{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Berner Sennen - skibshund {{forumTopicSubject}}

Først på året besluttede vi at vi ville have en hund, og vi var ikke i tvivl om at det skulle være en Berner Sennen. Vi kendte ikke meget til racen, andet end at vi synes det er en hamrende flot hund.

Vi søgte på nettet og fandt Baloo som var en 1 1/2 år ung hanhund.

Det er med afstand en af de bedste beslutninger vi nogensinde har taget. Han er en fantastisk hund, super dejlig, intelligent og meget omgængelig. Han er gået lige ind i familien, og det føles som om vi altid har haft ham.

Men den helt store prøvelse skulle stå her i Påsken, da vi har båd, og Berner Sennen er nok ikke den mest typiske skibshund. Vi har sejlet i en del år, og har aldrig set en Berner ombord på et skib.

De 2-3 første dage var ikke nemme, Baloo var rigtig nervøs og til tider direkte bange. Ikke når han først var ombord, men til og fra borde voldede ham store problemer.

Med megen tålmodighed og hjælp er det dog lykkedes at få ham gjort tryg ved båden, og han bevæger sig nu rundt på båden, som om han aldrig har bestilt andet.

Vi var ude at sejle i 8 dage, og alt i alt gik det rigtig godt. Hans bevægelses frihed ombord er noget indskrænket i forhold til hjemmet, men som alle andre udfordringer han har fået, klarede han også denne med bravour.

En del har sagt til os, at vi ikke var for kloge at tage en hund i den alder, men for os var der aldrig nogen tvivl smiley

1 gang Berner altid Berner smiley

Bare et indlæg hvis andre skulle gå i båd tanker og have en lidt større hund....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Berner Sennen - skibshund
  • #2   29. apr 2011 vi havde min første hund med ombord når vi sejlede men han lavede aldrig noget når vi sejlede. vi prøvede både med aviser, kattebakke og alt muligt andet men han ville ikk.
    så hver gang vi kom i land var det første jeg gjorde var at gå en laaang tur med hansen (altså hunden).
    men er da flot han tager det så godt. ku forestille mig at der ikk er meget plads tilbage når der sidder en stor berner midt i det hele;-)

• #3   29. apr 2011 Man kan sige, når i er på båden, så er han sammen med jer hele tiden.
    Jeg tror egentlig at et tæt samvær med ejeren vægter højere hos hunden, end hvis i havde en kæmpe mark, men aldrig tilbragte tid med ham.

Jeg har før set folk med skibshunde, og tænk på hvordan de bliver 'luftet', hvordan klarer man det?

• #4   29. apr 2011 Nej han laver ikke noget af den slags ombord. Faktisk laver han ikke meget andet end at ligge og slappe af mens vi sejler. Vi sejler aldrig stræk der er længere end 6 - 7 timer, og det kan han sagtens holde.

Han bliver luftet, når vi er i havn, der går vi lange ture med ham.

Ellers lå han rigtig meget på molen eller i stævnen, og kiggede på alt det der foregik.

Jeg tror iøvrigt at Stine har ret i, at for hunden er det meget intens samvær ( præcis som for resten af familien ) og det nyder både vi og han smiley

• #5   29. apr 2011 Jeg tænker bare, i sejler nok ikke til Helgoland feks. og ligger som nr. 13 båd yderst GGG kan lige se i ånden at i skal bære en berner over 12 både for at komme ind og tisse griner :o)) de største skibshunde jeg har set er sjæfer og labber og deres ejere indrømmer at de fortryder deres valg af hund hver gang de ligger uden på :o)) godt vi kun har vores små, det er da til at have med at gøre :o))
    Vores er heller ikke meget for det lille stykke hvor de svæver ud over vandet på op eller af båden men de elsker at der er en ny avis hver gang vi ligger til i en ny havn :o) og ombord har de os jo 100% så jo en bådshund er en glad hund :o))

• #6   29. apr 2011 hehe næh at ligge i 13 række på Samsø bliver nok ikke en option...

Det gider vi nu iøvrigt overhovedet ikke, vi søger kun havne hvor vi kan komme ind til broen.

De første par dage måtte jeg bære ham ombord, og det er altså et kunststykke med en Berner i favnen, at træde ind over et ankerspil på en båd... smiley

• #7   30. apr 2011 Ja alene det må jo være syn for guder GGG dejligt han selv kan nu .o)) jeg ynder nu heller ikke at ligge udenpå hvis det kan undgåes, selv med en lille hund er det ikke sjovt GG der er ski så meget man skal passe på og vi har 2, så det er nærmest pinligt, at vade over andres både i en uendelighed ;o))

• #9   6. maj 2011 Paulo hvor lyder det bare godt. Kan lige se det for mig. Både dig mede Baloo i favnen - men også at han selv kan. Tænk hvordan det ser ud på3,5 eller 10 tur. Jo, Baloo er bestemt en skibshund. Elsker han ikke også at svømme? Måske vi kunne lokke et billede ud af dig hvor Baloo er 'kaptajn' smiley
    Mange gode (og glade!!!) ønsker til jer!!

Kommentér på:
Berner Sennen - skibshund

Annonce