{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Kastration? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere
Jeg har en veninde der er ejer af den sødeste lille kæle-potte-dreng. Han er 1 år gammel og er renlig PÅNÆR når han kommer med andre steder. Det er uanset om der er andre hunde i hjemme eller ej (dog værst hvis der er andre hunde) det første han gør er at tage en runde og lige markere. Hun er rigtig træt af det, og vil derfor ikke tage ham med nogle steder hen. Ville det afhjælpe problemet at få ham kastereret? mindskes behovet for at markere sig?

Jeg har selv altid kun haft tæver og er derfor ikke så kendt på dette område.
Jeg er ikke interesseret i stødende kommentarer, det er blot et spørgsmål til jer kloge hundeejere:)
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration?
  • #1   27. apr 2011 Mine de små gjorde det også altid før i tiden. De blev begge kastreret af andre årsager, men dette hjalp det også på og de/Goofy som jeg stadig har gør det ikke mere

  • #2   27. apr 2011 Min dreng skulle også altid strinte, når vi kom nye steder, men det forsvandt helt, da han blev kastereret. Jeg er utrolig glad for min beslutning om at lade ham kasterere, for jeg føler, jeg har fået et tættere bånd til ham, fordi han er blevet mere rolig og kælen og det er nemmere at lave nogle sjove aktiviteter med ham, fordi han ikke kun tænker på hunhunde og at markere sig hele tiden. Desuden løfter han heller ikke ben ved hver træ som før, men kun et par enkelte gange engang imellem - han har slet ikke samme behov for det som før.

    Jeg tror, det er en beslutning, hun bliver glad for.


  • #3   27. apr 2011 jeg har også tænkt mig at når koda skal til 1 års tjek at vi får klarede det med det samme nu vi er der:) for ved at der kommer en lille kata til koda og vi gider ik lege far, mor og hvalpe:)

  • #4   27. apr 2011 Tusinde tak for jeres historier! Jeg vil klart anbefale hende det, da jeg syntes det er synd for hunden den ikke må komme med rundt. Dog kan jeg også godt se det fra hendes vinkel, jeg ville også blive flov hvis min pige tissede overalt.
    Hvad med lydighed - indkald? bliver det bedre? jeg kunne forestille mig at hunden ikke blev så ivrig for at dominere og koncentrere sig om andre tæver - men har i set en virkning?


  • #5   27. apr 2011 For nogen hjælper det, for andre gør det ikke. Jeg kender flere hunde hvor det ikke har gjort den ringeste forskel at de er blevet kastreret, men omvendt er der jo osse nogen hvor det har hjulpet.

    I sidste ende er det jo et opdragelses-spørgsmål.

    Kastration afhjælper kun adfærd der er hormonrelateret. Så du får ikke pludselig en lydig og velopdragen hund blot fordi du kastrerer.


  • #6   27. apr 2011 Min lille Goofy fik dem fjernet fordi han ikke kunne koncentrere sig når vi trænede, vi løber ag også konkurrencer, og han tog max 3 forhindringer og så skulle han på dame jagt. Nu er der slet ingen problemer længere og han elsker sin ag træning =) Han kan rende løs ved stranden og på marken mm uden problemer også, det kunne han heller ikke før

  • #7   27. apr 2011 Michelle: Selvfølgelig ikke! Jeg tænker bare mere at hun opnår en mere fokuseret hund der ikke kun tænker på at være den ledende han og tæver. hvis du forstår?
    Er ikke et sekund i tvivl om at opdragelse er den aller vigtigste faktor.


