{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.910 visninger | Oprettet:

hvalp nægter at spise! {{forumTopicSubject}}

Hej HuG igen!...

ja, vores hvalp på 4½ måned, stella, er simpelthen gået i spiseværring? hun NÆGTER at spise tørfoder! vi havde først givet hende kingsmoor, hvilket vi da kunne få ned, men hun var ikke særlig begejstret og var svær at få til at æde det hun skulle.
så da den sæk var tom, bestilte jeg tholo i håb om at det ville falde i bedre smag - det gjorde det så ikke! hun spiste ikke i 2 dage og når hun tog det i munden og spyttede det ud over hele gulvet! smiley

så fik jeg en gratis foderprøve fra olivers, hvilket jeg gav i stedet for tholo indtil jeg havde fundet noget andet - det spiste hun rimeligt i starten. så skulle hun passes ved min svigerfar som også har avlet hende, og dernede gav han hende så Arion, som hun dengang var vokset op med, og det sagde han at hun åd!
(det var jeg så ikke så glad for, da jeg helst ikke vil give hende foder med korn i).

nå, men så siden hun kom hjem derfra har hun nægtet at spise tørfoder, uanset HVAD vi har tilbudt! bestilte nogle små foderprøver på bl.a. de forskellige Wolfsblut varianter og TOTW. men INTET er godt nok.

skrev til dyrlægen og spurgte hvad hun synes vi skulle gøre, og hun foreslog at vi tog al foder fra hende i 24 timer, og så tilbød hende, og så vente 12 timer og tilbyde igen. hun spise ikke nogle af gangene. nu blev vi så så desperate da hun har tabt sig rigtig meget på det pjat det, så vi tog noget tørfoder og blandede med vådfoder og et æg. der sorterede hun bare det "gode" fra, og spyttede tørfoderet ud på gulvet.
så tog vi hendes vand og lukkede hende ude i køkkenet i 10 min, og da vi kom ud havde hun så endelig spist det meste tørfoder også.

men alt i alt, har hun de sidste 4-5 dage, kun spist hvad der svarer til 1½-2 dages ration, og hun er FOR tynd, hun har altid været slank, men nu er hun altså tynd! smiley


har i nogle råd, hvad skal vi gøre? Skal vi bare give os og så give hende arion og se om hun vil spise det herhjemme?

det kan da ikke bare være stædighed kan det? :S har kigget hende i munden og det ser ikke ud til at der sidder noget, men hun har fået 2 rokketænder. kan det virkelig få dem til at nægte at spise, uanset variant?

undskyld den laaange besked, er bare lidt frustreret. ved godt det er meget forskelligt vi har tilbudt hende, men det var i håb om at finde et eller andet hun godt ville have.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp nægter at spise!
  • #1   24. nov 2013 Ehmm..
    Hvis hun gerne vil spise Arion, så lad hende dog få det ?
    Jeg ville personligt være fuldstændig ligeglad, hvis jeg havde en så ung en hvalp som direkte er blevet undervægtig af det foderræs..


  • #2   24. nov 2013 det foderræs er så kun den sidste uge, men okay, det vil vi prøve.

    men det jo fordi hun generalt ikke gider æde. det derfor vi har forsøgt at finde et eller andet hun kunne lide.


  • #4   24. nov 2013 fulgte dyrlægens vejledning i god mening.

    og okay, vi må prøve med arion så - men hvad hvis hun så heller ikke vil spise det her? det kan ikke være rigtigt at hunden skal have lov til at leve på vådfoder fordi hun er stædig og ikke vil spise tørt. men hun får normalt vis også våd nogle gange i ugen, men vi har undladt det lidt her på det sidste, fordi at hun bare spytter tørfoderet ud.


  • #5   24. nov 2013 Anette..
    Jamen hun gider jo tydeligvis godt æde arion smiley
    Jeg er helt enig med Karin her, det kunne være meget værre mærke hun havde valgt smiley


  • #6   24. nov 2013 ja nede ved min svigerfar smiley hehe, ved ikke om det bare er en tosset ide hun har herhjemme, men vi kører ind idag og køber en lille sæk og ser om det dur.

    og ja, så må hun jo æde det selvom det ikke er det bedste, bare hun får noget ned smiley

    er bare så frustreret over at hun sulter sig selv, selvom at vi har fundet nogle af de bedste fodertyper, som mange snakker så godt om. fatter ikke hvorfor hun ikke vil have det, og en rottweiler plejer da ellers at være rigelig madglad? smiley


