{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Det er for meget !!!!!! {{forumTopicSubject}}

En Rhodesian Ridgeback har et meget signifikant kendetegn, nemlig ridgen. Hvad pokker får en person til at avle på en tæve der har avlsforbud pga en temmelig ukorrekt ridge, Uheldigvis kommer der så 11 hvalpe der i fremtiden også kan avles på. Det er da utroligt at man er interesseret i at ødelægge racen pga sølle kr. 4.000,- pr hvalp. Ved godt jeg ikke kan gøre alverden men skulle lige ha luft.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er for meget !!!!!!
  • #3   21. maj 2011 God ide med skattevæsnet. Men er det skattepligtigt hvis der kun er tale om et kuld ?

  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #4   21. maj 2011 Penge penge penge... Når man avler burde racen være det primære. Sådan er det desværre langt fra altid.

  • #5   21. maj 2011 Jeg behøver ikke at være anonym. Jeg står gerne ved en anmeldelse. Jeg synes det er noget forbandet svineri og det gør mig også ondt for tævens opdrætter. Hun er meget ked af det.

  • #7   21. maj 2011 Jeg vil simpelthen ikke lade som ingenting. Det er MIN race og sådan en ,, jeg mangler ord, skal ikke ødelægge den. Jeg gør det nødvendige for at vise hende at det ikke er iorden.

  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #8   21. maj 2011 Penge er efterhånden det eneste folk har respekt for... Så der skal det tit gøre ondt før de får øjnene op.

  • #9   21. maj 2011 Racen bliver vel næppe ødelagt pga det kuld... eftersom der er avlsforbud på tæven, kommer der jo så ikke tavler på hvalpene??

    Jeg går selvfølgelig ud fra man køber en hund med tavle, hvis man vil have en bestemt type/race...eller hvad?

    Må indrømme jeg ikke helt ser problemets omfang..det er jo så bare endnu et kuld blandings hunde - der vel sagtens kan opfylde kæledyrs kriteriet - uden en racetypisk ridge.


  • #10   21. maj 2011 Jesper

    Nu er der jo desværre en del tavleløse RRs på markedet. Og det er da bestemt med til at ødelægge racen. Selvfølgelig vil tavleavlen fortsætte med gode hvalpekuld der bliver solgt til gode hvalpekøbere, Men den tavleløse avl er jo ikke overvejet på nogen måde så det er ikke det bedste resultat der kommer ud af det, Det bliver avlet på alt og det er med til at give racen et dårligt ry. De der køber en tavleløs RR er jo heller ikke folk der er særligt seriøse omkring racen. Derfor bliver disse hunde omplaceret igen og igen.


  • #11   21. maj 2011 øhhh nu snakker i om at melde vedkommende til skat??? nu ved jeg ikke hvor mange kuld hvalpe de har lavet. men nu er det sådan at du må lave et kuld hvalpe på din hund. uden du skal betale skat. om den får 15 eller 1 hvalp er lige meget.

  • #12   21. maj 2011 Chris

    Tak for det. Det mente jeg nok at have læst et eller andet sted


  • #14   22. maj 2011 Jeg undersøger det på mandag.

  • #16   22. maj 2011 Næh det har du ret i

  • #17   22. maj 2011 Er det ik lidt langt ude at begynde at melde folk til Skat. Der er da mange der ik betaler skat af hvalpe penge og det satme ik billigt med sådan et kuld, hvis man altså sørger for rette kost, dyrlæge osv. Der er jo os mange der nyder godt af sort arbejde, har alle mon ik fået lavet noget sort på et tidspunkt,, bil osv.

  • #18   22. maj 2011 Jeg har fuld forståelse for, at når nogen brænder for en race, så ser de helst at alt avl er med tavle. I det her tilfælde kan jeg dog ikke se det store problem. At hunden ikke er 100% race typisk, gør ikke, at der ikke kan komme gode nok "kæledyr" ud i den anden ende.
    Hvis folk bevidst avlede på hunde med fysiske skavanker (både med og uden tavle), så syntes jeg det er en helt anden sag.
    På den ene side støtter jeg tavle avl, og det det gør for div. racer, modsat får jeg ikke ondt i røven over, at nogle avler uden, hvis bare det ikke helt, er med hovedet oppe i måsen.
    Jeg kan ikke forstå at folk har så travlt med, hvad andre gør.
    Nyd da jeres hunde på den måde i kan lide at holde/avle/træne osv på, og så acceptere og respektere, at andre måske gør det på en anden måde.


  • #19   22. maj 2011 AT melde det SKAT får i altså ikke noget ud af, kender folk der selv har prøvet at blive momsregistreret pga hvalpekuld, det vil SKAT sku ikke være med til, da der er AAALLT for mange udgifter der kan trækkes fra..
    I øvrigt kan jeg heller ikke se, hvad det rager jer andre, om nogen laver hvalpe uden stamtavle. I kan jo bare nøjes med at købe hunde MED stamtavle, så bliver det ikke jeres problem. Utroligt som nogen folk går i små sko og har ondt et vidst sted.


