{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Bruger du hundeskov? {{forumTopicSubject}}

Jeps, er bare helt generelt nysgerrig, bruger du/i hundeskov, ja/nej, hvorfor/hvorfor ikke?

Er der nogle særlige faciliteter i den/de hundeskove du benytter, eller var der noget, du kunne tænke dig der skulle være? smiley

Hvordan mener du selv, man skal opføre sig i en hundeskov, og er det okay, at nogle bruger et offentligt sted til at holdtræne med hunde?

Kom frit, kom frejdigt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger du hundeskov?
  • #1   19. maj 2011 Nu holder jeg ikke lige "hunden" -og du behøver da ikke svare nedladende?

  • #3   19. maj 2011 Nope...

  • #4   19. maj 2011 Nej
    Min hund er ikke egnet til at mødes med en masse fremmede hunde når han er iført mundkurv
    Jeg frygter at møde dem der kommer der fordi de ikke kan styre deres hund og der om hundeskoven er hegn, så den trods alt ikke løber helt væk


  • #5   19. maj 2011 Bruger heller ikke hundeskove, hvis jeg mener at han har lidt brug for selskab, så inviterer jeg en af hans legekammerter smiley
    Vil gerne selv vælge om min hund skal hilse på en fremmmed hund.
    Folk i hundeskovene respekterer ikke altid dette.
    Vi går i en privat skov så de kan rende løs og hygge sig smiley


  • #6   19. maj 2011 Jeg betegner nu ikke mig selv som sart, men den første linje opfatter jeg altså som nedladende. Så jeg ville da egentlig gerne, at tavlesnobben måske bare uddybede sit svar? smiley Jeg har ikke læst den pågældende artikel, desværre.

    Jeg undrer mig dog lidt, for det der bliver givet udtryk for her, er ikke hvad jeg oplever i vores lokale hundeskov -det er selvfølgelig også langt ude vestpå, og det er store dejlige skove, så man falder ikke ligefrem over hinanden, nu ved jeg ikke, hvordan det er med dem der ligger i nærheden af jer andre?


  • #9   19. maj 2011 ja det gør jeg det er også det eneste jeg er omringet af:)
    men ja giver folk ret i at andre ikke respektere når man kommer gående med en hund i snor at de måske også skal holde deres om ikke andet så bare at den går på plads i stedet for bare at kunne vade lige hen... men sådan er de uskrevne regler her i skoven...
    men nu har jeg også brugt den i 2 år og så mange er der ikke der bruger den og de fleste kender vi:) ellers kommer vi til det...


  • #10   19. maj 2011 Jeg har sådan set ikke haft negative oplevelser i den tid jeg har benyttet hundeskoven, det er vel mindst 1 1/2 år efterhånden. Jeg har mødt da mødt en enkelt muskelhund eller to, men de har altid været i snor, og det har jeg respekteret ved også at tage mine i snor.

    ...og kommer man i en hundeskov = man kan ikke styre sin hund? Det har jeg heller ikke oplevet...



  • #11   19. maj 2011 Maj-britt: Det ved jeg?

  • #13   19. maj 2011 Faktisk var det værre, sidst vi besøgte Vestehavet, der kan man da snakke om folk der ikke havde styr på deres hunde, og det et sted, hvor de sådan set SKAL være i snor...

  • #14   19. maj 2011 Ja, vi bruger hundeskov. Dog ikke pt da jeg har fået nyt korsbånd sidste og humper rundt på krykker smiley

    "Vores" er ikke indhegnet, hvilket jeg synes er fantastisk. Synes de fleste der kommer der, ihvertfald langt størstedelen, har pænt styr på deres hund(e)

    Vi går som regel en runde og kalder hund til os når der kommer andre, somme tider hilser de, andre gange går vi bare forbi hinanden smiley


  • #15   19. maj 2011 Jeg bruger hundeskovene her i Silkeborg, da vi aldrig har oplevet noget slemt, eller hørt om noget slemt..
    Vi møder også altid kun personer, som kan kalde deres hunde til sig, og derefter spørger om de kan snakke sammen smiley


  • #16   19. maj 2011 Jeg synes også at det for det meste er de samme personer og hunde vi møder. Så vi "kender" hinanden, og ved om hundene kan enes

  • #17   19. maj 2011 nej det gør jeg ikke mere, for det første har jeg haft en del dårlige oplevelser med hunde (ejere) uden opdragelse
    for det andet er Link ikke længere en hund der kan med alle, så det vil jeg forskåne andre for


  • #18   19. maj 2011 Vi bruger de indhegnede hundeskove. Lúa har aldrig testet hegnet og er aldrig løbet væk fra os, men vi vælger de indhegnede fordi vi vil undgå biler og rådyr.