  • #8   24. nov 2013 Jeg er super glad for at idag er sidste dag med tørkost herhjemme, hundene kommer fra imorgen på råfodring. Jeg har det sidste lange stykke tid, kørt med tørfoder om morgenen, og råt om aftenen. Tror i at de gider æde deres tørfoder nu? NEJ DA smiley

    Og jeg kan godt forstå dem, det må da være møgkedeligt. Mange hunde trives fint på tørfoder, og tør foder er da også bare så nemt at fodre med. Jeg har været meget glad for vores tørfoder, TOTW. Men nogle hunde gider det bare ikke i længden, og der mener jeg at man må ind og se på alternativer.

    Er der mulighed for at finde et godt vådfoder, som opfylder alle krav? Kan man måske blande lidt af det i foderet? Tør man måske kaste sig ud i råfodring?

    Arion er som Karin siger ikke et dårligt foder, men heller ikke det bedste. Prøv det, og se hvad der sker smiley


  • #9   24. nov 2013 vil jo bare det bedste for vores vaps smiley man føler sig som en lidt dårlig ejer, når hunden reagerer sådan på det man giver dem smiley

  • #10   24. nov 2013 vi har overvejet råfodring, men vi har bare ikke rigtig tid og plads til det, samt det er lidt sværere når hun skal passes fx. smiley men vil kigge nærmere på det smiley

  • #12   24. nov 2013 okay smiley og ja måske, og ellers må hun jo til lægen hvis det ikke snart bliver bedre med at spise smiley

  • #13   24. nov 2013 Ta' et stykke groft rugbrød.....kom det i brødristeren. så det bliver så tørt at det vender begge ender i vejret......
    Det skal DU SELV spise.... til morgenmad.....til frokost....til aftensmad.... ( og intet andet )......... det skal du gøre HVER dag i et par måneder.

    Kedeligt ikke ??..... det bliver man hurtigt træt af.... ( især hvis man ikke kan fordrage ristet rugbrød )....

    Det er det mange forlanger at hundene skal-----> ( æde deres tørfoder ....hver evige eneste dag ....=.... Kedeligt !!

    Hvorfor ikke gøre deres mad lidt spændende..... Kom lidt varmt vand ved tørfoderet ( det fremhæver smagen ) ...... tilsæt lidt forskelligt..... f.eks.... ( tun...kyllingetern....revet gulerod....en lille frikadelle....bøf...ost...torskerogn....pølse.).... eller hvad du nu har ....( bare en lille smule ).... og bland det godt sammen....
    Så er jeg sikker på , enhver hund vil spise sin mad.... smiley


  • #14   24. nov 2013 nittib: det har vi skam prøvet smiley

  • #16   24. nov 2013 De fleste af mine hvalpe er også gået fra fodret når de fik rokketænder,"hvilket IMO er helt forståeligt" for det gør altså AV at tygge på hårdt foder med løse bisser" så der gjorde jeg næsten det samme som NittiB, dog kom jeg bare lidt varm boulion over deres normale tørkost I den periode, og så gled maden ned, og jeg stod ikke bagefter og skulle tilvende hvalpen Dens "normale foder" igen.. Desuden kan de give en masse problemer hvis man først har givet en hund vådfoder selv om det blandes I deres normale men opblødte tørkost, da de fleste hunde foretrækker det frem for KUN tørkosten, men det er bare SÅ dårligt for tænderne, og er grunden til at mange hunde allerede har flere rådne bisser som 3-4årige."Jeg har set det ALT for tit på mit job, så jeg nævner det blot til Info".

  • #17   24. nov 2013 Wilmahund........hvis du læser mit indlæg igen..... skriver jeg ikke spor om smagssansen.....( Nååå jo.... jeg skriver ..." fremhæver smagen ".... Sorry ...... så skifter du bare lige smagen ud med lugten ...ha ha ....)...Det KUNNE jo være hunden kunne lugte at der var kommet lidt .. Tun....kylling...ost...bøf... osv. i tørfoderet ....Ikke ??? ........ Og derfor synes det er lidt mere spændende,,,,, smiley

  • #18   24. nov 2013 Wilmahund. hvor har du ret. hunde æder som regel "duften" og er sådan set bedøvende ligeglade med smagen. smiley

  • #20   24. nov 2013 Du kan prøve ZiwiPeak, et super godt og smag fyldt "råfoder" produkt. Foderet er nogle bløde flager. Det eneste minus ved foderet er at det er meget dyrt.

