Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster en PK/rottehund?
  • #1   29. apr 2011 Jeg kan simpelhen ikke forstille mig at det skulle være SÅ dyrt at producere et kuld PK-hvalpe.

• #4   29. apr 2011 Jo, det tror jeg godt vi kan regne med.

• #5   29. apr 2011 Så vidt jeg ved er PK ikke annerkendt af FCI og dermed heller ikke DKK

Sindsyg pris....
    jeg ville kunne gå med til 3000 hvis der er dokumentation for forældrenes sundhed

• #6   29. apr 2011 Klubben for PK samarbejder vist med FCI, så PK'en en dag kan opnå optagelse i FCI.

Nå, men der skal nok være folk der er naive nok til at betale den meget høje pris.

• #8   29. apr 2011 En PK´er meget dyr... 8000 for en hvalp efter disse forældre der er SÅ race typiske er slet ikke slemt ... Normalt ligger disse hunde på omkring 14000 i tjekiet + omkostninger for at få hvalpen til landet ... smiley

Har lige idag talt med en fra bestyrelsen i PK klubben om præcis dette kuld hvalpe og hun gav mig den forklaring .. smiley

• #9   29. apr 2011 Tja, der må jo være købere, ellers er de jo nødt il at sætte prisen ned, kan man sige.

Men det finder de nok hurtigt ud af.

• #11   29. apr 2011 Ja, de kan stambogsføres i Tjekkiet. Så vidt jeg kan læse mig til så er den primære årsag til at PK'endnu ikke er i FCI at der endnu ikke er nok forskellige linjer i racen.

• #12   29. apr 2011 Pia: der er meget arbejde i at lave hunde med stamtavle skal du huske.

• #13   29. apr 2011 Betina: hvad sagde din ven i bestyrelsen til at hvalpene var uden tavle når hvalpene nu er så racetypiske?
    Hvilket forhold har PK klubben egentlig til den slags avl?

• #14   29. apr 2011 Der står bare at hunde uden stamtavle ikke længere kan optages i hjælperegistret. Dvs. avl uden tavle er næppe populært.

• #15   29. apr 2011 Tjekkiet er det eneste land, hvor racen er anerkendt og stambogsføres i ČMKU (Českomoravské kynologické unie). Den tjekkiske PK-forening Klubu Přátel psů Pražských Křysaríků har udarbejdet en standard , og gør et stort arbejde for at fremme opdrætsarbejdet. Den arbejder for at få racen anerkendt i FCI , men det er en langsommelig proces. Indtil nu, har det kun været muligt at få hunde avlsgodkendt på bonitace i Tjekkiet..

Tror dette er grunden til at der er så få der avler Pk´er her hjemme med tavle endnu...

Hende jeg talte med har selv en PK'er fra samme avler som der tales om i denne tråd, og hun er en af dem der laver de mest racetypiske PK'er her hjemme så vidt jeg forstod ..

• #16   29. apr 2011 Charlotte: Nej, det gør det ikke, men det er langt den nemmeste løsning. Trist at så få gider gøre noget godt for racen i DK.

Kommentér på:
Hvad koster en PK/rottehund?

Annonce