  • #19   19. maj 2011 Har desværre nok at gøre med at læse det jeg SKAL læse i forbindelse med eksamen, men ja, måske bagefter smiley

    Vi møder næsten også altid de samme hunde og mennesker, og får os en god sludder mens hundene leger smiley Desuden er det perfekt for Qela, at opleve hvordan Mille tackler at møde en fremmed hund, det giver hende langt mere selvtillid. (Og nej, vi startede ikke med hundeskoven men med hunde vi kendte INDEN, det andet kom til senere)

    Vi har en rigtig lækker, indhegnet hundeskov ikke langt herfra, hvor der også er diverse træningsredskaber, spring, balancebom, vippe osv., bænke og bålplads hvis man skulle have lyst til sådan noget, og så er den normalt ikke overrendt i hverdagene.


  • #20   19. maj 2011 Beanmor: Ja affaldsspandende mangler der virkelig! Folk er nogle sv*n, forstår ikke helt den med at samle hømhøm op i en pose for derefter at smide den i skoven, det giver ikke ret meget mening...

  • #21   19. maj 2011 Ja vi har brugt hundeskove en del, men kun dem her omkring, som vi kender. Før i tiden kom vi dagligt i hundeskove, men nu kun en gang om ugen. Der er 3 gode her tæt på viborg, hvor der er masser af plads, og man møder ikke mange hunde.
    Folk her er flink til at tage hunde i snor når de møder hinanden, især hvis de ser andre gør det.
    Der er mange hundeskove vi ikke vil komme i, men vi er glade for dem tæt på os.


    Jeg mener en hundeskov skal indrettes sådan her:
    Hvis en hundeskov feks. er 1x1 km, så burde 200x200 meter være indhegnet, og her kunne alle slippe deres hunde løs, som ikke har godt indkald, eller hvis man bevidst vil opsøge andre hunde. Skoven uden for hegnet skulle så være til dem der vil gå i fred, og/eller har fuld kontrol over hunden.
    En sådan måde har der været i en hundeskov tæt på os, og det virkede super.


  • #22   19. maj 2011 Noget helt andet er det med holdtræning i hundeskov, grunden til, at jeg spurgte til det, er at jeg og flere af mine bekendte, har oplevet at den lokale hundeskov i sommerhalvåret bliver brugt til holdtræning, både hvalpe- og voksenhold, og at dem der gør det, bliver direkte sure over, at der kommer andre hunde og forstyrrer.
    Se DET forstår jeg slet ikke??? Hvis man vil træne på et lukket areal uden fremmede hunde, så må man vel tage ud på et lukket område og ikke i en offentligt tilgængelig hundeskov?


  • #23   19. maj 2011 Nej, bruger ikke hunde skove.
    Dels fordi, der ikke er nogen i nærheden.
    Men mest fordi min den ene er blevet overfaldet en del gange af store hunde, og derfor kan være bange og reagere aggresivt overfor nogle store hunde. Og jeg føler ikke, jeg selv kan styre det i en hundeskov. Og han skal ikke udsættes for situationer, som han eller jeg ikke kan styre.

    Vil heller rende frit steder, hvor man må og møde andre hunde, de hunde kan man som regel bedre stole på end dem i hundeskoven. Plus jeg kan få min egen til mig i snor, og folk der respektere det og tager deres i snor. Tror jeg ikke de vil gøre i en hundeskov.


  • #24   19. maj 2011 Niks. Har oplevet folk glemmer hovedet når de går ind i hundeskoven og slipper uopdragne hunde, der ikke gør hundeskoven til et rart sted.

  • #25   19. maj 2011 Vi bruger ikke hundeskove, ikke efter Thomsen er begyndt at have problemer med hanhunde og efter en hund prøvede at gå på Thomsen.

    Vi når vi endelig går løs foregår det på en sportsplads eller i skoven.


  • #26   19. maj 2011 Så er vi vel bare heldige? Har ikke oplevet noget i den/dem vi bruger, der har været ubehageligt.
    Jeg ville dog personligt fx ikke bruge den min veninde nogle gange bruger, hun bor ved Horsens, og det er en lille hundeskov, hvor der kommer mange mennesker, så hellere "vores egen", hvor vi kender rigtigt mange af dem der kommer. Plus den er stor og mere "tæt", så man kan bedre gå i fred, hvis man ønsker dette...
    Den anden hundeskov vi også har benyttet os af ind imellem, er kæmpe stor, her kan man også nemt gå uden at møde andre, det drejer sig om adskillige hektarer der er hegnet ind...


  • #27   19. maj 2011 Jeg bruger den i Varde ca. 1 gang om ugen.

    Vi kommer ikke bare for at lege, men også for at gå en tur uden snor. Det kan godt være, at nogen ser mig som "hende den kedelige", men hvis jeg vurderer, at "legen" udvikler sig, så går vi bare videre. Heldigvis er Liva så mor-glad, så hun følger med og vælger mig i stedet for legen.


  • #28   19. maj 2011 Vi bruger indimellem den lille hundeskov ved Silkeborg, grunden til at vi kun bruger den lille er at en af vores hunde ikke kan fordrage andre hunde. Så vi bliver i den lille hvor vi er alene og kommer der andre pakker vi sammen og smutter, jeg vil bare ikke være med til at der sker uheld (vores bider) med andres hunde, så er det bedre at tage ansvar for det og holde hunden i snor når andre er til stede.

