{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.518 visninger | Oprettet:

Chihuahua med dkk stamtavle {{forumTopicSubject}}

Ville hører om der var nogle som kendte nogle gode opdrætter af chihuahua med dkk stamtavle som har en hjemmeside.. Og som virkelig går op i racens sundhed??

Synes det er lidt sjovt at når man kigger på chihuahua hvalpe der er til salg så er de fleste med dru stamtavle!? Og dette kan ikke bruges.. Hunden SKAL have dkk stamtavle..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua med dkk stamtavle
  • #1   28. apr 2011 Nu kender jeg ikke så meget til racen, men kan det tænkes at DKK opdrættere ikke har behov for at annoncere.. Køberne henvender sig selv bla via DKK's opdrætterliste ?

  • #2   28. apr 2011 Det er et vennepar der skal have chihuahua igen..

  • #3   28. apr 2011 Ej nu bliver jeg da helt dårlig tilpas 3+3 det kan man da slet ikke avle på?? Ejjjjj altså, puha det får jeg helt ondt inden i af høre, den stakkels lille hund kan da ikke engang bære hvalpene?? Og hvad med hvalpene, åhhh gud nej....Er det overhovedet lovligt selvom det er før de nye regler, eller det er måske op til ens egen etik??

    Som de andre siger du skal satme være kritisk i dit valg af hvalp, man skal kigge sig for, også selvom det er med tavle, det er desværre heller ingen garanti mere åbenbart...

    3+3 kan næsten ikke tro på det er rigtigt???


  • #4   28. apr 2011 PL 3+3.. Hva er det nu lige det er??

  • #5   28. apr 2011 Det er løse knæskaller, som nogle hunde kan leve ok med med i en lav grad andre kræver operation, og 3+3 er det værste man kan have, jeg kan slet ikke forstå nogen kan avle på det??? Det er da sygt...

    Charlotte du har ikke skrevet forkert har du?? Det lyder jo helt vanvittig...



  • #6   28. apr 2011 (link fjernet)

  • #7   28. apr 2011 Hold da op

  • #8   28. apr 2011 Kennel gillycuddy. Jeg ved at da jeg lærte dem at kende via deres første race i 90 erne og siden hen, har været og er utrolig profesionelle i seriøse. Bla var de nogle af de første som tog amstaff hjem og havde vidunderlige hunde. Desværre syntes de at det var den forkerte type mennesker der henvendte sig, så de stoppede. Hatten af for det.
    Prøv at google navnet og du finder det nemt.


  • #9   28. apr 2011 Kennel gillycuddy. Jeg ved at da jeg lærte dem at kende via deres første race i 90 erne og siden hen, har været og er utrolig profesionelle i seriøse. Bla var de nogle af de første som tog amstaff hjem og havde vidunderlige hunde. Desværre syntes de at det var den forkerte type mennesker der henvendte sig, så de stoppede. Hatten af for det.
    Prøv at google navnet og du finder det nemt.


  • #10   28. apr 2011 Kennel gillycuddy. Jeg ved at da jeg lærte dem at kende via deres første race i 90 erne og siden hen, har været og er utrolig profesionelle i seriøse. Bla var de nogle af de første som tog amstaff hjem og havde vidunderlige hunde. Desværre syntes de at det var den forkerte type mennesker der henvendte sig, så de stoppede. Hatten af for det.
    Prøv at google navnet og du finder det nemt.


  • #11   28. apr 2011 Undskyld. Det er ikke fordi jeg tror I er tungnemme:-(

  • #12   28. apr 2011 Der er også:
    By my loves; www.bymyloves.dk - har pt hvalpe
    Kennel Dee Kay; www.chihuahua-hvalp.dk - har pt hvalpe



  • #13   28. apr 2011 Kennel Dee kays kort håret er solgt og er næsten 100 % sikker på at det kuld hun lige har fået med langhåret også er afsat smiley

  • #14   28. apr 2011 Ja det går stærkt nogen gange smiley Der står bare stadig på hjemmesiden de har hvalpe, men er 100 på at By my loves stadig har smiley

  • #15   28. apr 2011 Jeg vil også klart anbefale GillyCuddy, Annemarie er meget proffesionel i hendes omgang med avl og etik, derudover går hun meget op i at lave smukke hunde med høj sundhedsstatus.

  • #16   29. apr 2011 Charlotte DKK:Det var da underligt at du iklke vil købe hund et sted hvor der ikke er flere hunde end 8-10 stk.Har Misty Meadovs skåret ned????
    Dobbeltmoralen hersker åbenbart stadig..


  • #17   29. apr 2011 Til TS:Kan anbefale kennel All Unique v. Susanne Johannsen,hun er racerepræsentant for Chihuahua i DKK:)

  • #18   29. apr 2011 Helt ærlig Kirsten , nu må du sq stramme hjelmen en smule!! Udtal dig dog kun om noget du kan underbygge!!

