Hævede lymfekirtler Hævede lymfekirtler
er der nogen der har nogle erfaringer de vil dele?
Hævede lymfe kirtler i halsen, og kun de to under kæben.
Hunden er tjekket for cancer(celleforandring) virus, infektion og samtlige flåtbårne sygdomme - uden held.
til tider let feber, men meget meget lidt. Glad og tilpas, spiser sin mad.
Hævelsen fik vi slået ned med Synolox efter en lang kur, men nu efter en lille måned er hævelsen på vej igen og vi skal til Århus dyrehospital i morgen... Så jeg leder bare efter erfaringer...
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
apr 2009
Min mand har været hårdt plaget af pollen allergi i år, gad vide om det kan være sådan noget der spiller ind ved hende... Hun er nemlig fint frisk, er bare hævet...
Jeg vil i hvert fald snakke med dyrlægen om det
apr 2009
apr 2009
apr 2009
apr 2009
apr 2009
apr 2009
apr 2009
apr 2009
men du har helt ret Carina, de æder skam ikke hvad som helst, heldigvis er Dharma værre end resten af flokken, så mange madammer har jeg slet ikke temerament til
apr 2009
apr 2009
men på udebane, der opfører man sig voksent og med værdighed som en dronning
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
apr 2009
Hun er også anderledes på udstilling end på markeder... på udstilling er hun mere selskabelig, men på marked der er hun kun til pynt *GG* Hvilket er fint nok eftersom hun "bare" er en del af scenariet
Jeg vil altså gerne hilse på Krumme engang også, Shaker er totalt lækker basse... Kæmpe personlighed
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Lige netop den lidelse, du her beskriver, er bestemt ikke ret almindelig. Og vores dyrlæge var længe om at hitte ud af, hvad pokker der var i vejen.
Det begyndte med, at vores 8mdr's Chihuahua-hvalp, pludselig begyndte, at hæve op, lige bag hø. kæbe. Både dyrlægen og vi, troede, at det måske var noget "mælketandsanlæg", der var på vej ud, i en forkert retning. Der blev taget blodprøver og rgt-fotograferet hovedet---intet abnormt.
Efter en uge, begyndte den at hæve op i bag kæben i ve. side, samt underlågene på øjnene, fik sådan nogle mærkelige bulende hævelser.
Og denne gang var der BINGO, ved blodprøvetagningen. Buddy's infektionstal var SKYHØJE.
Det blev en pinefuld og meget lang historie. Men det var kort sagt en stafylokok-infektion, der havde angrebet hans mandler og derefter spredt sig til lymfesystemet i hele hans lille hovede. Huden omkring hans øjne hævede voldsomt op og han tabte alle hårene om øjnene ( brilleeksem).
De hævede lymfekirtler, bag kæberne var fyldt med pusblandet materie, som både dyrlægen og vi måtte tømme ud, flere gange, med en steril kanyle, da det gendannede sig gang på gang. Han havde høj feber og var på antibiotika, smertestillende og prednisolon i længere tid.
Det var en rigtig slem tid for ham. Og han havde så godt som ingen appetit.
Dyrlægen har fortalt os, at det som regel er hvalpe, eller meget unge hunde, der får denne lidelse, som angriber deres immunsystem. Det var Buddy så også på dette tidspunkt.
Du kan gå ind på min profil og se, hvordan han så ud, omkring øjnene, da det var værst. Det er på mit nr. tre album, jeg har lagt ind på min profil.
Dette var i Juni måned 2009. Og så blev jeg ski nervøs igen, da jeg her i week.enden opdagede, at han igen har fået nogle mærkelige hævelser, på begge sine øjenlåg. Så vi er i fuld gang med undersøgelser og blodprøver, som ganske rigtigt viser, nogen forhøjelse af infektionstallet.
Vi skal til dyrlægen igen idag. Så jeg er spændt på, hvad hun (dyrlægen), har planer om, at gøre ved ham idag. Hun er nemlig ikke sikker på, at det er det samme som sidst. Men det er jeg selv så nervøs for.
Jeg tror helt sikkert på, at denne lidelse, var den samme, som din hund havde. Måëske var min lille hund, bare lidt hårdere angrebet.
Jeg håber i hvert fald det bedste for ham.
apr 2009
Det er helt sikkert ikke samme lidelse nej. infektionstallene her var helt efter bogen, ingen forhøjelse overhovedet.
Jeg har fået hende undersøgt på Århus, biopsi, visuel undersøgelse af hals og svælg, da det intet resultat gav fik vi lavet en CT scanning. Disse billeder blev sendt til England til et firma der lever af at se på CT scanninger og de fandt et lille bitte fremmedlegeme, 2x6 mm
Der er ingen infektion, men kroppen er i gang med at nedbryde dette legeme (ben eller træ splint) og derfor reagerer lymferne.. så alt er i orden, vi skal blot give tid.
Hævede lymfekirtler