920 visninger
|
Oprettet:
hjælp.... d/s gårdhund {{forumTopicSubject}}
min nabo som er tosset hat købt en ds gårdhund og den er 9 uger nu og så vil hun af med den fordi at den tisser hele tiden, så kender i en der er int. i den for 600 det er en tæve og den er ikke vac. eller chip
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
dec 2005
Følger: 316 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.108
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.077
Men jeg fatter ikke at du skriver det i forum.... Du sætter lige nøjagtigt bagdelen i afklapsningshøjde - osse selvom det ikke er dig, det handler om.
Din nabo burde skamme sig og skulle simpelthen..... har ikke ord for det.
M***o
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 328
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Jeg håber du meget hurtig finder en, der vil overtage den lille fis.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.077
dec 2006
maj 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 369
Ved din nabo godt at det er ulovligt at sælge en hvalp der ikke er chippet?? Jeg ville sq melde hende til dyrenes beskyttelse, og så ville jeg tage en alvorlig snak med hende omkring det at have levende væsner..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Hunden skal bare væk, og det kan kun gå for langsomt - så kan den nye ejer sørge for, at tingene bliver bragt i orden
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Må man spørge hvor den er købt henne???
dec 2006
maj 2010
Men selvfølgelig vil jeg da håbe på at der er nogle der vil give det lille pus et nyt hjem, og så selv stå for chipning og vaccination, men sælger skal sq alligvel meldes..
Køber kan vel egentlig kræve at sælger chipper hunden inden afhentning, eller ved afhentningen.. I teorien ka man vel sige til politiet at man har tænkt sig at hente en hvalp, men at sælger nægter at chipmærke den, og så kan politiet i teorien vel tage sælger med til dyrlægen og få hvalpen chippet..
Ved udmærket godt at det nok ikke ville ske i praksis da politiet nok har vigtigere ting at tage sig til.. Men altså en anmeldelse er jo en anmeldelses, eller må dyrenes beskyttelse jo tage over
..
Jeg tænker bare på om naboen virkelig er klar over at det er hendes pligt at hunden bliver vaccineret og chippet, og at hun kan risikere at blive meldt til både politi og dyrenes beskyttelse??
dec 2006
maj 2010
men så er din hensigt med denne tråd, at annoncere at hunden er til salg, og finde en køber herinde, på din nabos vegne eller ??
Eller leder du efter råd til hvad du kan gøre ved situationen? fordi så er svaret ligetil:
Meld din nabo til poltiet og dyrenes beskyttelse og gør hvad du kan for at få den derfra?
Men det er jo i bund og grund din nabo's ansvar at få sat hvalpen til salg..
maj 2010
Bare så budskabet er klart, og folk ikke misforstår TS' hensigt med tråden
For hvis meningen er at TS vil hjælpe naboen til at sælge hunden, så er det også rigtig fint, og der er jo også et markede herinde, som TS kan bruge..
Håber virkelig at den lille hvalp får et nyt dejligt hjem!
dec 2006
maj 2010
Jeg synes det er super at du gerne vil gøre en indsats, jeg har INGEN steder skrevet at du gør noget galt og at du skulle skamme dig eller noget, er kommet med nogle råd til løsninger, fordi jeg netop ikke var sikker på om det var det du var ude efter, men nu er det blevet afklaret at du blot forsøger at finde en køber til hvalpen og det er rigtig GODT!!
dec 2006
maj 2010
Så selvom det ville være en rigtig god gerning, så ville du komme til at stå i en træls situation, idet du nu er den nye ejer, og ved salg af hvalpen også selv bryder loven, selvom det er i bedste hensigt..
Hvalpen bliver jo uden tvivl nemmere solg hvis den bliver chippet, så hvis din nabo virkelig gerne vil sælge hvalpen fordi hun er træt af at den tisser indenfor, så burde hun også kunne se det fornuftige i at få den chippet og vaccineret..
Men som sagt, det er virkelig flot af dig at du hvil hjælpe, men ingen der er ingen grund til at du tager hunden til dig for så at sælge den videre uden chip og vaccination.. så ville jeg købe hunden for lavest mulig pris, og så evt. aflevere den hos en godt internat, der vil betale for chipning og det, og så kan de stå for at finde et nyt hjem..
Ved ikke lige hvad man ellers skulle gøre
hjælp.... d/s gårdhund