  • #19   29. apr 2011 Charlotte DKK:Du skriver det som om,at jeg har noget at skjule"Husk Kirsten at alt man lægger på nette blir der !"
    Det kan du altså ikke ramme mig med,har fået bekræftet det jeg ville:))
    Hav en god dag du !!!


  • #20   29. apr 2011 Moral er godt , er dobbeltmoral ligeså godt??

  • #21   29. apr 2011 Hans PL status er 0/1og det er så vidt jeg er informeret lovligt at avle med,både før og efter 1.1.2011,det har stået på hundeweb siden sidste sommer og testen er taget EFTER han havde sit uheld,så hvordan du får det til at jeg har skjult noget,ja det vil jeg da gerne have en forklaring på.

  • #22   29. apr 2011 For at være helt nøjagtig er han registreret med PL 0/1 pr 1.7.2010 på DKK`s Hundeweb,han er parret med en PL fri tæve og det blev de endda INDEN kravet trådte i kraft,så må sige at du ikke er særlig velinformeret.
    Så må da sige at det er dig der omgåes sandheden temmelig lemfældigt,men du må jo have brug for at få rettet opmærksomheden væk fra dig selv


  • #23   29. apr 2011 Jeg synes den her tråd er kørt noget kun af sporet..:(

  • #24   30. apr 2011 Kender sjovt nok også en del chifolk,både opdrættere og almene chiejere,hvor du ikke er særlig populær og de nævner alle på stribe din dobbeltmoral.
    Og hvem jeg kan købe hund hos,tror jeg ikke du kan udtale dig om.
    Du er på så lavt et plan,så det er forfærdeligt,prøv bare og se den måde hvorpå du omtaler mig på,det siger laaangt mere om dig som person,end det gør om mig.


  • #25   30. apr 2011 Kirsten ...Efter min mening er det dig der befinder sig på et meget lavt plan !! Du kører din egen private vendetta mod Charlotte fordi hun har ytret sin ærlige mening ? Få dig dog et liv og koncentrer dig om noget andet !

  • #26   30. apr 2011 Sorry, men jeg har nu fulgt med på sidelinien i den gamle tråd der referes til, og her gav du udtryk for at du syntes det var ærgerligt at hunden nu havde fået meget slem pl fordi du ville have haft brugt den i avlen. Du blev rådet til uanset hvad ikke at bruge den, for nu hvor den havde pl kunne du ikke med sikkerhed sige om den havde det inden uheldet eller efter. Alligevel gav du udtryk for at du regnede med den intet havde inden og at du ville partout have en hvalp efter den. Pudsigt nok er den registreret ikke engang en månede efter med kun 1+0!

    Noget andet er, hvorfra ved du om Misty Meadows har 10 eller 100 hunde gående? Har du selv været der og set med egne øjne?

    Om de så havde 100 hunde så er det respekteret opdrættere som går langt mere op i racens sundhed end de du her referer til. Du anbefaler så at købe hund hos All Unique fordi hun er RR! Er det en garanti for noget? Mig bekendt er det ikke så længe siden hun annoncerede hvalpe på sin hjemmeside til salg. faderen til hvalpene kunne dog ikke oplyses hvem var, før en DNA test da det var et hovsa kuld. MEGET MEGET seriøst Opdræt må jeg sige, og meget betryggende sted at købe hund! Hun er trods alt RR og repræsenterer også mine, dine og vores alle sammens hunde. Hvilket signal er dg det at sende ud i verden?

    Kirsten - du er langt ude på et skråplan!


  • #27   30. apr 2011 .

  • #28   30. apr 2011 Nu er sundhed jo andet end PL frie hunde og da ved jeg da at samtlige af Jer hyklere er ligeglade med om racen har en åben fontanel og hvad det indebærer kan enhver vel regne ud og det er jo ikke noget jeg finder på vel???det har såmænd stået i vores medlemsblad,så detmed at være ude på et skråplan,det klarer I fint selv.

    Hvad angår All Uniqes "hovsa" kuld,kan man da ikke sige andet end at Susanne har været ærlig om det...DET synes jeg er prisværdigt,men så langt kan I åbenbart ikke tænke!!!


  • #29   1. maj 2011 For det første kæreste Kirsten så synes jeg du skulle begynde at læse bare en lille smule om Chihuahuaéns historie. Da vil du hurtigt finde ud af at det lige siden racens oprindelse har været et ønskværdigt kendetegn med en mindre åben fontanelle. Og når nu du bringer åben fontanelle ind i sundheden, så vil jeg meget gerne bede dig om flg. Dokumentation for at en mindre åben fontanelle er skadelig/usúnd!
    Ikke ét eneste dokumenterbart argument er der kommet på at en mindre åben fontanelle er skadelig/usund, tværtimod.

