{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp.... d/s gårdhund
  • #1   11. maj 2011 du kan hilse hende og sige at det er ULOVLIGT at sælge hunde som ikke er chipmærkede!

• #2   11. maj 2011 Det er jo ikke lovligt at sælge en hund som ikke er chippet.

• #3   11. maj 2011 Undskyld Marianne K
    Men jeg fatter ikke at du skriver det i forum.... Du sætter lige nøjagtigt bagdelen i afklapsningshøjde - osse selvom det ikke er dig, det handler om.
    Din nabo burde skamme sig og skulle simpelthen..... har ikke ord for det.
    M***o

• #4   11. maj 2011 det ved jeg godt man ikke må, men mit hjerte græder for den lille hvalp for hun råber og skriger af den lille hvalp

• #5   11. maj 2011 Den skal naturligvis væk derfra så hurtigt som muligt - om det så er med lovlig chipning eller ej.

Jeg håber du meget hurtig finder en, der vil overtage den lille fis.

• #7   11. maj 2011 meld hende for vanrøgt af hunden og gerne til politiet, da den jo ikke er hverken chippet eller vac.

• #8   11. maj 2011 jeg kan ikke tage den ind for min hund vil være alt for hård ved den.....

• #9   11. maj 2011 jeg forstår slet ikke hvordan hun kunne købe den i første mgang når den ikke er chipmærket?? Hvad fanden er det for en sælger.. Men at din nabo nu selv vil bryde loven, er da ikke noget du bare kan stå og se på uden at gøre noget.. smiley

Ved din nabo godt at det er ulovligt at sælge en hvalp der ikke er chippet?? Jeg ville sq melde hende til dyrenes beskyttelse, og så ville jeg tage en alvorlig snak med hende omkring det at have levende væsner..

• #10   11. maj 2011 Helt ærligt - den chip er da fuldstændig uvigtig...

Hunden skal bare væk, og det kan kun gå for langsomt - så kan den nye ejer sørge for, at tingene bliver bragt i orden

• #11   11. maj 2011 Håber du finder et hjem til den...

Må man spørge hvor den er købt henne???

• #13   11. maj 2011 hun siger den kommer fra jylland, men hun kan ikke huske tlf på ham hun købte den af og den var den sidste i kuldet, så anoncen er pillet af gul og gratis.... hun vil gå med til at den kun skal koste 500 kr... og hvis jeg viste der var en som ville have den i dag så kunne jeg selv give hende de 500 men nye ejer skal selv stå for at få den chippet og vac.

• #14   11. maj 2011 Vi er ikke uenige om at hunden skal væk og det skal gå hurtigt, men at onnoncere den herinde er jo ikke smart for folk ved da godt det er ulovligt for sælger at sælge den videre uden chip..

Men selvfølgelig vil jeg da håbe på at der er nogle der vil give det lille pus et nyt hjem, og så selv stå for chipning og vaccination, men sælger skal sq alligvel meldes..

Køber kan vel egentlig kræve at sælger chipper hunden inden afhentning, eller ved afhentningen.. I teorien ka man vel sige til politiet at man har tænkt sig at hente en hvalp, men at sælger nægter at chipmærke den, og så kan politiet i teorien vel tage sælger med til dyrlægen og få hvalpen chippet..

Ved udmærket godt at det nok ikke ville ske i praksis da politiet nok har vigtigere ting at tage sig til.. Men altså en anmeldelse er jo en anmeldelses, eller må dyrenes beskyttelse jo tage over
    ..

Jeg tænker bare på om naboen virkelig er klar over at det er hendes pligt at hunden bliver vaccineret og chippet, og at hun kan risikere at blive meldt til både politi og dyrenes beskyttelse??

• #15   11. maj 2011 jeg har fortalt hende om loven, men hun er ikke helt normal, så hvor meget hun forstår ved jeg ikke

• #16   11. maj 2011 oki..

men så er din hensigt med denne tråd, at annoncere at hunden er til salg, og finde en køber herinde, på din nabos vegne eller ??

