2.228 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Allergi venlig hund. Allergi venlig hund.
<b>Det store problem</b>
Jeg lider af en hudsygdom som gør at jeg ikke kan tåle støv fra dyr. Jeg får eksem af det, og det køler a h..... til. Jeg har selvfølgelig også fået af vide at jeg <u>ikke</u> vokser fra det, hvilket er en meget stor skam, når jeg elsker dyr.
<b>Løsningen på problemet</b>
Jeg skal have fat på en allergi venlig hund, Coton de Tulear. Jeg har læst at de er allergi venlige, men jeg er bare ikke sikker på om de er den rigtige løsning på mit problem?
(Ingen grove kommentar, hvis du <b>ikke</b> har noget klog og sige, tak!)
Mvh. Maiken
0 synes godt om
sep 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 48
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Hun har valgt ikke at have gulvtæpper, deres hund må ikke komme i soveværelset.
- de har en berner senne.
Hun har 2 katte, de sover ude/i stalden.
Og så har hun 2 heste også...
Hun gør rent hver dag, vasker gulve og tørrer støv af =)
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.485
Der er en del af de små selskabshunde, der er allergivenlige.
Shih Tzu
Bichon Havanais
Coton De Tulear
Bichon Frise
Bolognese
Löwchen
Der er forskel på temperamenterne, så der skal i tage en snak med de forskellige.
Også prøve at komme på besøg og se om du får anfald.
I er velkomne til at spørge videre
Held og lykke
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.116
sep 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 48
<b>Peter:</b> Mange tak for dit svar, det har hjulpet mig meget. Jeg kigger lige på de racer der.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Det skal ikke lyde til de har de skidt eller mangler noget; bare at hun har valgt at kattene sover ude fordi de ikke er til at lære hvor de må og ikke må ligge..
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
Hvis det er muligt vil jeg nok anbefale dig at få en priktest på den du vælger bare for du ikke står med en hund det viser sig du så alligevel ikke kan tåle
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 168 Svar: 1.198
Jeg håber virkelig at i finder en hund som du kan tåle, for jeg tror der er mange som dig, som går og håber og håber, men så går det alligevel ikke.
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 121
- hmm findes de nu også ?
har set en del programmer som omhandler de "såkaldte" allergivenlige hunde..
og i SAMTLIGE af deres test, osv. var ALLE hunde IKKE allergivenlige! S;
- så må nok desværre skuffe dig når du mangler sådan en hund ..
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 225
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Men ja du må ud og stikke næsen i nogle hunde! og seom der er en du falder for og kan tåle, og som tilmed passer ind i jeres familie.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.495
Jeg har før haft besøg af mennesker, der søger en hund, som de kan tåle. Mit råd er (udover allergitest) at man besøger et sted, hvor der er nogle hunde, som man overvejer. Man skal gerne komme flere gange og blive i flere timer hver gang. Desuden skal man gentage øvelsen, hvis man finder et andet sted, da det ikke er sikkert, at man reagere ens, selvom det er samme race. Dvs du bør kun købe hunden et sted, hvor du har været på besøg uden problemer.
Hvis du overvejer en malteser, vil jeg gerne give dig mere info om denne skønne race, og du er også meget velkommen til at komme på besøg. Vi har 4 stk. og bor i Odense.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Det er racer som dem Peter nævner -men de er som sagt ikke allergivenlige som sådan. Der er bare flere allergikere der tåler dem i forhold til mange andre racer.
Der er dog osse forskel på allergikere -nogen tåler f.eks. bedre en labrador fremfor en greyhound osv.
Så det bedste er at tage på besøg hos nogen opdrættere med en race der tiltaler jer og tilbringe nogen timer i hundenes selskab. Se om det går godt efter flere besøg, og hvis det gør det, så kan det måske lade sig gøre med den race, om ikke andet med lidt ekstra forholdsregler som f.eks. ingen hund i sengen/på dit værelse, ingen gulvtæpper, regelmæssig vask af hunden og rengøring af hjemmet osv.
feb 2010
Glemte Malteseren - den er også en Bichon
Det er derofr de kaldes "allergi-venlige". Der er ingen garanti, men deres hud afgiver ikke de samme "støvflager" som i de fleste tilfælde er problemet.
Vi har haft mange besøg af allergikere, også som senere har købt hund. Og det er gået fint med dem med en enkelt undtagelse. Hun var multiallergiker med alt muligt, og det blev for svært.
Men der er altså gode muligheder for de fleste og ikke helt så sort som nogen her skriver.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 11
- held og lykke (:
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
feb 2010
Så er det fordi du ikke forstår hvad der lægges i ordet.
Bomuldshunden blev i flere år solgt som allergifri, hvilket betyder som du skriver, at alle kan tåle den.
Med allergivenlig menes at de fleste kan tåle disse racer.
Og det er ikke et tosset salgstrick.
Der er faktisk mange mennesker med allergi, der meget gerne vil have en hund, og uanset hvad du ønsker af videnskabelige beviser, så har praktisk erfaring igenem årene vist, at det faktisk er gået rigtigt godt for langt de fleste at have en hund.
Kald du det bare at gamble - i så fald har odds vist sig at være rigtigt gode.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.495
Jeg har 4 maltesere, og den glæde jeg har af hundene kan ikke måles på diverse allergitests. Jeg bliver testet for hund (og andre husdyr) hver gang jeg alligevel skal have taget en test, og dem for husdyr har endnu aldrig vist noget som helst, hvis man ikke regner husstøvmider med i denne kategori:-)
Jeg er 52 år, og har haft de fleste af mine allergier (måske dem alle) siden jeg var teenager.
Men når det er sagt, så skal man selvfølgelig tage allergi alvorligt. Når jeg bliver kontaktet af nogen, som søger en allergivenlig hund, spørger jeg altid nøje ind til grunden til dette. Hvis der fx er et barn i familien, som ved test udviser allergi for hunde, så fortæller jeg dem, at det nok ikke er verdens smarteste ting at anskaffe sig en hund. Hvis det bare er fordi "de tror et eller andet", beder jeg dem først om at få taget en allergitest, og hvis den ikke viser noget, så er de velkomne til at komme på besøg hos os flere gang og i flere timer pr. gang. Derefter kan vi begynde at tale om muligheden for at købe en hvalp hos os.
Må dog også indrømme, at jeg ikke synes om formuleringen "allergivenlig hund". Der er som andre skriver, nogle hunde, som nogle mennesker (med eller uden allergi) tåler bedre end andre.
Allergi venlig hund.