{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.525 visninger | Oprettet:

Min hund proever at dominere mig..! {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne aabne en debat indefor dette emne!

Hvad er din mening hvis hunden knurre af dig oppe i sofaen?

Jeg mener at hunden ligsom ulvene beskytter sin hvileplads, og at knurringen kommer fra forkert takling af ejeren.

Nogle mener at det er en dominerende adfaerd, og at hunden proever at tage magten for ejeren.

Hvad er din mening?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund proever at dominere mig..!
  • #1   22. maj 2011 Jeg ville smide hende af sofaen, da hun så ikke kan tackle det privilegie i at være i sofaen. Ikke noget med at hun vil tage magten eller andet, det er jo ikke pinky og brain vi har med at gøre. Ved at forbyde adgangen, undgår man så også at tage konflikten igen.

  • #2   22. maj 2011 jeg har endnu ikke mødet en hund der forsøgte at overtage verdens herredømmet.

    men jeg har mødt rigtig mange hundeejere der ikke forstod at tolke de signaler hunden viser i det daglige...


  • #3   22. maj 2011 Hold da op smiley jeg havde smidt hunden ned fra sofaen, hvis den havde gjort det.
    Tess kunne aldrig finde på at knurre af mig. Hun ved at JEG bestemmer.. Dog knurre hun af andre, hvis de kommer for træt på mig. (kram fx.)


  • #5   22. maj 2011 Vores Nelly - knurrer også hvis nogen skubber til hende om aftenen i sofaen - sjældent af os mennesker - men af de andre hunde hvis de nærmest vader hen over hende (vi har 4 hunde - så der er lidt trængsel på sofaen ;0) - Ofte ligger Nelly under et tæppe og sover - og kan knurre hvis jeg f.eks. kommer til at skubbe til hende. Jeg opfatter det ikke som dominans - jeg løfter som regel tæppet og siger hej - så hun kan se at det er mig :0) - når man er 4 hunde og 2 mennesker i sofaen - så er det vel OK at fastholde den plads man har indtaget ? - det skal siges at Nelly aldrig kunne finde på at bide.

  • #6   22. maj 2011 Mine må skam gerne knurre, når bare de er på vej ned og væk samtidig. Men hvis de ligger og knurre uden, at ville flytte sig, så ville de miste privilegiet sofa.
    Jeg synes det er i orden, at de siger at de ikke synes om, at skal ned eller hvad det nu kan være. Fx hvis jeg ikke tænker over, at de ligger med et ben og jeg kommer og klapper dem. Men de skal dælme aflevere benet hvis jeg ber om det.

    Heldigvis, så har vi ikke de problemer her, de flytter sig når de bliver bedt om det (borderen kan godt brumme, hvis jeg sætter mig på armlænet og han ligger i stolen, men han flytter sig mens han gør det) og aflever ben når jeg ber om det.


  • #7   22. maj 2011 Det ligger i hundens natur at den kan beskytte sin hvileplads, og hvis denne adfaerd opstaar, saa ville jeg ogsaa blokere den inden den hoppe op i sofaen, og vise den et andet alternativ.

    Som du beskriver Dorthe G, saa opstaar saadan adfaerd ogsaa hvis der er lidt traengt med plads.
    Saa maa i koebe en stoerre sofa *S*


  • #9   22. maj 2011 Hvis der ikke var nok plads i sofaen, ville Tess enten ligge sig på gulvet, eller på mig, hvis hun fik lov. Hehe smiley

  • #10   22. maj 2011 Dorthe - vi har en MEGET stor hjørnesofa - men hundene vil helst alle ligge i en klump oveni enten mig eller min mand - de er rigtig dårlige til at fordele sig ;0) - det er vel selskabshunde vi har anskaffet os ;0)

  • #11   22. maj 2011 Hvis man smider hunden ned fra sofaen fordi den knurre, saa afhjaelper man ikke problemet.

    Jeg ville faa den ned, ved at lave noget interessant, som hunden bare maa se, og bliver noed til at hoppe ned, og derefter traene den i ny hvileplads. Eller acceptere hunden i sofaen og vaere opmaerksom paa at den har tendens til at beskytte sin plads.


  • #13   22. maj 2011 Krumme. Lige praesis

  • #14   22. maj 2011 Jeg ville heller ikke bare smide hende ned, men lokke med noget bedre, tilgengæld kom hun så bare ikke op igen, det var det jeg mente med at jeg ville smide hende ned.

  • #15   22. maj 2011 Me myself.
    Ja man skal passe paa med sine formuleringer herinde paa HG.
    Det er jeg da saa smaat ved at laerre. smiley


  • #17   22. maj 2011 Hunden dominere ejeren, naar den laver parrings bevaeggelser op af benet.

