{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.840 visninger | Oprettet:

jeg er tilsyneladende omgivet af idioter {{forumTopicSubject}}

må lige ud med mine frustrationer fra min morgentur med hundene. Da jeg kl 7.45 fik Cleo, Noah, Asta og Carla i deres seler og gik af sted var det første vi mødte en mand på en cykel. Han kommer tættere og tættere på og jeg kan se at der løber en hund ved siden af cyklen. Jeg antager det er en cocker, terreier eller noget i den størrelse. Men nej nej, der tager jeg da grueligt fejl for da han kommer nærmere ser jeg at det er en lille brun labrador på omkring 3-4 måneder. Jeg står måbende og ser til men de passere og udbryder selvfølgelig "hey undskyld mig" som manden selvfølgelig ikke hører men blodt fortsætter.

Vi fortæstter så, går forbi skolemarken hvor alle 4 hunde er fri og leger og hvor vi træner apport og fri ved fod. Pludselig ser jeg en dame med en schæfer komme gående på vejen ved siden af skolen. Hunden trækker fremad - ikke mindst da den ser mine hunde. Damen reagere ved at rykke voldsomt tilbage i hunden som derefter trykker sig lidt. Igen kan jeg ikke holde mig tilbage og råber noget i stil med "opfør dig ordenligt overfor den hund". Hund og dame fortæstter og jeg tager mine hunde i snor og går ned gennem byen. Og ja for lige at fulende min tur møder jeg endnu en dame med en gravhund. Hende her kender jeg tilfældigvis da jeg har mødt hende og set hende med den hund mange gange. og allerede nu ved jeg af min tidligere erfaring med hende at mødet ikke bliver videre behageligt. De andre gange jeg har mødt hende har hun gået hen til gud og hver mand men den hund for at den skal hilse på andre hunde. Og hver gang går hendes hund fuldstændig i panik. Og ja denne gang er jeg så den heldige, som skal møde hende og hendes hund.

Jeg går over på den anden side med mine hunde for at give dem plads. Men damen med gravhunden krydser også over og går lige over i hovedet på os. Hun smiler og siger hej og hvor er mine hunde da søde mens hun trækker sin egen hund med over til os. Da de er tæt nok på går Noah frem for at hilse. Hendes gravhund skriger og kaster sig tilbage (selvfølgelig ikke i en sele, som nok havde været mere passende men i et halsbånd). Damen griner og trækker hunden frem igen og skubber den over mod os og hunden skriger igen og prøver at flygte. Mine hunde sidder selvfølgelig pænt ved siden af mig. Jeg siger "jeg tror altså ikke den vil hilse". Hvortil damen svarer "nej det skal den lærer". Hun fortæller så at hun har fået den hund fra en familie på landet hvor den havde boet til den var 3 år. den havde ikke mødt andre hunde og ikke lært at gå i snor så det skulle den nu. Alt imens ser hendes hun mere og mere skrækslagende ud. Den hiver voldsomt tilbage i snoren og skriger hvis en af mine hunde bare rejser sig op. Da hun tager fat i hunden og skubber den over til mine hunde kan jeg simpelthen ikke holde mig tilbage mere men siger noget i retningen af at hun skal prøve at se på hunden, at den er utryg og ikke får noget andet end negativt ud af at blive påtvunget kontakt. Damen er dog bare helt kold og siger at hun altid har haft hunde som kunne hilse og godt ved hvad hun har med at gøre.Jeg prøver igen at argumentere imod hende men umuligt. og må slutte med at sige jeg mine hunde i hvert fald ikke skal hilse på en hund, som er bange for dem og bliver tvunget til kontakt for det synes jeg er synd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg er tilsyneladende omgivet af idioter
  • #1   12. maj 2011 Stakkels hund! Super at du sagde fra, men med idioter kæmper man desværre ofte forgæves :o(

  • #2   12. maj 2011
    Stine D

    ja det har du helt ret i - hvis hun så i det mindste var blevet sur eller noget. men hun virkede bare fuldstændig blank, som om hun slet ikke fattede hvad jeg sagde


  • #3   12. maj 2011 Måske er jeg 'fat-svag', men hvad er problemet i de 2 første oplevelser?


  • #4   12. maj 2011 Den dame og ikke mindst hendes hund lider jo tydeligvis under den vildfarelse, at alle hunde skal hilse på alle andre hunde på deres vej.......eller i hvert fald dem, som får lov.

    Der er da mange træningssteder, hvor man opfordrer folk til den slags, så intet under, at folk får det som ideal.

    Men meget trist, at damen ikke kan se at læse sin egen hund eller i det mindste respektere den.