  • #20   22. maj 2011 Enig Cocio

  • #21   22. maj 2011 Nu er en RR jo ikke en puddelhund. Jeg ville være frygtelig ked af at min race ender ligesom andre listehunde. Det er en af hovedårsagerne tl at jeg mener racen skal avles med omtanke og ikke bare for at tjene penge. Og jeg kan jo se at afkommet fra Wolles hunde ikke er specielt heldigt. Og det rager mig at nogen avler uden tavle, for det kan let ende med at jeg ikke kan købe en RR med tavle fordi de er forbudt.

  • #22   22. maj 2011 hvem siger de få et kuld hvalpe pga penge,, man tjener absolut ik fedt på at ha hvalpe, hvis man skal gi go mad og dyrlæge besøg osv. Nu hunden jo parret med samme race, så der er intet galt der og ro på, det jo ik ligefrem din race der blir avlet i flæng.

  • #23   22. maj 2011 Iben : Undskyld - men jeg forstår det altså stadig ikke.
    Fordi der en eller flere der avler tavleløse RR ...hvordan kan det ødelægge de serøse avleres arbejde? Genpuljerne fra disse 2 måder at avle på, bliver vel ikke blandet..isåfald har de seriøse avlere et forklarings spørgsmål??

    At RR skulle ende som listehund,pga af en avl med ikkeracetypsik ridge -afgør næppe om den kommer på enforbudsliste eller ej.

    Jeg forstår udemærket behovet for at ville beskytte 'sin' race - men andres fejl og mangler har man ikke den store indvirkning på. Hvis man vil yde racen beskyttelse/støttte, tror jeg vejen er at selv tilføre den det der kræves.

    4000 kroner per hvalp bliver man i øvrigt ikke velhavende af smiley


  • #25   22. maj 2011 Maj-Britt : Selvfølgelig vil lav pris tiltrække nogle folk der ikke er entusiastiske omkring racen - fuldstændigt som vi ser det med en række af de racer der nu har fællesbetegnelsen 'listehunde' .

    Jeg mener ikke det ødelægger racen - for de hunde der kommer ud af tavleløs avl er i mine øjne IKKE af den pågældende race - simple as that.

    Jeg forstår godt hvor argumentet kommer fra - og er på nogen punkter principielt enig - men finder det også bare naivt(og på en måde ustilstedeligt) at tro blandingsavl dermed kan/skal afskaffes.

    Med hensyn til 'udvaskningen' af en eventuel race - må det til hver en tid være op til de seriøse opdræt at sikre det ikke sker.


  • #26   22. maj 2011 Og alt det omkring at melde folk til skat eller offentlige instanser, tager jeg principiel afstand fra.


  • #28   22. maj 2011 Syntes nu bare alt det tavle pjat tager overhånd,, jeg har haft tavle hund, men gad ik udstilling osv.. Hun var familie hund og aktiv på træningsbanen, siden da har jeg ik købt tavle hund og jo en hund kan sagtens være 100% ægte, for tit har forældre dyr eller bedsteforældre tavle. Min første hund som barn var en hul i hækken hund og aldrig har jeg haft så nem og lærerig hund.. Syntes tit det ses at en hund uden tavle blir mobbet godt og grundig, der jo folk der elsker deres hunde og blir kede når de får svineren. Problemet ligger sgu da mere i, hvem der køber hvalpene. Men dertil skal det siges, at alt efter hvilken race jeg vælger efter Tessa, ja så blir det nok med tavle, for at undgå ballade ved evt forbud osv. Men igen, kommer helt an på race osv. En hund med tavle kan da os ha fis i kasketten, jeg kender en med fin tavle som har dræbt utallige katte og et par kaniner, det er så en helt anden race, men med tavle...

  • #30   22. maj 2011 Nix så lavt gider jeg nu ik at synke,, folk tager forskellige valg, men de fleste elsker deres hunde lige så meget som i gør.. Eneste der kan sætte mit pis i kog, er hvis folk blander på kryds og tværs og netop laver farlige/ syge blandinger og derpå ødelægger racen, så endnu flere ender på øv listen, selvom schæfer og gravhunde nok aldrig ender der.. Kan go sætte mig ind i, at i går op i det med liv og sjæl og i burde da bare være lykkelige over når i sælger til gode hjem og så bare ignorer alt det tavleløse avl, i kan jo ik gøre fra eller til og vi burde alle kunne være herinde ik.

  • #32   22. maj 2011 Maj-Britt

    Tak fordi du tog over. Har været på sygehuset for at besøge min mor på 84 der er blevet opereret og derefter skulle den lille hund jo luftes. Men sagen var jo trygt i dine hænder og jeg har ikke yderligere at tilføje.


Kommentér på:
Det er for meget !!!!!!

Annonce