  • #22   24. nov 2013 Denne variant er vist den ultimative til kræsne hunde.
    http://www.maxizoo.dk/ziwipeak-daily-dog-venison-5-kg.html


  • #23   24. nov 2013 Har du forsøgt at fodre uden for skålen?

  • #24   24. nov 2013 ch; har forsøgt på gulvet men det var Lige meget. foderbold leger hun kun med og lader man ligge. Har ikke prøvet udenfor men kunne forestille mig at hun var ligeglad med det

  • #27   24. nov 2013 Vi har jo haft hende i 2 måneder inden. og der har hun jo spist. og nej det var ikke opblødt dernede da hans egen hvalp også får det stadig. men som tørt.

    Derfor det undrer mig at hun godt har kunnet spise det og så pludselig ikke vil smiley


  • #28   24. nov 2013 og forsøgte at opbløde hende mad her den anden dag men det var kun vandet der havde interesse.

  • #30   24. nov 2013 har selv en hund der er mega kræsen hvad angår tørfoder ...

    3 produkter har fundet nåde for hendes kræsne smagsløg Kingsmoor Pure ikke klassisk .... N&D (natural and delicious) og Essential spm jeg bruger nu om morgenen ....

    aften fodres råt og det er klart det bedste .....


  • #31   24. nov 2013 Har du prøvet at lege med hende - gerne lidt vildt - for derefter at tilbyde mad?

  • #32   24. nov 2013 Birgitta: brugte vand jeg havde kogt i elkedel. og hun fandt det ikke interessant smiley men vi har lige hentet en lille pose Arion og så må vi se.
    Og vi har prøvet at give hende alt muligt lækkert i det men hun slikker det bare af.


  • #33   24. nov 2013 Ch; ja, og igår gik vi 2 lange ture i skoven hvor jeg gemte få godbidder i træstubbe o.l. og så tilbyde hende mad da vi kom hjem men hun snuste ikke engang til det. Nu har vi lige gået en lang tur igen idag hvor hun har mødt en masse mennesker og andre hunde, så er spændt på om hun så vil spise smiley

  • #34   24. nov 2013 En lang gåtur er ikke at lege vildt smiley

    Prøv at lege jagtlege før du tilbyder mad. Det, at hunden søger bytte, jager og fanger kan stimulere dens sult naturligt.


  • #35   24. nov 2013 Jeg gik meget i op da Joy var hvalp hun ikke skulle have noget med korn i fordi man hørte så meget, men det fungerede overhoved ikke for hende, så valgte jeg arion og det stor trives hun på smiley under løbetiden vil damen dog kun have pedigree og leverpostejsmadder, så det får hun der. Tror på man bare skal finde ud af hvad der fungere bedst for ens hund smiley

  • #36   24. nov 2013 men at leje vildt mener du så fx at trække tov, gemme ting og kage eller købe med ting? For det gør kæresten med hende hver dag. Godt nok ikke lige inden spisetid? smiley

  • #37   24. nov 2013 Det skal illudere hundens naturlige fødesøg, jagt og drab.

    Og lige inden spisetid - så den går direkte fra legen til madskålen.

    Jagtleg med fangst og træk.


  • #38   24. nov 2013 Jeg ville så bare smide noget mad på gulvet i forbindelse med legen....

  • #39   24. nov 2013 Jeg lærer aldrig at forstå , hvorfor hunde absolut SKAL have tørfoder..... der er mange hunde der lever glimrende uden....... og er sunde og raske.

    Og hvis nu hunden ikke VIL æde tørfoder.... så giv den da noget , den vil spise.....
    Tørfoder er såmænd ikke Guds Gave til alle hunde.......og har ikke eksisteret lige så længe som hundene har........ og hundene har alligevel overlevet.... smiley


  • #40   24. nov 2013 Mon ikke den spiser nede ved svigerfar, fordi der er konkurrence ift andre hunde? Ikke at de får lov til at tage hinandens foder, men det, at der er flere hunde, som spiser, kunne godt gøre udslaget.

    Min egen spiser 100 gange bedre, når der står en anden hund ved siden af og spiser af en anden skål. Hun har også haft den vildeste madlede, men er efterhånden kommet over det her efter 1. løbetid smiley


  • #41   24. nov 2013 CH's forslag med at lege inden fodring virker her, Ghini var ekstremt småtspisende som unghund og kunne sulte sig selv i flere dage uanset om det var oksemørbrad eller tørfoder hun fik.

