Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Berner sennen?
  • #1   19. jun 2018 Den er for tynd og korthåret til st være ren BS

• #3   19. jun 2018 Ja, det er vi enige om.

• #4   19. jun 2018 Ikke nødvendigvis. Her i kvarteret kommer en med DKK-tavle, som er slank, langbenet, meget aktiv og som hopper højt. Den ligner ret godt den på billedet. Den blev omplaceret fordi den var for vild smiley

• #5   19. jun 2018 Kommer an på om den er fuldvoksen? Den kunne sagten ligne nogle af de 9-10 måneders bernere, jeg har set smiley

• #6   19. jun 2018 Nej, den er ikke fuldvoksen, og det skulle jeg nok have skrevet, for det skal man selvfølgelig tage højde for - men jeg synes bare, at proportionerne af snude, øjne og ører ser skæve ud ift. en berner?
    Eller kan det godt se sådan ud, hvis de vokser lidt i etaper? smiley

Jeg har set den i forbindelse med, at den bliver omplaceret som en 9 måneders "berner uden stamtavle" til 2.000 kroner

• #7   19. jun 2018 Hmmm det kunne nu godt være en Berner. Specielt, hvis det er en tæve. Men hvis der ikke er tavle på, kan der jo være hvad-som-helst blandet ind i den smiley

• #8   19. jun 2018 Det er svært at se helt tydeligt, men for mig ser det ud som om, den rejser ørene op på billedet, hvor den er i bevægelse, og det bør en Berner altså ikke kunne på det niveau. Men måske nogen af jer andre har skarpere øjne end jeg og kan gennemskue om det virkelig er ører, der står op.

• #10   19. jun 2018 Synes dens hoved er lovlig smalt for en ren berner - også selvom den er ung. Vi har lige haft 4 stk på begynderhold i min klub; med stamtavler. Dem var der noget mere fylde på også da de var unge.
    Til gengæld så har jeg mødt en Australian Sherpherd/Berner Sennen blanding, der ligner hunden på billedet på en prik smiley

• #11   19. jun 2018 Det kan sagtens være en berner, hvis der er tale om en unghund - de vokser meget forskelligt og proportionerne (også i hovedet) kan være meget forskellige fra det de ender ud med som voksne.

Når det så er sagt, så ville jeg alligevel skyde på, at det er en af de mange berner sennen mix, der efterhånden findes. En god del af de ikke stambogsførte bernere har lidt andet blod i sig, en af de kendte hundehandlere/-fabrikker har gennem mange år sendt en masse afkom ud, hvor der både har været blandet hovawart, belgisk hyrdehund og retriever ind - og der florerer en masse af disse 2-3-4 generationsbernere med lidt andet blod i.
    Typisk er de lidt lettere og smallere end de rene bernere, nogle er lidt mere aktive/energiske og nej, de er ikke sundere! smiley

Vores egen Nala, som vi fik som halvvoksen er en af dem, 12½ % belgisk hyrdehund (vi kender mor, der er 25% belgisk hyrdehund og farmand, der er ren berner) og hun er netop denne lettere type.

• #12   19. jun 2018 Jeg synes hele ansigtet ser forkert ud til at være en Berner Sennen.

• #13   19. jun 2018 Kennel, jeg ville have troet, at en Berner havde mere tilliggende ører end en bokser.

Mine hundes ører står aldrig op på den måde, heller ikke i fuld fart.

• #14   19. jun 2018 Hvis der er gang i bamserne, så kan det hele lette.....
    De her to har begge papirerne i orden! smiley

profilbillede
  • #16   19. jun 2018 Og det har de tre til venstre her også....

profilbillede
  • #17   19. jun 2018 jeg syntes den i ts ser smallere ud i hovedet end dem du viser med tavle smiley

• #18   19. jun 2018 Det er også derfor, at jeg tror at der er lidt andet blandet i, men som sagt så kan en unghund godt være lidt smal.
    Ovenstående billeder var for at demonstrere at ørerne hos en berner godt kan flagre en del i bevægelse.
    Skal se om jeg kan finde billede af en smal stamtavle bernerunghund.

• #19   19. jun 2018 Selv beagle-ører kan flyve smiley

profilbillede
  • #20   19. jun 2018 Okay, så lykkedes det også mig at finde et billede af en af mine hunde, der springer, og der letter ørerne også noget, men måske fordi de har mindre ører og pelskrave, så ses det ikke på samme måde. Det dominerer ikke indtrykket, når man ser hunden.

Men ok, jeg er overbevist. smiley

• #21   19. jun 2018 Unghunde, lidt mere langstrakte i hovedet og smallere generelt, synes jeg godt at man kan fornemme.

profilbillede
  • Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #22   19. jun 2018 Det ligner en Berner Hovawart mix.... Der boede et mix af hovawart i byen indtil for få år siden, og den var golden og hova og ansigtet var sådan et smalt sjovt et som på den her hund

• #23   20. jun 2018 Hovawart mix lyder som et rimelig fornuftigt gæt. Jeg synes bare der er ét eller andet i proportionerne, der gør, at det ikke ligner en berner - heller ikke en unghund.. får en fornemmelse af at noget er off.. men jeg er ikke ligefrem ekspert på racen smiley

Kommentér på:
Berner sennen?

Annonce