2.228 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Allergi venlig hund. Allergi venlig hund.

<b>Det store problem</b>
Jeg lider af en hudsygdom som gør at jeg ikke kan tåle støv fra dyr. Jeg får eksem af det, og det køler a h..... til. Jeg har selvfølgelig også fået af vide at jeg <u>ikke</u> vokser fra det, hvilket er en meget stor skam, når jeg elsker dyr. smiley

<b>Løsningen på problemet</b>
Jeg skal have fat på en allergi venlig hund, Coton de Tulear. Jeg har læst at de er allergi venlige, men jeg er bare ikke sikker på om de er den rigtige løsning på mit problem?

(Ingen grove kommentar, hvis du <b>ikke</b> har noget klog og sige, tak!)

Mvh. Maiken smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi venlig hund.
  • #1   10. maj 2011 *klør

• #2   10. maj 2011 Min søster har støvallergi og har en del dyr..

Hun har valgt ikke at have gulvtæpper, deres hund må ikke komme i soveværelset.
    - de har en berner senne.

Hun har 2 katte, de sover ude/i stalden.

Og så har hun 2 heste også...

Hun gør rent hver dag, vasker gulve og tørrer støv af =)

• #3   10. maj 2011 Hej Maiken

Der er en del af de små selskabshunde, der er allergivenlige.

Shih Tzu
    Bichon Havanais
    Coton De Tulear
    Bichon Frise
    Bolognese
    Löwchen

Der er forskel på temperamenterne, så der skal i tage en snak med de forskellige.
    Også prøve at komme på besøg og se om du får anfald.

I er velkomne til at spørge videre

Held og lykke

• #4   10. maj 2011 Hvis det er støv fra dyr du ikke kan tåle, så er der nok ikke meget håb desværre. Alle hunde støver jo i større eller mindre omfang..

• #5   10. maj 2011 <B>Nina:</b> Nu lever jeg jo "sammen" med mine dyr, de er ikke ude i en stald. De går op ad mig (næsten) døgnet rundt.

<b>Peter:</b> Mange tak for dit svar, det har hjulpet mig meget. Jeg kigger lige på de racer der.

• #7   10. maj 2011 Majken - Min søsters katte kommer skam også ind, men de sover i halmen i stalden =)

Det skal ikke lyde til de har de skidt eller mangler noget; bare at hun har valgt at kattene sover ude fordi de ikke er til at lære hvor de må og ikke må ligge..

• #8   10. maj 2011 Chinese Crested Hårløs skulle også være allergivenlig..

Hvis det er muligt vil jeg nok anbefale dig at få en priktest på den du vælger bare for du ikke står med en hund det viser sig du så alligevel ikke kan tåle

• #9   10. maj 2011 Maiken: min mor har også sindsygt meget allergi, hun prøvede lige som dig med en allergivenlig hund, og hun gav den rigtig gas da vi var ude og kigge på den, hun nulrede den som aldrig før, løb rundt og legede, lod den slikke hende på hænder, hals og ansigt, præcis som hvis vi skulle have en hygge hund hjemme i stuen. efter 30 minutter kom det første nys, og vi fik desværre ikke hund. smiley det var sån en white terrie eller hva søren de nu hedder vi kiggede på smiley

Jeg håber virkelig at i finder en hund som du kan tåle, for jeg tror der er mange som dig, som går og håber og håber, men så går det alligevel ikke. smiley og hvis i finder en så skriv gerne lige i tråden her, hvilke race det var smiley det kan jo være der er hår forude hos min mor hehe smiley

• #10   10. maj 2011 allergivenlige hunde ?
    - hmm findes de nu også ?
    har set en del programmer som omhandler de "såkaldte" allergivenlige hunde..
    og i SAMTLIGE af deres test, osv. var ALLE hunde IKKE allergivenlige! S;
    - så må nok desværre skuffe dig når du mangler sådan en hund ..

• #12   10. maj 2011 Min storebror har allergi overfor hunde og mange andre ting. Vi havde hørt at yorkien skulle være allergi venlig og vi tog derfor ud til en kennel, som havde en del. Han mærkede ingenting til allergien og gør det stadig ikke - han er flyttet hjemmefra nu. Men tror bare at han havde almindelig allergi og ikke "støv allergi". Men du kan jo tage ud og besøge nogle opdrættere.

• #13   10. maj 2011 Først og fremmest skal du have dine forældre og familien med i projektet. Er der det, så må du ud og besøge opdrættere af den eller de racer som tiltaler dig. Snak med dem om pelspleje, træning og opdragelse. Måske de når de lærer dig og din familie at kende, vil enten lade dig overnatte eller låne en af hundene med hjem til dig. Mange steder har de også "returret" til allergikere, hvis du oplever den pågældende hvalp giver dig problemer.
    Men ja du må ud og stikke næsen i nogle hunde! og seom der er en du falder for og kan tåle, og som tilmed passer ind i jeres familie.

