11.516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Afvænd hund at sove i seng Afvænd hund at sove i seng

Hej alle i dejlige hundeelskere.
Jeg har den skønneste lille chihuahua på 2 år, som indtil nu har puttet med mor i sengen, hvilket indtil nu ikke har været et problem - det er jo herligt med sin egen private varmedunk, og så er det jo bare hyggeligt.
Men nu er jeg så gået hen og har fået mig en kæreste, som ikke bryder sig om hunde i sengen og derfor vil jeg nu høre, om I tror, det er muligt at vende ham fra det?
Og i så fald, hvordan gør jeg??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afvænd hund at sove i seng
  • #1   28. apr 2011 (link fjernet)

• #2   28. apr 2011 Hehe, mange tak for hjælpen.. det bliver hårdt, men sikkert godt når han får det lært smiley

• #3   28. apr 2011 Nu har jeg slet ikke hunde i soveværelset. Men..
    Jeg ville gøre det samme som når jeg har afvænnet en hund fra at være i sofaen.
    Bliv ved med at beordre hunden ned og vis den hvor den så må være, og så hav en uendelig tålmodighed og konsekvens, så skal det nok lykkes :o)

Btw, forstår godt din nye kæreste smiley

• #4   28. apr 2011 Her er det så nemt hunden vil ikke sove i sengen, og skulle hun endelig forvilde sig derop så er det bare at sige ned smiley

• #5   28. apr 2011 Uha er glad for jeg ikke står i den situation.. Mille Har altid været i min seng på hovedpuden.. bor sammen med kæresten og fik sagt til ham fra starten at Mille altid ville have adgang til der hvor jeg sov hvis hun ville.. Det var han ikke glad for men ellers måtte han sove i en anden seng.. Han har så heldigvis accepteret det og synes også det er hyggeligt..;)

• #6   28. apr 2011 Det kan den sagtens lære :o) Lav en dejlig plads til vovsen ved siden af sengen og så vær konsekvent.

• #7   28. apr 2011 Det nenneste havde været og ikke vende hunde til noget den nu ikke må. Vær konsekvent, og vær forberedt på en forvirret hund i starten. Og hvis kæresten smutter igen så lad være og tage hunden i sengen igen.

• #8   28. apr 2011 http://animal.discovery.com/videos/victorias-indoor-training-tips/

Her kan du finde nogle små video klip med ting du kan gøre for at lære hunden at den ikke skal være i sengen.
    Men det kommer til at tage tid og tålmodighed da din hund har haft lov til at være i sengen og nu pludselig ikke må.

• #9   28. apr 2011 Vores hunde lå i sengen i mange år. Men eftersom vores allergi blev værre og værre, besluttede vi at gøre soveværelset det eneste hundefri rum i huset.

Vi tog fat en weekend fordi vi ikke forventede megen søvn. Da vi gik i seng gav vi tøserne hver en tyggepind, sagde godnat og så gik vi ind og lukkede døren.

Det er et par år siden nu og vi har ikke hørt en lyd fra dem:-))

• #10   28. apr 2011 He he da jeg blev kærester med manden, sagde han også, at han ikke ville have hunden i sengen, når det var hjemme ved ham (havde ligesom forklaret ham, at hjemme hos mig, sov bassen altså i sengen, og sådan var det bare) Vi smider ham ned et par gange og jeg falder så i søvn. Næste morgen spørger jeg så, om han var hoppet op flere gange. Jo det havde han godt nok, men "jeg lod bare som om jeg ikke så det", var kærestens svar. Så var den diskussion ligesom lukket smiley

• #11   28. apr 2011 Jeg forstår udmærket din kæreste, jeg synes det er ulækkert med alle de har i sengen + baktier, men min har også lært fra starten ikke at komme i soveværelse, eller børneværelse - og den ELSSSSSKER at sove i sin kurv i gangen smiley

Held og lykke med det smiley

• #12   28. apr 2011 først en hund i seng altid en hund i seng ellers så luk døren og køb to enkeltsenge hihi

• #13   28. apr 2011 For noget tid siden, syede min veninde en stor lækker kurv til Basse..
    Hun er meget glad for den, og bruger den ofte..

Da jeg så rykkede den ind i kurven en aften, og samtidig kvitterede med at blive gravid, fandt hun rigtigt hurtigt ud af at nede i kurven, bliver man ikke vækket af en tosset dame med en spand..

Så hun har af sig selv fravalgt sengen en del nætter.. Det vil jeg så udnytte, da man fraråder spædbørn at sove med dyr...

Så jeg ville lave en rigtig lækker hyggekrog til hunden i soveværelset, og så tage den derfra.. Og så evt. blive enige om hvorvidt hunden må være i sofaen? Så I har et sted hvor I kan putte sammen..? Må den ikke det, ville jeg lave en anden hyggekrog i stuen eller sådan, på en madras måske, hvor I kan hygge sammen, så I stadig kan putte med hunden smiley

• #14   28. apr 2011 Vores har også altid sovet i senge.
    Men hvor har jeg lidt af ryg problemer, fordi jeg indordner mig hundene, og derfor ligger helt skævt.
    Derfor blev dommen, at hundene skulle ud af sengen.

Dog synes vi, at det var synd, at smide de små på gulvet, så vi har bygget en seng til dem.
    Vi har lavet en træplade med 4 ben. Den er i højde med vores seng, også på den ene side af senge - kilet op mellem væg og seng.
    Deres seng er så belagt med en gammel aflagt dyne og to baby dyner.

På den måde er de ikke i vores seng, men føler selv, at de er i sengen.
    Et kompromis som fungere godt hos os. smiley

• #15   28. apr 2011 Jeg kan ikke hjælpe, for jeg har selv 35 kg schæfer i sengen om natten smiley *GG*

Godt jeg kun har en hund . .

Kommentér på:
Afvænd hund at sove i seng

Annonce