    Med hensyn til All Unique, så jo hun har været ærlig men gør det hende til en helgen? Er vi ikke alle ærlige? Jeg er i hvertfald, og du? Hmm...måske ikke helt men det er en helt anden side af historien. Men ærlig eller ej, så er det ikke et godt signal at sende ud til vore medlemmer at RR åbenlyst reklamerer med at hun har et hovsa kuld liggende hvor man ikke ved hvem faderen er, og det er bestemt heller ikke et godt signal at sende ud til medlemmerne om at man må da sandelig skynde sig at bruge samtlige hunde i avlen inden PL kravet gør sig gældende for enhver! Undskyld mig, men hvor er seriøsiteten henne? Er det at fremme opdrættet at sknde på i forhold til at få parret alt som kan kravle og gå men som desværre har pl? Er det at fremme sundheden?
    Ved du hvad Kirsten - du taler om at nogle er ude med riven - men det er du jo også selv. Forskellen er bare at de fleste du langer ud efter har noget at have det i, i forhold til dig og dine. Rigtig hjertelig god søndag!


  • #30   1. maj 2011 Utroligt hvad en god opdrætter skal udsættes for, bare fordi man afviser en køber.... smiley

    men man kan jo så se på efterspillet at det var den rigtige beslutning.......


  • #31   1. maj 2011 Ja det er vel det som kaldes NEMESIS!!!

  • #32   1. maj 2011 T&M Hysted:Den gode opdrætter du refererer til,har avlet bevidst med en PL3 hund og det vidste jeg intet om,da jeg spurgte om hvalp dér,men det er jo heeelt iorden,det er jo seriøse opdrættere host host,men da det er Charlottes venner,så betyder det ingenting,det synes jeg da er tankevækkende.Så du kan tro at jeg i sidste ende blev glad for den afvisning,det har måske sparret mig for meget(og det er ikke i kroner og ører)

  • #33   1. maj 2011 Kirsten, glemmer du så ikke at du selv bevidst partout vil bryge din egen hund i avlen velvidende at den har en PL? Men det ser måske anderledes ud, når man har verdens vidunder indenfor racen?
    Mon ikke vi alle tænker sådan om vore hunde. Forskellen er så bare at vi andre ikke partout skal lade vore hunde indgå i vores opdræt for enhver pris!


  • #34   2. maj 2011 Nu modsiger du jo dig selv Charlotte,du sagde at jeg havde travlt med at bruge min hanhund FØR forbudet,det gjorde den opdrætter du nævner jo også,forskellen er bare at jeg også må bruge min hanhund EFTER ,han har nemlig stadig KUN PL 0/1.
    Du bliver ved med at nævne at jeg fusker...HMMM..bare en løgn bliver nævnt ofte,så bliver det sandhede,eller hvad???
    Synes det er på tide at DU skifter til en str eller to større i sko

    Synes det er tragikomisk at du reagerer sådan fordi jeg tog dig i en af dine egne løgne,at du ikke vil købe hund ved en opdrætter der har flere end 8-10 hunde HOST HOST,og synes også at det er påfaldende at du ikke kan klare dig i en diskussion med mig,uden at du tilkalder hjælp fra dit heppekor,men sådan er DU jo åbenbart..


  • #35   2. maj 2011 Hold dog op , hvor er du et fattigt og bittert menneske Kirsten :((( tænk sig at have gjort det til en livsstil ????

  • #36   2. maj 2011 Kirsten - synes lige du skal klappe hesten moster- jeg er ikke blevet hidkaldt for at være heppekor - jeg er slet ikke blevet hidkaldt, men har fulgt dig i flere tråde efterhånden og synes du er ved at være tæt på kvalmende og derfor kunne jeg ikke sidde stiltiende tilbage!

    Det er meget meget tankevækkende at du synes folk er ulækre opdrættere EFTER du har fået afslag på at købe hund hos dem, og synes det er MEGET tankevækkende at din hund tidligere jvf 2 dyrlæger havde pådraget sig MEGET SLEM PL - og nu tilfældigvis KUN har 1+0??? Fusk? Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men lugten i bageriet stammer ihvertfald ikke fra nybagt brød!


  • #37   2. maj 2011 Og så synes jeg forøvrigt at når du nu kender til så meget fusk med PL attester,at du skal gå videre med dét,men det har du måske allerede gjort,hvem ved.
    Siden du har brug for at sætte ? ved mine dyrlægers troværdighed,så synes jeg da du skal kontakte dem.

    Ring til Sønderborg dyrehospital tlf. 7442 7200 og spørg efter Ann Sofie Christensen,eller Gunvor Vibe,de kan om nogen oplyse dig om jeg og de har fusket med PL resultat
    HVIS det var tilfældet,havde der nok stået 0+0 og ikke 0/1

    Lone T:Du kender INTET til min livsstil


  • #38   2. maj 2011 Michael T:Jeg er ikke moster og kvalmende,det synes jeg måske ikke du kan være bekendt at kalde mig,eftersom vi to ikke har mødt hinanden OG så har jeg ALDRIG sagt om en opdrætter at vedkommende er ulækker.
    Du er også velkommen til at kontakte mine dyrlæger for videre info,har som sagt intet at skjule


Kommentér på:
Chihuahua med dkk stamtavle

Annonce