• #14   10. maj 2011 Malteseren er også en såkaldt "allgergivenlig" hund. Jeg kan ikke lide det ord, men det er jo almindelig brugt.

Jeg har før haft besøg af mennesker, der søger en hund, som de kan tåle. Mit råd er (udover allergitest) at man besøger et sted, hvor der er nogle hunde, som man overvejer. Man skal gerne komme flere gange og blive i flere timer hver gang. Desuden skal man gentage øvelsen, hvis man finder et andet sted, da det ikke er sikkert, at man reagere ens, selvom det er samme race. Dvs du bør kun købe hunden et sted, hvor du har været på besøg uden problemer.

Hvis du overvejer en malteser, vil jeg gerne give dig mere info om denne skønne race, og du er også meget velkommen til at komme på besøg. Vi har 4 stk. og bor i Odense.

• #15   10. maj 2011 Der findes ikke hunde der er rigtigt allergivenlige for alle -kun nogen som oftere tåles af allergikere end andre.

Det er racer som dem Peter nævner -men de er som sagt ikke allergivenlige som sådan. Der er bare flere allergikere der tåler dem i forhold til mange andre racer.

Der er dog osse forskel på allergikere -nogen tåler f.eks. bedre en labrador fremfor en greyhound osv.

Så det bedste er at tage på besøg hos nogen opdrættere med en race der tiltaler jer og tilbringe nogen timer i hundenes selskab. Se om det går godt efter flere besøg, og hvis det gør det, så kan det måske lade sig gøre med den race, om ikke andet med lidt ekstra forholdsregler som f.eks. ingen hund i sengen/på dit værelse, ingen gulvtæpper, regelmæssig vask af hunden og rengøring af hjemmet osv.

• #16   10. maj 2011 Hej

Glemte Malteseren - den er også en Bichon

Det er derofr de kaldes "allergi-venlige". Der er ingen garanti, men deres hud afgiver ikke de samme "støvflager" som i de fleste tilfælde er problemet.

Vi har haft mange besøg af allergikere, også som senere har købt hund. Og det er gået fint med dem med en enkelt undtagelse. Hun var multiallergiker med alt muligt, og det blev for svært.

Men der er altså gode muligheder for de fleste og ikke helt så sort som nogen her skriver.

• #17   10. maj 2011 Labradoodler skulle også være allergivenlige d:
    - held og lykke (:

• #18   10. maj 2011 Amanda -men det er lidt af et sats for der er ingen garanti for om pelsen falder ud efter labben, pudlen eller en af de andre jagtracer der er i blandingen.

• #20   10. maj 2011 Pia
    Så er det fordi du ikke forstår hvad der lægges i ordet.
    Bomuldshunden blev i flere år solgt som allergifri, hvilket betyder som du skriver, at alle kan tåle den.
    Med allergivenlig menes at de fleste kan tåle disse racer.
    Og det er ikke et tosset salgstrick.
    Der er faktisk mange mennesker med allergi, der meget gerne vil have en hund, og uanset hvad du ønsker af videnskabelige beviser, så har praktisk erfaring igenem årene vist, at det faktisk er gået rigtigt godt for langt de fleste at have en hund.
    Kald du det bare at gamble - i så fald har odds vist sig at være rigtigt gode.

• #21   11. maj 2011 Vil give Peter ret. Jeg har selv duft og kemikalieoverfølsomhed (MCS), nikkelallergi, husstøvmideallergi, diverse pollenallergier (bla græs og vortebirk), kontaktallergi overfor parfume, allergi overfor de krydderier der bliver testet, samt diverse metaller.
    Jeg har 4 maltesere, og den glæde jeg har af hundene kan ikke måles på diverse allergitests. Jeg bliver testet for hund (og andre husdyr) hver gang jeg alligevel skal have taget en test, og dem for husdyr har endnu aldrig vist noget som helst, hvis man ikke regner husstøvmider med i denne kategori:-)
    Jeg er 52 år, og har haft de fleste af mine allergier (måske dem alle) siden jeg var teenager.
    Men når det er sagt, så skal man selvfølgelig tage allergi alvorligt. Når jeg bliver kontaktet af nogen, som søger en allergivenlig hund, spørger jeg altid nøje ind til grunden til dette. Hvis der fx er et barn i familien, som ved test udviser allergi for hunde, så fortæller jeg dem, at det nok ikke er verdens smarteste ting at anskaffe sig en hund. Hvis det bare er fordi "de tror et eller andet", beder jeg dem først om at få taget en allergitest, og hvis den ikke viser noget, så er de velkomne til at komme på besøg hos os flere gang og i flere timer pr. gang. Derefter kan vi begynde at tale om muligheden for at købe en hvalp hos os.
    Må dog også indrømme, at jeg ikke synes om formuleringen "allergivenlig hund". Der er som andre skriver, nogle hunde, som nogle mennesker (med eller uden allergi) tåler bedre end andre.

Kommentér på:
Allergi venlig hund.

Annonce