{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Hun nægter at spise penicillinen {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Min vuf skal i de næste 5 dage have en halv penicillinpille to gange om dagen. Problemet er, at jeg ikke kan få det i hende overhovedet. Jeg har puttet det i et lækkert stykke pølse, men hun kan åbenbart sortere pillen fra inde i munden og så spytte det ud. Jeg har prøvet at skære pillen i mikrostykker og putte dem i masser små pølsestykker, samme resultat. Jeg har knust dem og puttet dem i en pølse med hul i.. Og hun gider slet ikke engang lugte til det. Nogle idéer til hvad jeg kan prøve i morgen, hvor hun skal have en halv pille i forbindelse med morgenmad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun nægter at spise penicillinen
  • #1   25. maj 2011 Åbn munden på hende og læg pillen næsten helt ned i halsen (eller altså bagerst i munden)

• #2   25. maj 2011 Vi plejer at lægge den ind i munden helt nede bagved drøbelen, så kommer den helet sikkert ikke retur smiley

• #3   25. maj 2011 knus den og vælt den rundt i leverpostej. smiley

Eller som de andre.

• #4   25. maj 2011 Åben hendes mund, læg pillen ind aller bagerst på tungen og giv hende så straks en blød/våd godbid (altså en der ikke skal tygges men blot synkes), så tager godbidden pillen med ned :o)

• #5   25. maj 2011 zeus skulle også ha en pille på et tidspunkt, og vi lagde den ind i leverpostej . den røg ned hver gang .

• #6   25. maj 2011 I sådan et tilfælde er du nødt til at tvinge den i hende... Åben munden og put ned "ned i halsen"... det er hård kost og bestemt ikke sjovt at skulle byde sin hund, men medicin er nødvendigt

• #7   25. maj 2011 Ok - det var jeg vist lidt for langsom i det ;o)

• #8   25. maj 2011 Ja i skal være klar med en lækker lækker godbid med det samme, så sluger hun for at få godbidden..

• #9   25. maj 2011 Hellere det end ingen svar Grynet smiley

• #10   25. maj 2011 enig med charlotte

kan simpelthen ikke se problemet mine hunde får altid medicin ned i halsen så jeg sikker på de får det

• #11   25. maj 2011 Det synes jeg bare også jeg har prøvet, men hun laver bare gylpebevægelser indtil den kommer op igen :S Måske har jeg ikke lagt den langt nok ned (er nok for blødsøden når jeg kan se hun virkelig ikke synes det er rart :S ) .. Men jeg vil da lige forsøge det igen i morgen

• #13   25. maj 2011 Huha. Grynet er ikke den eneste der er langsom til at svare smiley Mens jeg var igang med at svare kom der lige et dusin flere svar smiley ! Men god idé med den supplerende godbid efter pillen! Tak for det smiley Prøver i morgen.

Prøvede også med leverpostej, ingen held. Hun kan åbenbart lugte det

• #14   25. maj 2011 Kan hun gribe?

Kast små stykker pøle til hende.. hver 5. er der lidt pille i, men hunden skal være madglad og sluge pølsestykket for det virker.

Kaoz får medicin i leverpostej.. Giver ham et par klatter uden pille, og så en med og et par klatter uden igen bagefter.

Barndomshunden var så forslugen at man bare skulle sige go´bid, så åd hun alt ; )

• #15   25. maj 2011 Altså syntes bestemt heller ikke at det er nogen fornøjelse at gøre det på den måde, men ned må medicinen jo og når de pædagogiske tiltag ikke virker, må der tvang til :o))

• #16   25. maj 2011 langt ind i munden med den, luk munden og giv den så lige et pust i ansigtet..

Det vil udløse en synke effekt.. - har godt nok aldrig gjort det selv (har ikke været nødvendigt) men jeg har set det gjort en del gange smiley

• #17   25. maj 2011 Vær obs på at det ikke er alle typer penicillinpiller der kan knuses og iøvrigt smager knuste penicillinpiller helt og aldeles hæsligt !

• #18   25. maj 2011 Ned i munden med den som de andre siger. Min han vil absolut heller ikke have penicillin heller ikke selvom det er gemt i leverpostej eller gemt på alverdens måder, og han er ellers et madøre.

• #19   25. maj 2011 Har også altid brugt leverpostej, det virker fint her

• #20   25. maj 2011 Ja, her bliver det puttet ned i halsen på hunden, også en løs hånd om snuden så den ikke kan åbne munden. Det lyder groft, men det er ikke så slemt som det lyder.

Også ellers godbidder bagefter. smiley

• #21   25. maj 2011 Leverpostej

• #22   25. maj 2011 Min gamle kat var også ret umulig på det punkt. Vi "smed" pillen nærmest ned i halsen på den og løftede så dens hovede en lille smule mens vi holdt dens mund lukket og strøg den forsigtigt fra hagen og lidt ned ad halsen så den fik gjorde synkebevægelser. Vil gætte på, det også kunne virke på hunde

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.036
    #23   25. maj 2011 Jeg har lige haft den ene på antibiotika og smertestillende i hhv 5 og 10 dage, så der blev udviklet en hel videnskab omkring at give hunden de pokkers pille som hun formåede at spytte ud lige meget hvad jeg forsøgte.

Men det der virkede var at hun sidder mellem mine ben, jeg løfter hovedet op, ber' hende åbne og så lige holde tungen ned forsigtigt med tommel - ellers lukkede den lille snu sgu bare til - og så ned med pillen og væk var de - måske lige ae/holde hovedet nogenlunde op til de er røget ned.

Ingen dramatik, selvom beskrivelsen lyder mindre venlig....men 8 pillestykker to gange om dagen kræver sine trick nå det nu ikke ryger ned af sig selv smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.036
    #24   25. maj 2011 Det kunne de være rart, eftersom pillerne her heller ikke kunne camoufleres med noget som helst.

• #25   26. maj 2011 Jeg har prøvet med mikro stykker leverpostej og mikro pølsestykker, hun vil ikke spise dem med penicillin. Også selvom de kommer i en række hvor der er nogle stykker ude. Så jeg gætter på, det må blive på den hårde måde. Nu skal vi lige ud og gå, så prøver jeg lige med leverpostej igen, ellers må jeg prøve som mange af jer foreslår med at holde hende og ned med den :S

• #26   26. maj 2011 Det skal ikke være en mikrobid leverpostej, det skal være en ordentlig lækker guf-stykke-leverpostej, direkte ned i gabet.

• #27   26. maj 2011 Hvordan gik det Tine?

• #28   26. maj 2011 Grynet, det gik rigtig fint tak smiley Eller, hun blev ret fornærmet på mig da jeg tvang den i hende. Men det hjalp med en god kradsetur og noget lækkert mad smiley
    Jeg sad med hende som tidligere foreslået, mellem benene og hovedet bagud og så, vupti, pille ned og mund lukket. Nu skuler hun hver gang jeg går hen mod køkkenbordet hvor pillerne ligger smiley

Mange tak for hjælpen alle sammen

Kommentér på:
Hun nægter at spise penicillinen

Annonce