914 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar

23. jun 2008 Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 186
Hunderace? Hunderace?
Emnet har nok været oppe før men jeg har virkelig tænkt over noget.
Hvilken race foretrækker i? Har i den race i drømmer om? Hvorfor har i valgt som i har gjort og hvad faldt i for?
Jeg har Nanna, en SKØN brun labrador som jeg simpelthen forguder og jeg ved nu at det er den helt rigtige race for mig! Der er ikke én ting jeg ikke kan se som et plus ved racen. Det er også den eneste race jeg vil holde mig til i fremtiden
0 synes godt om
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.619
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
- Jeg synes simpelthen denne hund er SÅ smuk og fascinerende, men det bliver ved tanken, da jeg er sikker på den race er for stor en opgave for mig
"Relevante" Drømmeracer:
- Finsk Lapphund, Shetland Sheepdog & Islandsk Fårehund
Grund : Det er bare skønne racer, både af sind og udseende
sep 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 100
Pt. har jeg ikke hund, men er vokset op med den skønneste pudel, der stadig lever, han bliver 11 i år
Hans race blev valgt da vi gerne ville have en hun der ikke smed 700 hår over det hele
Når jeg en dag selv skal have hund er jeg ikke helt sikker..
Jeg står lidt og vrælter mellem pudel og OEB.
Jeg er dog også stødt på kerry blue terrier, som ud fra hvad jeg kan læse lyder som en "mig hund".. Staffyen har jeg altså også forelsket mig i :}
Men inden jeg skal vælge, når den tid kommer hvor jeg har den rette økonomi, overskud og bor et sted hvor jeg må have hund.
Så skal jeg ud og møde de forskellige racer.
Jeg udelukker dog ikke at valget snildt kunne falde på en internat vuffi.
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
Realistiske drømme, douge de Bordeaux, grå schæfer, dobermann, (mange mange flere)
Jeg HÅBER jeg en dag bliver dygtig nok til en malle, for jeg synes den er noget så fantastisk.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
Drømmer dog om at få en labrador engang... Men det bliver ikke forløblig :o) Har ikke tid til flere hunde ;o)
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 5 Emner: 52 Svar: 313
Denne race er nu også super dejlig (bare sur over at kæresten ikke gider selve racen og købte den for udseendet, så nu hænger jeg på træningen -.-')
Jeg kan også bedst lide den for udseendet, men den er lavet til at trække og det er synd ikke at fuldføre hendes livsmission
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.012
Har utroligt mange racer jeg er forelsket i, og enhver hund er en drøm hvis man forstår at sætte pris på dens unikke sind, udseende, personlighed osv.
Racer som mittelspitz, islandsk fårehund og japansk spids tiltaler mit øje utroligt meget - men ved ikke om jeg ville blive skuffet over det måske manglende kæle/klistre gen
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 73
aug 2008
Følgere: 1094 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.721
Nu har jeg så en Lhasa Apso. Ikke rigtig en race jeg kendte før jeg virkelig ledte efter hund. Jeg var faktisk splittet om hvorvidt jeg kunne li' den - på udseendet, med fladere næse + længere ryg..
Racen tiltalte mig pga. størrelsen, pelsen, sindet.
Da jeg så faldt over en annonce på Tucker og mødte ham, der faldt jeg bare pladask for ham. Hans forældre afskrækkede mig heller ikke.
Nu er jeg virkelig faldet for racen og kan bestemt ikke udelukke at det bliver samme race igen.
Ellers har jeg altid været vild med tolleren og huskyen på udseende, men tror aldrig de vil passe til mig.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 67 Svar: 1.244
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 186
Men til jer der har én bestemt hund, men "drømmer" om en anden race, hvorfor valgte i ikke den til at starte på?
For mit vedkommende så har jeg altid hørt alt muligt godt om labradoren - især den brune men jeg har aldrig valgt den fordi jeg ganske enkelt ikke troede på alt det folk sagde, ikke at jeg kalder dem løgnere men som i nok kender så tænker man ind imellem "Ja det må være for godt til at være sandt", men jeg skal da ellers lige love for at det har ændret sig og efter Nanna er kommet til så har folk også grinet af mig og enten sagt "Nå ja, var det så SÅ slemt?" eller også når jeg fortæller om hvor god og dygtig hun er, så siger de "Ja ja, det må være for godt til at være sandt" men med ironi i tonen
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.012
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
En tilfældighed at det blev den race, men kan ikke nu drømme om at skulle have en anden race... En dejlig nem familie hund, men samtidigt er der noget gas i den...
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 79 Svar: 8.050
Drømmehunden er en Azawakh, men den kommer aldrig til at passe til min livsstil, så jeg nøjes med det næstbedste.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.079
Næste gang står det mellem DDB, schæfer eller ridgeback
feb 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 78
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 186
Hunderace?