4.402 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hunderace der ikke stikker af og er "vagthund"+sød Hunderace der ikke stikker af og er "vagthund"+sød

Hej! Vi står og skal have hvalp nu her til sommer. Vi har pt. en eldre fuglehund der er glad for at stikke af hele tiden (vi skal låse dører, ellers er han væk), og det skal vi ikke have igen. Vi skal derfor IKKE have jagthund.
"krav"
Den skal være stedbunden (kunne gå løs på vores gård)
Den skal være sød mod børn (vi har børn der rider på vores gård, og den skal kunne gå løs blandt dem)
Den skal være over 45 cm høj
Den skal blive ældre end 8 år
Den skal ikke have for meget pæls
Den skal være vagthund

Nogle bud på en race for os?
Mvh. TR

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunderace der ikke stikker af og er "vagthund"+sød
  • #2   23. maj 2011 Hvad skal i bruge hunden til og hvad kan i tilbyde af aktivering og motion. Det med ikke at stikke af handler jo om træning så det kan jo tage et stykke tid inden hvalpen har lært det, også det at kunne fungere blandt børn og heste.

• #3   23. maj 2011 Helt og komplet enig med Maj-Britt !

Og det er ikke helt rigtig med hvad de fleste siger at broholmeren kun bliver 8-9 år - Begge vores er blevet 12-13 smiley

• #4   23. maj 2011 ja det handler om træning,. Men nogle racer har bare mere tendens til det end andre: ):)

• #5   23. maj 2011 Schæferen er et meget godt bud syntes jeg ..
    ellers er der som sagt broholmeren smiley

• #6   23. maj 2011 mange hunde med vagt instinkt er jo ikke de mest imøde kommende hunde overfor fremmede.

• #8   23. maj 2011 Det er jo også det de søger Maya ?
    Så kan man jo træne at den er imødekommende ude for grunden, Eller når ejer siger god for folk smiley

• #9   23. maj 2011 Frejamusen:de søger også en hund der kan færdes løs blandt de børn der kommer for at ride.

• #10   23. maj 2011 Det kan den også sagtens lære med den rette træning - og det kommer den jo også til at være vant til hvis de får den fra hvalp - Så kan den lære at være vagtsom om natten - Da jeg gætter på det er der de har brug for den mest ?

• #11   23. maj 2011 Nej og det er derfor jeg er enig i at Broholmeren, Grosser schweizer sennenhunden og Berner sennenhunden er nogle af de rigtige racer - Specielt Grosseren der er kendt for at elske børn smiley

• #13   23. maj 2011 Altså vagthund er ikke ensbetydende med at den skal spise op folk der kommer i nærheden smiley Det er fint nok om den bare varsler om natten om der kommer nogen (det gør vores nuværende hund, og han er slet ikke trænet til det, det ligger bare i ham, det gør det måske i de fleste hunde).

Vores nuværende hund har fra hvalp været til det meste af kursuser og lignende, men han er bare rigtig stædig og har en meget stærk psyke, så han har vi virkelig ikke haft noget at sige til... Det skal lige siges at det især er en tæve han løber efter når hun har løbetid, men han løber også derhen når hun ikke løber...

Grunden til ikke jagthund er at jagthund tit har instinkter som vores der gør at de vil løbe afsted, og instinkter er det "svært" at træne væk, vi har tid til at træne med den, men ikke alverdens tid, så den skal altså være ret nem at lære op...

Berner sennen bliver vel ikke særlig gammel og har meget pels?
    Schæfer har meget pels?
    Golden har en pels min mor virkelig ikke tåler (underuld)
    Broholmer skal lige googles (kender den ik)
    -TR

• #14   23. maj 2011 Grosser Schweiser Sennenhund smiley Google den - eller læs her : http://www.grosserguiden.dk/

• #16   23. maj 2011 Freja: Den ser fin ud
    Det gør også broholmeren
    Synes ikke fuldt så godt om Bordeauxen (kun set billeder, det kan jo være flotte hunde selvom jeg personligt ikke synes de er de smukkeste ;))

-TR

• #17   24. maj 2011 grosser schweizer sennenhund - vi kender en på en stor gård her hvor jeg bor... :o)
    Den er bare så god og opfylder alle dine "krav"

det eneste er jo at det er en stor hund, så alderen ved jeg ikke lige med - men linket ovenfor beskriver den sikkert :o)

• #19   24. maj 2011 Hej, jeg vil anbefale en boxer... Super glad for børn, og let at opdrage. Ydermere er det en super god vagthund og i relation til det krumme siger helt klart en af de blideste molosser racer, om ikke den blideste.

• #20   24. maj 2011 Vi har ca 60 børn her hver uge og der er af og til nye..

• #21   24. maj 2011 En schæfer har en del pels og 2 gange om året fælder den som en sindsyg pga. underuld så det skal nok ikke være den når din mor ikke tåler underuld :o)

Derudover har den et hyrdeinstinkt som kan være svært at undertrykke og med heste rendende rundt kan det blive et problem ... Det behøver ikke blive det men KAN blive det.

Kommentér på:
Hunderace der ikke stikker af og er "vagthund"+sød

Annonce