    Næste gang har du bare en stor madkasse fyldt med store edderkopper og biller med i tasken, og så spørger du hende, om hun kan lide edderkopper. Og hvad enten hun kan eller ej, - så hælder du da bare dyrene over hende...........................kunne man i hvert fald have lyst til.............


  • #5   12. maj 2011 Og hvor ubehageligt at man bliver trukket ind i en situation hvor man lige pludselig er med til noget man slet ikke syntes er i orden! Dumme k?¤%#ng! Og nogen mennesker fatter jo hverken hvad man siger, eller kigger på hvordan deres hund reagerer, de kører bare løs med deres "fantastiske" opdragelsesmetoder! (ryster på hovedet)

  • #6   12. maj 2011 tja - man må først cykle med en hund når den er 1-1½ år ellers kan du risikere den får hofteproblemer - den anden ??? - mine hunde kan nu også godt få et ryk i snoren hvis de ikke går pænt smiley

  • #7   12. maj 2011 Grynet jeg TROR at det må være fordi at en hvalp ikke skal løbe ved siden af en cykel. det er for hårdt i forhold til dens alder. (her ved man dog ikke hvor langt den har løbet så måske er det ikke SÅ slemt)
    det mad damen med schæferen må være det voldsomme ryk i halsbåndet og at hunden trykker sig. Hvilket jo egentlig ikke er okay.
    TS ret mig gerne hvis jeg tager fejl.


  • #8   12. maj 2011 Lise L
    hehe god ide - det handler om at konfromtere sin frygt og overskride alle ens grænser.

    Og ja jeg har lige som dig oplevet at en del hundeejere minforstår hvad god kontakt mellem hunde er og hvordan den opnås - synd for det ødelægger så meget


  • #9   12. maj 2011 margit N

    præcist

    selvfølgelig cykler man ikke med en hvalp og ja det med ryk i snoren er i min verden bandlyst det er skadeligt for hunden og påfører den unødigt ubehag. og at rykke så hårdt i hunden at den direkte trykker sig der hopper min kæde helt af


  • #10   12. maj 2011 Kan altså ikke se hvad problemet er med nr 2?? Og nr 1, ved du hvor tit det sker? Eller hvor langt de er kørt? Det er jo en rigtig god ide at vænne hunden til en cykel som hvalp, ligesom alt andet går nemmere, hvis den har mødt det som hvalp.. Selvfølgelig skal den ikke styrte afsted 20 km ved en cykel.. Men har du fulgt efter den, og set at den gjorde det?

  • #11   12. maj 2011 Det med at rykke hunden i linen, og gå med halsbånd i stedet for sele, kendte du måske mere til, hvis dine hunde vejede mere end 10 kg..

  • #12   12. maj 2011 Cocio
    gravhunden er en race som har STOR gavn af sele da den ryg blivermeget belastet af ryk i helsbånd ikke mindst når den rykker tilbage som denne hund gjorde - og jo du kan tro jeg kender til hunde som vejer mere end 3-4 kg jeg har selv haft en som vejde 86 kg


  • #13   12. maj 2011 kommer til at tænke på nede hvor mine unger går til fodbold,der er 2 piger som har en dværg pincher og en chihuahua
    De rykker i de 2 hunde,,især chi kan ikke følge med,,den ser helt forkert ud.
    dens bryst kasse slæber hen af jorden
    Men den dværg pincher farer i hoved på alt den ser,,,og den her pige fatter det ikk
    Vi har altid en eller 2 af vores hunde med mens jeg sidder alene og ser dems pille:-)) og den her pige kommer hen hver gang

    Hun griner når den farer i hovedet på mine og ingen af mine har svaret igen......ja den kan klarer en rotweiler siger hun!!

    Jeg har bestemt mig for at idag siger jeg noget mere til hende vil simpelthen ikke blive ved at finde mig i det


  • #14   12. maj 2011 jeanette-Antisnob:-))(miss you!!) N
    kan jeg godt forstå det er da slet ikker ikke okay. men hold op man oplever en del hvor man bare kan ryste på hovedet. forleden fik af af medarbejderne i den børneahve jeg arbejde i en lille coton hvalp. Den skulle selvfølgelig møde nogle børn så hun tog den med. Alle børne (omkring 45 stykker) sommer jo over til hvalpen. En af børnene får den snor i hånden og så trækker folkken af børn af sted med hvalpen mens hvalpens ejere stod og snakkede med en anden pæd. Jeg stod et par sekunder med åben mund og valgte så at gå hjem


  • #15   12. maj 2011 Ja der tænker vi så forskelligt:
    Jeg begynde at cykle med Julius da han var ca. ½ år gammel. Korte ture (måske 100 m til at starte med) og ikke så tit (måske 2 gange om ugen). Og så øgede jeg det gradvist.
    Jeg cykler dog ikke mere, men det var da en del af min træning af at få en 'bred vidende hund' - ligesom det at køre bus/tog, møde andre hunde, være på strand osv. også var.