    Da vi begyndte at lege med frisbee og trækketov forsvandt problemet som dug for solen og i dag spiser hun alt, hvad hun præsenteres for, når blot hun er kørt godt op i drift inden og hun er sulten.
    Hun får oftest kun mad en gang om dagen og alt hvad hun overhovedet kan spise.

    Som hvalp er det aldrig lykkedes at få hende til at spise mere end 2 gange dagligt.



  • #43   24. nov 2013 tak for jeres gode forslag smiley vi vil prøve med lidt vild leg, og opblødt foder.

    Bitten: grunden til at vi vil at hun skal spise tørfoder er, at vi ikke har tid til at stå og lave et gourmet måltid 2 gange om dagen til hende. plus det ikke er alle der er lige gode til at håndtere BARF smiley

    men vi har købt Arion, og forsøgte at opbløde det sammen med lidt vådfoder, og hun spiste ca. halvdelen.


  • #44   24. nov 2013 A-S: Den tanke har jeg også tænkt. forstår bare ikke hvorfor hun ligefrem sulter sig selv smiley men hun virker ellers frisk og glad nok og vil gerne lege og ud og gå osv. uden problemer smiley

  • #45   24. nov 2013 Det tager nøjagtig 2 minutter .... 2 gange om dagen.... at hælde noget op til hunden , som den kan lide....
    Kan du hælde tørfoder op hurtigere ???

    Men OK..... Det er DIN hund..... du bestemmer.....men da du selv spurgte , kom jeg kom bare med en ide'.... smiley



  • #46   24. nov 2013 2 minutter - kommer det ikke an på hvad de skal have? for mig lyder BARF ret indviklet, med de ting man skal sørge for stemmer ifht. vitaminer, proteiner osv. og så skal man have både dit og dat og dut for at kunne give hunden det rigtige, plus grønsager - det i hvert fald det jeg har hørt om barf... lækkert er det ganske rigtigt for hunden og sikkert også det bedste, men er sku ikke helt tosset med tanken om at begive mig ud i det, både i frygt for ikke at få hende dækket korrekt ind, og med henblik på når der en gang imellem skal pasning til. smiley

  • #47   24. nov 2013 Jeg har aldrig sagt noget om BARF..........

  • #48   24. nov 2013 det er bare barf jeg tænker i når folk siger andet end tørfoder smiley har ikke hørt om ret mange hunde der udelukkende lever på dåsemad.

  • #50   25. nov 2013 For lige at få det hele ned på et normalt plan igen, så vil jeg da lige tilføje at hvalpe tit "især når de har rokketænder" ikke spiser ret meget og vi som ejere ofte syntes at de bliver så tynde så vi tror de er mere døde end levende. Men så længe hvalpen er frisk og glad, så sker der ikke noget ved at den ser lidt "underernæret ud", det gør selv hvalpe der grov æder ind imellem, pga,de vokser lidt "skævt" = et ben den ene dag halsen den næste osv. det ses dog bedst på de helt store racer. Dette er self."skåret ud I pap" men det er vigtigt at forstå at det ikke er sikkert at hunden syntes at den sulter, og gør den ikke det, så æder den heller ikke uanset hvad man tilbyder den. Jeg har haft en schæferhvalp der lavede det "nummer" med mig, så jeg var flov over at gå med ham pga.han var så mager, men så snart han kunne tygge igen uden at være nervøs for om det gjorde ondt, så begyndte han helt af sig selv at æde alt hvad der blev serveret for ham. Så måske er problemet slet ikke så stort som du føler der er pt. smiley

