytsrten , midten , slutningen af løb ..

Min dyre læge sagde , når de stopper med at bløde . er de mest modtagelige de næste 2 - 4 døgn .. men syntes al høre / læse en masse andre meninger herinde..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår er en tæve mest høj løbsk ??
  • #1   22. apr 2011 ca i mindten.. men der kan være stooor forskel... alt mellem 8 og 30. dagen har jeg hør om.
    Det er altså ikke alle tæver der holder pause med at bløde... hvis det er det din dyrlæge mener. Og det er slet ikke efter de rigtig er holdt med at bløde.


  • #2   22. apr 2011 HMM jeg forstår det ikke . Det sku være efter de havde blødt , der sku komme noget gemmensigtigt blod / udflod og der sku de være mest modtagelige for at blive drægtige .. jeg er bare ved at forbedre mig til næste løbe tid .. men må vist bare holde hende fra han hunde i den periode , som vi gjorde sidst ..

  • #4   22. apr 2011 Line: det er rigtig at nogle tæver får den type udflåd midt i deres løbetid... IKKE efter løbetiden.. den del har du misforstået. Normalt siger man at tæven er mest modtageligt på 11-13. dagen... og da løbetider normalt vare 3 uger, altså 21 dage, så er det sådan ca i midten.

    Trine: de kan kun blive drægtige når de er højløbsk... men man skal huske på at god sæd kan holde sig op til en uge inden i tæven og nogle tæver er fuldstændig ligeglad med om der er noget der hedder højløbsk, de knalder alt der nærmer sig, uanset hvornår det er i deres løbetid smiley


  • #5   22. apr 2011 ha ha nila virker nemlig også modtagelig gemmen hele perioden , så jeg ville aldrig kunne mærke hvornår , det er .. men godt spørgsmål , ikke spam smiley

  • #6   22. apr 2011 Nå det er nok den del , jeg så har misset .. Men holder hende bare fra han hunde der ikke er kastereret , hele perioden .. så er jeg vist sikker .. men måske vi skal stillisere hende , til efteråret , pga hun sikkert ender med at tro hun er " falsk "drægtig igen

  • #7   22. apr 2011 jeps... fra dag 1 og til en uge efter hun er stoppet med at bløde... så er man helt sikker

  • #9   22. apr 2011 Sku da have købt en han hund .. Nej spøj til side , er meget glad for min tæve smiley , Bedre hund fås ikke ..

    men ingen han hunde 1 mdr. så er vi sikre ..


  • #10   22. apr 2011 ha ha trine .. det lyder som Nila , og selv om han hundene er kastereret og ingen intresse viser , vender hun konstant røven til ,og bakker ind i dem , men de glor sku bare på hende ..

  • #11   22. apr 2011 Trine. nemlig.... smiley

    Line; en anden fordel ved at steriliere hende er at du indgår livmoderkræft og minimere kraftigt at hun får kræft i mælkekirtlerne.. så hvis du overvejer det, så er det en god ide... husk det gøres bedst midt imellem to løbetider, for der er hormonerne mest stabile


  • #12   22. apr 2011 Jaa går og overvejer , om vi skal gøre det mellem 2 - 3 løbetid , en gang i løbet af efteråret . Men frygter bagefter , vi bor på 2 sal , og alle de sting .. og bliver hun undskyld mig fed bagefter , jeg er ikke så god til sådan nogle meget overvægtige hunde . men vi er gode til at styre hednes kost nu , så burde vel stadig ku styre vægten .

  • #13   22. apr 2011 Sunshine: det er jo også det Line skriver de overvejer, længere oppe i tråden.

  • #14   22. apr 2011 fedt når man alle 3 sender besked samtidig kl 22.56 smiley

  • #16   22. apr 2011 Mener det er bedst jo yngre de er efter 1 eller 2 løbe tid , vist pga deres psyke ændre sig fra hvergang . men platugle , ved det nok bedre smiley .. jeg finder min viden i en bog ha ha , er første gangs hunde ejer , og tænkte en tæve , er bedst pga . en han hund nok er mere domínerende . så vi er glade for en tæve , men vi har jo også en større hund . men ja alt det blod , puuuu ...

  • #18   22. apr 2011 Ingen hvalpe her , vi er så nye hunde ejere , at det ville aldrig gå . Og så havde Nila hårsække mider , ved dog ikke om det var den genneralle eller arveligeform .. har tjekket tidligere på landbruhøjskole , og der koster en tæver på over 25 kg . 2700 kr . syntes bare det er længe de skal have hende , 1 døgn .. så¨overvejer andet sted , og muligvis , hvor de lavet kikkert opreation , men det er lidt dyre vist 5500 kr ,

  • #19   22. apr 2011 Sunshine: helt enig i tidspunktet... det giver også den største beskyttelse mod de kræfttyper vi snakker om

  • #20   22. apr 2011 vi venter til efter anden løb, da hun stadig er lidt påvirkede psysisk , efter , at have været " falsk drægtig " . Og vi har ingen ferie i maj , hvor det burdes gøres . men til efteråret , kan vi planlægge det og være hjemme med hende i 1 uges tid . hvis løb altså kommer ca. 6- 7 efter sidste gang ..

  • #21   22. apr 2011 jeg er altså en pulret røv , så det kræver helt sikert en uges ferie .. men hun er for tung til jeg kan bære hende ned af trapperne . så det må blive mandens projekt ..skal man fjerne det hele , eller kan man ikke skære en æggeleder over eller lign . men det hjælper jo så nok ikke på alle kræft former .


Kommentér på:
Hvornår er en tæve mest høj løbsk ??

Annonce