Eller leder du efter råd til hvad du kan gøre ved situationen? fordi så er svaret ligetil:
    Meld din nabo til poltiet og dyrenes beskyttelse og gør hvad du kan for at få den derfra?

Men det er jo i bund og grund din nabo's ansvar at få sat hvalpen til salg..

• #17   11. maj 2011 ja det så jeg godt, og har da ikke sagt noget om hvorvidt det er en dårlig eller god idé at TS vil hjælpe, selvføølgelig er det super godt, jeg ville såmænd blot have afklaret om tråden her var startet for at annoncere hvalpen, i stedet for at få gode råd til hvad der skal gøres..

Bare så budskabet er klart, og folk ikke misforstår TS' hensigt med tråden smiley

For hvis meningen er at TS vil hjælpe naboen til at sælge hunden, så er det også rigtig fint, og der er jo også et markede herinde, som TS kan bruge..

Håber virkelig at den lille hvalp får et nyt dejligt hjem!

• #18   11. maj 2011 det er jo ikke for at pisse folk af, at jeg skriver det her indlæg...... men kun fordi mit hjerte græder for deen lille hvalp, og det er ikke mig der vil sælge den.. men det er en kvinde der ikke er helt normal og som jeg ikke tror forstår ret meget af det jeg siger og jeg har det dårligt med at den lille hvalp bliver råbt af hele tiden, den bliver jo et lille nervevrag, så ville da bare hjælpe den lille hvalp, men kan høre at det skal jeg glemme. så det er blevet til at jeg har snakket med politiet ang salg uden chip og de gider ikke gøre noget ved det... og så må jeg lukke øjne og mit hjerte ang. den lille hvalp

• #19   11. maj 2011 Marianne der er ikke nogen der siger at du skal lukke øjne og hjerte ang. hvalpen, og det er fint at du spreder informationen om det lille pus, tror bare at folk har misforstået meningen med tråden, eftersom overskriften er hjælp, og at det ikke er tit at der annonceres i forummet..

Jeg synes det er super at du gerne vil gøre en indsats, jeg har INGEN steder skrevet at du gør noget galt og at du skulle skamme dig eller noget, er kommet med nogle råd til løsninger, fordi jeg netop ikke var sikker på om det var det du var ude efter, men nu er det blevet afklaret at du blot forsøger at finde en køber til hvalpen og det er rigtig GODT!! smiley

• #20   11. maj 2011 jeg vil da gerne give de 500 den koster men der skla være en der gerne vil have den i dag, for min rocky vil være for hård ved den, men så må den der gerne vil have den selv sørge for vac. og chip

• #23   11. maj 2011 Marianne det er et fint forslag du kommer med, problemet er jo bare at det nok ikke hjælper hvalpen, da den jo stadigvæk ikke er chippet og vaccineret, og chancen for at du finder en køber i dag, er nok desværre meget lille, da det jo ifølge loven er sælgers ansvar at hvalpen er chippet og vaccineret ved salg.. smiley

Så selvom det ville være en rigtig god gerning, så ville du komme til at stå i en træls situation, idet du nu er den nye ejer, og ved salg af hvalpen også selv bryder loven, selvom det er i bedste hensigt..

Hvalpen bliver jo uden tvivl nemmere solg hvis den bliver chippet, så hvis din nabo virkelig gerne vil sælge hvalpen fordi hun er træt af at den tisser indenfor, så burde hun også kunne se det fornuftige i at få den chippet og vaccineret..

Men som sagt, det er virkelig flot af dig at du hvil hjælpe, men ingen der er ingen grund til at du tager hunden til dig for så at sælge den videre uden chip og vaccination.. så ville jeg købe hunden for lavest mulig pris, og så evt. aflevere den hos en godt internat, der vil betale for chipning og det, og så kan de stå for at finde et nyt hjem..

Ved ikke lige hvad man ellers skulle gøre smiley

Kommentér på:
hjælp.... d/s gårdhund

Annonce