  • #51   25. nov 2013 tak anita, jeg håber du har ret i det smiley

  • Bente M
    Bente M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Svar: 26
    #52   25. nov 2013 Hej Anette,
    Bare lige et godt råd fra mig. Husk altid at gøre overgangen fra et foder til et andet glidende. Derudover kan jeg tilslutte mig foder fra "Rigtig Hundemad". De sælger et rigtig godt kornfrit tørfoder som hedder NÖW. Det er for dem, som vil have det bedste, uden at gå over til BARF, som de for øvrigt også leverer.
    Det er et forholdsvis dyrt foder, men fodermængden er tilsvarende lille. Du skulle prøve at besøge deres hjemmeside og evt. kontakte dem for smagsprøver. Min veninde har en lille dværg gravhund, som var blevet frygtelig tynd, fordi den ikke kunne lide det tørfoder, den fik. Hun prøvede MÖW, og nu har hun en fin lille hund, med et passende fedtlad og en virkelig fin pels. Husk også, at tørfoder ikke skal stå fremme og være tilgængelig hele tiden. Server det, og tag det væk igen efter 15 min., hvis din hund ikke viser interesse, og tro mig, når den finder ud af, at der ikke er mulighed for at "nippe" til foderet dagen lang, skal den nok finde til foderskålen, mens tid er
    Held og lykke med det hele.


  • #53   25. nov 2013 hej Bente smiley tak for det råd. hun får kun mad 3 gange om dagen hvor hun så godt nok har 30 min at spise det i. men hun har spist idag efter vi har købt arion, så hun må bare være en kræsen dame smiley

  • #54   25. nov 2013 Ja, eller sulten efter nogle dage uden at have ville spise. smiley men det vil tiden jo vise. "Banker under bordet og krydser finger for at jeg tar fejl". smiley

    Mine har altid haft foder stående, 24/7 da de fortrækker at æde omk.kl.04 og DA står jeg altså ikke op for at fodre. Hihi.. Men at det altid har virket hos mig er nok pga.jeg altid har flere hunde af gangen,i forskellige alder, så de unge efterligner de ældres opførsel og spisevaner.


  • #55   25. nov 2013 måske. håber også det er fordi hun kan lide det og ikke bare fordi hun er FOR sulten. men hvis vi tilbyder andet, takker hun PÆNT nej tak smiley dumme hund smiley hehe

  • #56   26. nov 2013 Hihihi..Venter spændt på en opdatering, selv om man jo ikke kan regne ud om det er pga.sult eller fordi hun kan li`maden før om mindst en uge eller længere. smiley

    Jeg må væbne mig med tålmodighed og tar en gang popcorn I mellemtiden..Fnis smiley


  • #58   26. nov 2013 At vælge Barf fra fordi det er svært hvis hunden skal passes, synes jeg ikke helt er nødvendigt.
    Når vi har gæstehund på Barf kommer hunden med maden pakket i fryseposer pakket pr portion, på skrevet dag og når hunden skal have mad er det bare at give den dags ration, godt nok skal jeg indmellem huske at få det ud af fryseren, men det er da også den eneste forskel der er på barf hunden og de andre gæste hunde. så hvis bare passeren har plads i fryseren er det ikke noget problem at hunden får Barf.


  • #60   26. nov 2013 Nu fodre jeg jo med råt, og jeg kommer til at bruge i gennemsnit 4 timer, 2-3 gange om måneden på at slagte, partere og pakke deres mad. Det hele er vejet af, og pakket i poser til dem. Det er så nemt. Jeg bruger jo ekstra tid fordi jeg har valgt selv at partere, og pakke det. Høns henter jeg levende, afliver og slagter selv. Men det kan man jo vælge fra smiley

    Deres madplan ser således ud:

    Mandag morgen restkød, aften ben.
    Tirsdag morgen restkød, aften ben.
    Onsdag indmad morgen, og aften.
    Torsdag morgen restkød, aften ben.
    Freddag morgen restkød, aften ben.
    Lørdag indmad morgen, og aften.
    Søndag struber morgen, og aften.

    Jeg pakker restkød så der er til 2 dage, og ben så der er til 1. Indmad, og struber pakkes så der er til 1 dag. Så er det bare at tage det op af fryseren, og putte det i køleskabet smiley Hundenes navne står på poserne, så nemmere bliver det ikke.


  • #61   26. nov 2013 Ps mandag får de hokamix, og et råt æg i morgenmaden. Og jeg sørger for at variere med hvilke dyr de får kød fra, jamen det er så nemt smiley