    Og med hensyn til ryk i snoren: Hvis ikke Julius hører efter og vi er uden i én situation jeg ved eskalerer hvis ikke jeg 'tager fat' (han er temmelig kønsaggresiv), så rykker jeg ham altså også; han skal sgu høre efter hvad jeg siger, for når jeg siger noget så mener jeg det!


  • #16   12. maj 2011 Grynet .
    med hensyn til at cykle med hunden - jeg gik også måske 100 meter med min hund ed siden af cyklen så han lærte det. Og satte mig også op på cyklen med trillede lidt afsted. Men at lade en hvalp som ensnu ikke er færdigudvokset købe af sted ved siden at en cykel det gør mere skade en gavn. nej jeg ved ikke hvor langt han cykler med den ved kun at det er mindst 200-300 meter for så lang tid kunne jeg se ham på vejen.

    og ja med et rykke i snoren - det er vel en smagssag jeg bruger det ikke jeg lærer min hund at lade være med at trække i snorenpåfører den ikkd fysisk ubehag for at få den til at høre efter


  • #17   12. maj 2011 Jeg accepterer fuldt ud din holdning, CMP :o).
    Må blot konstaterer at vi ikke tænker ens.


  • #18   12. maj 2011 i min verden kan at tykke hårt tilbage i en hund og derved påføre en ubehag netop i en situatio hvor den fx ser en anden hund den ikke kan lide netop bekræfte hunde i at det er ubehageligt at møde en anden hund og derved forstærke problemer. Desuden fremprovokere fysiskubehag (som det er at blive rykket i halsen) yderligere stresshomondannelse som igen forværre problemet. Hunden vil også opleve en konflikt mellem den og dig som ejer igen ved mødes med en anden hudn som så igen bekræfter hunden i at mødet med en anden hund fører ubehagelige ting med sig

  • #19   12. maj 2011 TS:
    Jeg kan sagtens følge dig i alle tre episoder, og jeg syns du gjorde din "pligt" ved at reagere som du gjorde.


  • #20   12. maj 2011 Grynet .
    det er rigtigt det gør vi ikke - vi er ikke alle ens det må vi nok acceptere


  • #21   12. maj 2011 Rikke J
    tak til dig rikke - dejligt at andre også kan undres over de folks måde at reagere på...
    Noget helt andet hold op han er altså dejlig ham caro skal have oprette min rasmus en af dagene så du kan se ham det ordenlige brød ;O)


  • #22   12. maj 2011 CMP:

    Tak smiley Jeg syns underligt nok også at han er helt fantastisk smiley Ja det skal du da, ham vil jeg rigtig gerne se! smiley


  • #23   12. maj 2011 messi og nila er også store kamphunde og de går helt afmok når de ser andre hunde ,,nila er det frygt messi skal bare spille smart ,,men jeg går uden om alle hunde ..men det undre mig dog når jeg står med to hissige hunde der så er folk der spør må vores komme over at hilse ,,eller de vil jo bare gerne snakke nej det vil de så ikke ,,jeg kender da mine hunde bedst

  • #24   12. maj 2011 Kan ikke se hvad damen med schæferen gør forkert , medmindre du mere at hun bare skal lade hunde trække hende afsted?

  • #25   12. maj 2011 åh ja den med børnehaven har jeg også oplevet en dag hvor jeg skulle hente min dreng
    det var dog en stor voksen hund,,ungerne skiftede til at trække rundt med den,,,det ikk så underligt der ind imellemsker uheld:-((


  • #26   12. maj 2011
    Keld J
    nu findes der jo heldigvis andre og langt bedre metoder til at lærer en hund ikke at trække i snoren frem for at påføre den ubehag på den måde som desuden udsætter hunden for riciko for varige skader og forværreing af situationen


  • #27   12. maj 2011 "nu findes der jo heldigvis andre og langt bedre metoder til at lærer en hund ikke at trække i snoren " Det er jo så din personlig mening , andre syntes måske et ryk i snore virker , gjorde det her , og hunde fik ikke varige skader og det gik heller ikke udover hundens psyke.

  • #28   12. maj 2011 ja det er min mening at jeg ikke synes det er ordenlig hundetræning eller en ordenlig måde at være overfor sin hund på - at det giver vareige skader er ikke min personlige mening der er lavet en stor længervarende undersøgelse fra norge om emnet

Kommentér på:
jeg er tilsyneladende omgivet af idioter

Annonce