914 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hunderace? Hunderace?

Emnet har nok været oppe før men jeg har virkelig tænkt over noget.
Hvilken race foretrækker i? Har i den race i drømmer om? Hvorfor har i valgt som i har gjort og hvad faldt i for?

Jeg har Nanna, en SKØN brun labrador som jeg simpelthen forguder og jeg ved nu at det er den helt rigtige race for mig! Der er ikke én ting jeg ikke kan se som et plus ved racen. Det er også den eneste race jeg vil holde mig til i fremtiden smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunderace?
  • #1   25. feb 2013 Cavalieren er racen for mig, uden tvivl. smiley Men kan da ikke love, at der ikke skulle snige sig en lille mops ind i mit hjem en dag..

• #2   25. feb 2013 Drømmerace : Tjekkoslovakisk Ulvehund .
    - Jeg synes simpelthen denne hund er SÅ smuk og fascinerende, men det bliver ved tanken, da jeg er sikker på den race er for stor en opgave for mig smiley

"Relevante" Drømmeracer:
    - Finsk Lapphund, Shetland Sheepdog & Islandsk Fårehund

Grund : Det er bare skønne racer, både af sind og udseende smiley

• #3   25. feb 2013 Jeg er nok lidt i krise med mig selv.
    Pt. har jeg ikke hund, men er vokset op med den skønneste pudel, der stadig lever, han bliver 11 i år smiley
    Hans race blev valgt da vi gerne ville have en hun der ikke smed 700 hår over det hele smiley
    Når jeg en dag selv skal have hund er jeg ikke helt sikker..
    Jeg står lidt og vrælter mellem pudel og OEB.
    Jeg er dog også stødt på kerry blue terrier, som ud fra hvad jeg kan læse lyder som en "mig hund".. Staffyen har jeg altså også forelsket mig i :}
    Men inden jeg skal vælge, når den tid kommer hvor jeg har den rette økonomi, overskud og bor et sted hvor jeg må have hund.
    Så skal jeg ud og møde de forskellige racer.
    Jeg udelukker dog ikke at valget snildt kunne falde på en internat vuffi.

• #4   25. feb 2013 Racer jeg drømmer om er malle(egenskaber), amerikansk akita(udseende).
    Realistiske drømme, douge de Bordeaux, grå schæfer, dobermann, (mange mange flere)

Jeg HÅBER jeg en dag bliver dygtig nok til en malle, for jeg synes den er noget så fantastisk.

• #5   25. feb 2013 Alaskan Malamute er nok den mest perfekte race for mig. Og sådan en har jeg - Sammen med en Siberian Husky. Det gav mest mening for mit liv at kombinere de to racer ;o)

Drømmer dog om at få en labrador engang... Men det bliver ikke forløblig :o) Har ikke tid til flere hunde ;o)

• #7   25. feb 2013 Har altid forgudet Grand Danois (stor, doven og en rigtig kæletrold) og drømmer stadig om at få en, men da den var for stor til vores nuværende boligsituation fik kæresten lov at bestemme og så fik vi en Husky.
    Denne race er nu også super dejlig (bare sur over at kæresten ikke gider selve racen og købte den for udseendet, så nu hænger jeg på træningen -.-')
    Jeg kan også bedst lide den for udseendet, men den er lavet til at trække og det er synd ikke at fuldføre hendes livsmission smiley

• #9   25. feb 2013 Jeg valgte staffen fordi jeg vil have en absolut KÆLEN familiehund med middel/højt energi niveau. Det var vigtigt for mig at det var en meget kontaktsøgende hund der ikke var et gram reserverethed i - og det fik jeg bestemt også smiley Der kommer helt sikkert flere staffer til med tiden

Har utroligt mange racer jeg er forelsket i, og enhver hund er en drøm hvis man forstår at sætte pris på dens unikke sind, udseende, personlighed osv.
    Racer som mittelspitz, islandsk fårehund og japansk spids tiltaler mit øje utroligt meget - men ved ikke om jeg ville blive skuffet over det måske manglende kæle/klistre gen smiley

• #10   25. feb 2013 Tje jeg er Shæfer menneske, jeg ved ikke hvorfor men det har altid været til den race, syntes de er gode brugs hunde, og jeg er helt klart til at være aktiv med min hund:-)

• #11   25. feb 2013 Jeg har gennem mange år, ønsket mig en Kerry Blue Terrier, fra én bestemt opdrætter Men opdrættet lukkede før det blev tid for mig at få hund.