  • #62   27. nov 2013 Natascha. Det er rigtigt at det er ret nemt, men kræver at man har plads til en ret stor fryser, hvilket jeg f.eks.ikke har mere. smiley Da jeg flyttede til min nuværende mini bolig, og samtidigt var midt I en "naturlig udskiftning" I hundeflokken, så røg de Nye på WB og TOTW da det var det nærmeste jeg kunne komme Barf, "med den plads jeg Ikke længere havde smiley Dog fik og får de dagligt kød hver morgen, afhængigt af hvad der lige er I butikken når jeg køber ind, og ellers rå-æder de 2 "halv-store" piger jo mus I så stor en mængde hver dag, at jeg fra tidligt forår til sent efterår næsten ikke skal købe mad til dem da de kun æder kødet herhjemme. "Kun I vinter perioden er de ret glade for WB og TOTW som natmad" :-). Naturens fødekilder "mus.bærer og frugt" nok for de 2 og har været det I Deres nu snart 10år lange liv, så kun min Chi æder tørkost hele året ved siden af den portion kød som serveres om morgenen. Og 7.9.13 "Banker under bordet", smiley så har de aldrig været syge af at æde alle de mus. Nåh ja..Og så ELSKER de jagten, derfor er vi normalt også ude omk.6timer dagligt så de får gasset af både psykisk og fysisk, der er jo bade jagthund og ulv I deres blod så det skal jeg ta højde for. Men så er det også 2 sofakartofler resten af døgnet som jeg næsten skal hive ud af fjerene om morgenen. Hihihi..de kan også li at snorke en hel weekend, så noget rigtigt må vi gøre herhjemme. smiley

  • #63   27. nov 2013 tak for jeres indput smiley

    må lave overgangen meeeeeget længere næste gang, som så bliver når hun skal på voksenfoder smiley
    indtil videre spiser hun stadig, også tørre piller, så tømmer hun bare ikke helt skålen, men hvis vi blander lidt af et eller andet i, så bliver den næsten slikket, hvilket var totalt ligegyldigt før.

    så nu må vi se om en uges tid, om det stadig ryger ned, eller om vi så skal til at se på alternativer smiley


  • #64   27. nov 2013 Det lyder da lovende smiley men ja, vi må vente og se hvad damen syntes om det på længere sigt.. smiley smiley

  • #65   27. nov 2013 hehe. men kiggede hende lige i munden for lidt siden, og hun har tabt 1 tand i undermunden, og den anden ligger helt vandret :S skal jeg forsøge at tage den, eller skal hun selv tabe den ?

  • #67   27. nov 2013 den er smuttet nu og hun er noget mere frisk nu smiley

  • #68   28. nov 2013 Godt for hende smiley .... Og dine bekymringer smiley .. Jeg ved ikke hvor mange tænder hun mangler at udskifte, men der vil jo nok kommer lidt små problemer med spisningen indtil alle rokketænderne er væk.
    Ang.de helt løse bisser, så er det helt ok at hive dem ud hvis hunden gir dig lov, ellers, er det som Birgitta skriver godt at lege lidt ruskeleg med et reb, en stofklud eller en bamse, som tanden kan "hænge" fast I, og dermed ryge med ud under legen. Jeg har tit brugt det trick for at få fjernet de tænder der bare vender og drejer sig, men bare ikke vil slippe 100% og samtidigt så får jeg tanden istedet for at hunden kommer til at sluge den og den så forsvinder sporløst.
    Jeg er jo mine vapsers moar, så jeg MÅ bare ha`så mange af Deres mælketænder som muligt.. smiley ved godt at det er lidt skørt, men de bliver gemt ligesom mine biologiske børns mælketænder er blevet gemt sammen med billeder o.l. smiley Man er vel lidt nostalgisk når det drejer sig om ens babier, både 2 og 4 benede. smiley


  • #69   28. nov 2013 hehe ja anita smiley det her var de første 2, så der er vist lang vej endnu! smiley og tak for de gode råd smiley nu må vi se om det kommer til at fungere...

    lige endnu et spørgsmål... hvornår skal en rottweiler over på voksenfoder? smiley


  • #70   1. dec 2013 Det kommer an på hvor hurtigt den vokser, men forsæt bare med det du gir den nu, også se om hun vokser for hurtigt I forhold til foder manualen "det står gerne på siden af sækken" bare husk at den kun er vejledende, vejer din hund lidt mere eller mindre end der står, så betyder det ingen ting. Det er som regel først når en hvalp vokser for stærkt at man skifter over på voksen foder, for at holde væksten nede, så især knoglerne kan følge med meeen det problem har du jo ikke. Nærmere tvært imod ;-), så lad hende endeligt få hvalpefoder I mindst nogle mdr.endnu..

  • #71   1. dec 2013 okay smiley hun har i øvrigt tabt 4 tænder nu.

Kommentér på:
hvalp nægter at spise!

Annonce