    Kender til et "uheld" i Silkeborg hvor en ældre dame var i den lille hundeskov og luftede sin lille Labber og der kom så nogen med en muskel hund som de lukkede ind til Labben, den lille Lab blev syet jeg ved ikke hvor mange sting, den muskelhund var total sindsyg de to ejere kunne næste ikke få den væk. Og det er så den anden grund til at jeg kun bruger den lille, og til at jeg smutter når der kommer andre.


  • #29   19. maj 2011 Rigtig / officiel hundeskov: meget sjældent... fordi vi skal kører langt...svendborg til langeland , nr.lyndelse eller odense.
    jeg har enkelte gange været afsted til den i nr. lyndelse og der har jeg sjældent mødt andre hunde. Jeg kører ikke derud alene fordi den dels ligger lidt afsides og da jeg bruger el-kørerstol vil jeg helst ikke alene derud.

    Uofficiel hundeskov i svendborg: en overgang tit, men ikke så ofte mere.... den ligger godt nok nogenlunde tæt på hvor jeg bor, men alligevel så langt væk at jeg skal bruge bilen for at komme dertil...... og hvorfor kommer jeg så ikke så tit dernede.... rygter vedr. ..... uheldige episoder("uheldige"ejertyper med hunde de ikke har styr på)..... syge hunde: kennelhoste (folk der har kommet derned med syge hunde)..... og hunde der er blevet syge pga. sygdomme de har fået fra vilde dyr (wells syge fra rotter)


  • #30   19. maj 2011 Vi kommer der gerne og har aldrig oplevet noget negativt. Vi kommer for at lege og snuse. Og er der nogen der ikke vil lege så respekteres dette. Selvfølgelig er der forskel på hunde og ejere og nogen kan man bedre med end andre. Men alle de frygtelige historier man hører om hundeskove er ikke noget vi kan genkende.

  • #31   19. maj 2011 Lige pt. bruger vi ingen skove overhovedet, men når Max er helt frisk igen, så er planen da at begynde at bruge hundeskov igen.

    Jeg bruger også en mindre skov, frem for den helt store, da jeg føler det er mere trygt, og jeg har bedre overblik. Overblikket er desværre nødvendigt, fordi nogle glemmer hjernen udenfor hegnet og lader deres hunde styrte rundt uden de har en skid styr på dem, og det er temmeligt ufedt når man kommer med en hvalp.


  • #32   19. maj 2011 margit N: Jeg har det lige sådan? og man kan tydeligt mærke, om dem man møder er nogen der vil snakke og hilse osv, ellers plejer vi bare at gå videre, er det nødvendigt tager jeg mine i snor, men det er yderst sjældent, jeg har oplevet at det er påkrævet, de følger jo med mig, og accepterer, at "nå, dem skulle vi ikke snakke med"...

  • #33   19. maj 2011 For vores vedkommende er det næsten værre at færdes i området herhjemme udenfor havelågen, da naboerne har en stor hanhund de absolut ikke liiige altid har styr på, og den er simpelthen for voldsom for Qela, hun er ikke tryg ved ham.
    Der synes jeg det er fedt, for når jeg kommer i hundeskoven og møder nogle af dem vi kender, så følges vi gerne med nogle af dem der har store, rare hunde, jeg har endnu ikke oplevet, at de store hunde vi har mødt i hundeskoven har været grove overfor hende, og hun er ved at affinde sig med, at store hunde ikke behøver være farlige. Kombineret med de hunde vi kender, og som vi har besøg af/tager på besøg ved, er det blevet meeeeeget bedre i løbet af de snart tre mdr vi har haft hende.
    Så jeg kan slet ikke genkende det billede, nogen af jer andre har af det med at færdes i hundeskovene.


  • #34   19. maj 2011 Vi bruger ikke hundeskov, desværre. Eller ja, desværre er måske så meget sagt, men er lidt ked af grunden til at vi ikke kommer i hundeskoven.
    Min hund kan ikke med særlig mange andre hunde og jeg har ikke 100 % styr på indkald med ham, så den er ikke så meget længere smiley

    Men når man hører om alle de elendige hundeejere der færdes i hundeskovene, så er det måske meget godt..


  • #35   19. maj 2011 Det er jo lige før, at man føler, at man bliver betragtet som en "elendig hundeejer" fordi man færdes i hundeskovene?
    Det er lidt sørgeligt, at der bliver generaliseret på den måde...


  • #36   19. maj 2011 Jeg bruger da hundeskove jævnligt og da jeg boede i Rødovre var det dagligt vi kom der, jeg har intet problem med den/dem, den skov jeg bruger nu er også en slags hundeskov dvs det er et område hvor det er tilladt at have løse hunde, det er dog ikke indhegnet, men det er ikke et problem for mig.

  • #37   19. maj 2011 nope kan godt finde en anden måde at få min hun ædt på

  • #38   20. maj 2011 Jeg gentager, kan slet ikke genkende det skræmmebillede, der bliver malet herinde. Har sgu (ja, det må man godt sige nu ;)) aldrig fået mine hunde hverken helt eller halvt ædt.

Kommentér på:
Bruger du hundeskov?

Annonce