{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.163 visninger | Oprettet:

stor vs. lille hund, fældning.. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen alle sammen..
Sidder i bussen på vej til arbejde og kom til at tænke på noget..
Har snakket meget med min kæreste om at få hund, og igår sad vi så og snakkede om hunde der fælder meget, han har haft en Alaska malamut, som fælede meget..
Men fælder en lille hund ikke lige så meget som en stor? Hvor det bare syner af mere ved en stor hund, fordi den jo har mere pels?
Hihi, bare en tanke..
Vi har snakket om at få en korthåret chihuahua, hvor meget fælder sådan en lille en? Eller skal man sige hvor meget lægger man mærke til det? smiley da jeg havde min pomeranian syntes jeg ikke det var meget, men hårene var bare lange så man så dem mere..
Dette er blot et spørgsmål lidt for sjov da vi som sagt snakkede om det igår smiley håber nogen har et par gode bud..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stor vs. lille hund, fældning..
  • #2   13. maj 2011 god morgen
    vi har en cocker og han fælder da lidt året rundt men med en støvsugning hver dag så ligger an ikke mærke til det, men ok han bliver også gennembørstet 2 til 3 gange om ugen ;o)
    Men de hår han fælder er bløde og sidder ikke fast i de møbler vi har. Et hold af vores venner har en korthåret hund og når han har været på besøg så er han hår overalt.... de er mere stive i det tror jeg ;o)


  • #3   13. maj 2011 Min pomeranian er 3-4 gange større end naboens chi, men det er den der fælder det hele til, når den er på besøg.

  • #4   13. maj 2011 Vi har en bichon frisé, og den fælder slet ikke:) Så det er bare super dejligt, da vi oz har en stor hund der fælder:) Og så er bichon frisén en meget kærlig og selvskablig hund, Hun er godt nok ikke så stor men er faktisk ikke bange for noget;) Meget rolig og glad for børn:)

  • #5   13. maj 2011 jeg har tæver og de fælder især lige inden løbetid, men har det som Lotte, det er bløde og genere ikke så meget, som korthårshundes pels.

    vi har før haft lab og hold da fast hvor hun fældede og naboens korthårshund fælder også meget altid...han er kastrat og sikkert derfor - men hans hår er også sådan nogen der bore sig ind overalt og sidder og stikker i sokkerne

    jeg foretrækker vores bløde totter, der er nemme at samle op

    Der er jo færre hår på en lille hund, det er vist den eneste forskel der er på stor og lille hunds fældning


  • #6   13. maj 2011 hvis fældning er med i jeres overvejelser om hund skulle i evt overveje en af de racer som slet ikke fælder... Lhasa apso, shih tzu malteser, bischon frise, bichon havanaise,pudel, yorkshire terrier, generelt trimmehunde og der er sikkert mange flere racer i kan kigge på...

    jeg må sige at en korthåret hund tit har hår som er sværere at få væk igen da de er mere stride i det smiley

    held og lykke med det smiley


  • #7   13. maj 2011 ja jeg har i hvertfald erfaret at det ikke altid er de langhåret hunde, der fælder mest ;o)

  • #9   13. maj 2011 Hunde med underuld fælder kraftigt to gange årligt hvor pelsen skiftes ud. Store hunde har flere hår, og fælder derfor mere.

Kommentér på:
stor vs. lille hund, fældning..

Annonce