Nu har jeg så en Lhasa Apso. Ikke rigtig en race jeg kendte før jeg virkelig ledte efter hund. Jeg var faktisk splittet om hvorvidt jeg kunne li' den - på udseendet, med fladere næse + længere ryg..
    Racen tiltalte mig pga. størrelsen, pelsen, sindet.

Da jeg så faldt over en annonce på Tucker og mødte ham, der faldt jeg bare pladask for ham. Hans forældre afskrækkede mig heller ikke.
    Nu er jeg virkelig faldet for racen og kan bestemt ikke udelukke at det bliver samme race igen.

Ellers har jeg altid været vild med tolleren og huskyen på udseende, men tror aldrig de vil passe til mig.

• #12   25. feb 2013 Jeg har altid været til spaniels cocker eller springer. Men pga sejlbåd skulle det værre en lille hund. Faldt så over japansk spids, men før vi kom videre fandt vi vores gadekryds

• #13   25. feb 2013 Hold fast der er mange forskellige smiley
    Men til jer der har én bestemt hund, men "drømmer" om en anden race, hvorfor valgte i ikke den til at starte på?
    For mit vedkommende så har jeg altid hørt alt muligt godt om labradoren - især den brune men jeg har aldrig valgt den fordi jeg ganske enkelt ikke troede på alt det folk sagde, ikke at jeg kalder dem løgnere men som i nok kender så tænker man ind imellem "Ja det må være for godt til at være sandt", men jeg skal da ellers lige love for at det har ændret sig og efter Nanna er kommet til så har folk også grinet af mig og enten sagt "Nå ja, var det så SÅ slemt?" eller også når jeg fortæller om hvor god og dygtig hun er, så siger de "Ja ja, det må være for godt til at være sandt" men med ironi i tonen smiley haha

• #14   25. feb 2013 Hov, glemte da lige spanielerne smiley Men er nok generelt til mellem str hunde. Mellem spidser, staffen og mellem spaniels smiley

• #15   25. feb 2013 Drømme hunden er den race jeg har nu, det er en dansk/svensk gårdhund... Har sådan set haft 5, men pt har vi 3 hjemmeboende. Har haft en på foder, men har la ham overgå til foderværten.

En tilfældighed at det blev den race, men kan ikke nu drømme om at skulle have en anden race... En dejlig nem familie hund, men samtidigt er der noget gas i den...

• #16   25. feb 2013 J S - Hvis det er Kordes, avles der en del på samme linier hos et par svenske kenneler.

Drømmehunden er en Azawakh, men den kommer aldrig til at passe til min livsstil, så jeg nøjes med det næstbedste.

• #17   25. feb 2013 Jeg har ikke den/de race(r) jeg vil have, men jeg valgte den race der passede ind i mit liv på det tidspunkt hvor jeg fik ham, han er en dejlig hund og fantastisk med børnene, men det bliver aldrig EB igen

Næste gang står det mellem DDB, schæfer eller ridgeback

• #19   25. feb 2013 da jeg havde kigget hundebøger nok stod valget mellem shi tzu og lhasa apso pga temperament og pelspleje. Jeg har fået drømmehunden i lhasaen Bamse smiley

• #20   25. feb 2013 Førhen var min "drømmehund" en fransk bulldog, jeg har aldrig ejet en men jeg har været TÆT på. Jeg læste rigtig meget om racen og var ude og besøge kenneler og på et tidspunkt var jeg lige ved at købe den super smuk tæve men der var noget i mig der sagde nej i sidste øjeblik og så valgte jeg at tro på det ikke var det rigtige smiley

Kommentér på:
Hunderace?

Annonce