{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Mona N
Mona N
Tilmeldt:
20. aug 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Berner sennen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg er ny her inde da vi kraftigt overvejer at købe en lille berner sennen han hund smiley

Men vil lige høre jer her inde, hvis man "kun" skal bruge dem som kæle hund er det lige meget med stamtavle eller ??
Vi skal nemlig give 8.500 for en med tavle og 5.500 for en uden.

Ved vi aldrig kommer på udstilling osv. smiley

Hvad bruger i ca. Om måneden på sådan hund ?

Mvh Mona


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Berner sennen
  • #1   20. aug 2013 Nej! Tavlen er på igen måde ligegyldig. Tavlen er hundens indholdsfortegnelse, og når nu Berneren er disponeret for bla. cancer så er det altså relevant at kende sundheden og levealderen i hundes familie.

    Desuden så er det bare ikke tophunde der bruges til tavleløs avl.


  • Mona N
    Mona N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #3   20. aug 2013 Her har begge forældre tavler bare ikke deres hvalpe smiley

  • #4   20. aug 2013 Ja, og det får mine alarmklokker til at bimle og bamle. For hvorfor har hvalpene ingen tavle når nu forældrene har? Det kunne være sundheden den er gal med, eller temperamentet eller måske er forældrene søskende...?


  • #6   20. aug 2013 Du kan bruge tavlen til rigtig meget mere end udstilling smiley

    Med tavle

    * du er sikret en raceren hund; altså en hund med racestandart og ikke en skjult blanding med sind du ikke havde regnet med.

    * du er sikret at få hund fra sunde linjer.. Eller det kan du selv sikre dig, ved at gå ind på hundeweb og tjekke sundhedsresultater på forældredyr, søskende, bedsteforældre og så langt du nu synes smiley

    * er uheldet ude, og din hund trods alle forberedelser viser sig at have en arvelig sygdom, så står du ret godt som DKK-køber. Du har rettigheder, og opdrætter er forpligtiget til at enten betale noget af købssummen tilbage, eller en ny hund; alt efter hvor slemt og hvad i aftaler.

    * er opdrætter ikke helt med på dine rettigheder, så sidder der en flok advokater hos DKK, der hjælper dig, og fører sagen for dig smiley

    Og SKULLE du nu ombestemme dig, og få lyst til at udstille eller få hvalpe... Så er tavlen igen god at have i ryggen smiley


  • #8   20. aug 2013 Ville absolut vælge en med DKK tavle fra en opdrætter der går op i sundhed og langtlevende linier.

  • Mona N
    Mona N Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #9   20. aug 2013 Tusind tak for jeres svar smiley har også lige læst den anden tråd der bliver henvist til, og de penge der er i forskel er givet godt ud kan jeg godt høre smiley

  • #10   20. aug 2013 En anden faldgruppe for førstegangskøbere - tavlen følger hvalpen smiley

    Du kan IKKE få lavet tavle senere, hvalpen er født med tavle, og du får den med ved afhentning af hvalpen smiley

    Mener de får dem lavet som 5 ugers, sammen med registreringen smiley


  • #11   20. aug 2013 Lov mig ikke at lade 3000,- skille jer fra tavle/ikke tavle. Berneren er en pragtfuld hund, men den har altså nogle skavanker. Så dem skal du sørge for er tjekket. OGSÅ selvom det er med tavle. Der findes brådne kar alle steder. Men 100% sikkert med tavle og jeg skal lige gå i tænkeboks om jeg kender nogle der kan anbefale opdrættere af berneren smiley

  • #12   20. aug 2013 Jeg har en Landseer, en hund der i størrelse kan sammenlignes med Berner, den koster cirka 800 kr om måneden i foder, dertil kommer så sygeforsikring, DKK medlemskab, dyrlæge besøg osv, han er 1 1/2 år nu og har med det løse vel kostet 1200 kr om måneden i snit i drift

    Kiggede også på Berner men fravalgte den på grund af helbred og forventet levealder, en race hvor der er mere end 40% der dør af kræft og som sjældent bliver mere end 7 år var ikke for mig.


  • #13   21. aug 2013 Berneren er en race med mange sygdomme, så vælg udelukkende hvalp med tavle. Undersøg linien bag hvalpen og tjek grundigt for raten af kræft, HD, hotspot og allergi.

Kommentér på:
Berner sennen

Annonce