    Dette er ogsaa noget man hoere, men adfaerden er ofte stress realateret.

    I det hele taget saa kan man ikke bruge ordret at hunden dominere mennesket.
    Dette er en forkert betegnelse.


  • #18   22. maj 2011 Jeg synes egentlig at vores Nelly siger: hov her ligger jeg...når hun knurrer fordi hun nærmest bliver trådt på - eller måske fordi hun har prøvet at blive trådt på - og ikke gider det igen - og derfor knurrer... og det synes jeg egentlig er OK

  • #20   22. maj 2011 Hunden skal ikke noedvendigtvis ned, dog kan det vaere mere hensigtmaesig for sine omgivelser, da det ikke altid er let at kontrolere hvem der saetter sig uvidende ved siden af en gnavpot.

    Som du selv siger Krumme, saa har i pga racen ogsaa styr paa gaesterne smiley


  • #21   22. maj 2011 Daisie. Det er lige prasis mit budskab med denne traad. Er HELT enig

    Det er at forstaa hvorfor hundene goer som de goer, da mange fra den "gamle skole", maaske mener at hvis hunden udviser denne slags adfaerd, saa skal den have et ruff og laerre hvem der har chef kasketten paa.


  • #24   22. maj 2011 Nej, og hvis du gaar ind og iraettesaette en hund for at knurre, saa kan der foelgende ske at din hund ikke knurre naeste gang, men maaske endda bidemarkere, eller
    at din hund bliver mere apatisk fordi dens ejer ikke forstaar den i dens sprog, og den bliver straffet for at knurre


  • #27   22. maj 2011 Krumme. Jeg er ogsaa selv lidt morgen sur, hvis der er nogle der skubber til mig smiley

  • #28   22. maj 2011 Dominans er noget der foregår hjemme i flokken, så det kan vel egentlig godt være relateret til forholdet mellem mand og hund. Mennesket skal være flokleder og hunden skal kende sin plads som nederst i flokkens hieraki.


  • #30   22. maj 2011 Jeg må nok indrømme at jeg ikke er helt enige med jer hele vejen igennem.
    Min samojede havde vi mange problemer med, så mange at vi havde hunde adfærds terapeut på ham.
    Der fik vi at vide at det var vigtigt at vi vidste ham at det var os der var lederne. Han prøvede virkeligt at tage magten, han knurede af ungerne, gæsterne og nogle gange os.

    Jeg vil aldrig acceptere at min hund knure (surt) af mig.
    Min pige kommer da også med brummelyde når vi leger eller hun vil have opmærksomhed men jeg syntes at der er stor foreskel på hvordan hunden "knurre"


  • #31   22. maj 2011 Knurren er et regn på manglende tillid, ikke manglende respekt

  • #33   22. maj 2011 Hvis det var mig du mente, så ja det var en del af problemet, Vi fik at vide adfærds dimsen at det var vigtigt at vi vidste os som lederene, som hun fortalte os den gang var vi for vage og flagrende ledere og derfor tog han føringenen.
    Nu skal det jo ikke forstås sådan at jeg dominerede ham men igennem min adfærd at vidse ham at jeg var i stand til at være en god leder der havde styr på tingene.
    Nu har vi ham detsvære ikke mere men det virkede.
    hvis han knurede og gik sin vej havde jeg heller ikke noget problem med det; han skulle bare ikke knure af ungerne fordi de bad ham om at flytte sig og vise tænder; så måtte han flytte sig:


  • #34   22. maj 2011 Nicolai og Marlene.

    Nu er mennesket og hund to forskellige arter, saa derfor mener jeg ikke at en hund kan dominere et menneske. Dominans hoere ind under betegnelsen , at det er en seksuel positionering inden for han / hun køn)

    Derfor kan en loeve heller ikke dominere en Zebra


  • #36   26. maj 2011 uha ja hvordan var det nu at vi fik at vide at vi skulle gøre.
    Vi skulle vise os som stærke ledere ved at tage de beslutninger der skulle tages, vise at vi havde styr på tingene, lave nogle leder skabs øvelser kan ikke huske det hele meget af det er jo blevet en vane og en fast ting i hverdagen


  • #37   26. maj 2011 Zabrina; Var det sådan noget med at spise først, gå først ind og ud af døre og den slags?

  • #38   3. jun 2011 Det med døren Ja men ikke det med at spidse først.


  • #39   3. jun 2011 Aha, var det en "adfærdsbehandler" som var inspirerett af Jan Fennel?

Kommentér på:
Min hund proever at dominere mig..!

Annonce