  • #8   27. apr 2011 Jeg ved også at lige med Goofy var der så mange hormoner der racede i ham så han var meget frustereret, og det blev helt slemt sammen med tæver løb eller ej

  • #9   27. apr 2011 Du vil altid være: vores gamle blev ordnet af samme grund smiley og det fortrød vi ikke, han strintede aldrig inde, men meget ude og det stoppede helt, så han kun tissede for at tisse, så lige netop der tror jeg faktisk at kasteration virker:)

  • #10   27. apr 2011 DU vil altid: Lige præcis, min venindes hund er fuldstændig vildøv når der er tæver løb eller ej. Havde min egen, min veninde og hendes hund og min mors hund med i hundeparken - min mors hund er en også en han og han var fuldstældig ligegald med de tæver der var der (fordi de ikke var i løb) min min venindes var fuldstændig balstyrisk og ikke til at have med at gøre (jeg tænker at dette er hormonelt betinget?)
    Jeg vil lige snakke med hende om det i alle sammen har skrevet, da hun har snakket meget om det, men ikke rigtig har vidst hvilken effekt det ville have, men der er da åbenbart mange der har gode erfaringer med at lade deres hanner kasterere:)
    tak for jeres indlæg og gode råd:)


  • #11   27. apr 2011 Jeg synes, der har været en utrolig forskel - og jeg har faktisk aldrig kendt nogen, der ikke har haft en mærkbar forskel efter kastration.

    Somn jeg skrev tidligere har jeg oplevet at det er meget nemmere med indkald, aktiviteter sammen og ja, det er selvfølgelig dejligt at have en hund, man kan slippe fri, så den kan lege med de andre, uden den stikker af. Og det er rart, at den kan lege med hanner og tæver uden at fokusere entenb på at markere sig eller parre.


  • #12   27. apr 2011 Desuden synes jeg også, at alle hanner (ved ikke med hunner, for dem har jeg ikke haft) skal kastereres, når de ikke skal indgå i avl.

    Jeg synes, det er synd for hunden, at den er seksuelt frustreret og ikke tænker på andet. Min opfattelse er helt klart, at min hund er belevet gladere af det. Og sevfølgelig er der nogen, der har hanner, de sagtens kan styre, men jeg ved, der er mange, der f.eks. har problemer med indkald. Så¨må man tage konsekvensen og beholde hunden i snor - for at skælde den ud for at følge sine instinkter synes jeg personligt er synd, så derfor har jeg den holdning.


  • #13   27. apr 2011 Christina cecilie:
    Ja lige præcis og det er det min veninde håber at få ud af det!


  • #14   27. apr 2011 Hun kan også give ham et "mavebælte" på når hun er nogen steder, har jeg da haft læst mig til herinde at nogen gør med deres hanner, netop fordi de markere nye steder, sådan er de jo de kære hanner ;o)

  • #15   27. apr 2011 sådan et har koda...men der har ik været brug for det endnu:) de er nu altså smarte:)

  • #16   27. apr 2011 Uhhh... det tror jeg ikke ville kunne afhjælpe problemet?
    Han har tisset på en der kom i hans hjem og duftede af hund, så skulle han bære det konstant?
    Jeg tror ikke (uden at være sikker) at min veninde har intentioner om at han skal indgå i avl, og jeg tror selv hun er bestemt på at han skal kastereres, men jeg ville lige oprette en tråd og hører hvad folk har af erfaring.
    Jeg syntes det lyder smart med et mavebæltet hvis hannen skal indgå i avl og derfor ikke kan kastereres:)
    Tak for jeres gode råd:)


  • #17   27. apr 2011 Det eneste du gør ved at kastererer at at du fratager hunden muligheden for at lave hvalpe.
    Alt andet der evt. følger med kasterationen er en bonus eller en ulempe.
    Jeg ville forsøge at træne det væk istedet for


  • #18   27. apr 2011 Louise Britt: Jeg tror ikke at de ønsker at han skal indgå i avl, og derfor slipper de for at tage hensyn til dette problem, derudover vil det være en bonus som du skriver at slippe af med tisseriet?
    Jeg tror ikke det kan trænes væk. Men det var nu også en tråd for at hører folks oplevelser. Jeg takker for de mange gode råd og fortællinger:)


Kommentér på:
Kastration?

Annonce