666 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Tisser ikke. Tisser ikke.

Hej.
Vi har de sidste dagen rendt ved dr.dyr med Cato da han ikke tisser rigtigt, han drypper kun når han tisser og det er meget lidt.
I starten troede de at det var blærebetændelse men det viste det sig at det ikke var, nu mener de så at det er hans blære der ikke trækker sig rigtigt sammen, så den ved at den skal tisse. Han har været ude ved dr.dyr 2 gange for at få tømt blæren gennem drøn. Nu har han fået en masse piller med hjem, og vi har fået af vide at hvis de ikke hjælper kan de ikke gøre mere, for de kan ikke helt finde ud af hvad det er.

Derfor vil jeg høre herinde om der er nogle der har prøvet det samme med deres hanhund, og hvordan det endte, for vi vil ikke af med vores hvide bamsebjørn, bare fordi han ikke kan tisse.
Han er frisk og vil gerne lege og er som han plejer at være. Så tanken om aflivning skræmmer os.

Annika

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser ikke.
  • #2   28. maj 2011 Det har vi også snakket om for han fejler jo ikke noget ellers, så det med at aflive ham, syntes vi er forfærdeligt

• #4   28. maj 2011 Hvad har de undersøgt for ellers?

Min kat havde samme symptomer sidste år og jeg mener, det var blæresten, dyrlægen sagde, det også kunne være, hvis det viste sig ikke at være blærebetændelse (hvad det så gjorde). Jeg forstod det som om disse sten?? simpelthen fysisk spærrede vejen for urinen. Jeg aner ikke, om det er noget, hunde også kan få

• #5   28. maj 2011 Han er blevet undersøgt for blæresten og det er det ikke.
    Hanhar fået taget røngtenbilleder og blevet scannet men der er ikke noget at se.

• Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #6   28. maj 2011 Det kan også være dt foder.
    Hvis du fodrer med for meget protein, og din hund ikke kan optage det. Kan det være årsagen.

Du skal holde øje med, om din hund drikker og om den drikker nok.

Jeg sælger kvalitet hundefoder. Og vil gerne hjælpe dig, hvis du ønsker dette.

• #7   28. maj 2011 Cato har fået det samme foder i alle 5 år, så jeg tror ikke at det er det.
    Vand det drikker han når han har lyst, men i den tid her får han kun vand i små potioner da han ikke må drikke for meget på engang, for han kan jo ikke komme af med det igen, før han ender ved dr.dyr

• #8   28. maj 2011 hvad med en infektion i prostata? går ud fra at hanhunde også har det?

Jeg ville bestemt tage ham med til en større dyrehospital - kender ikke Ålborg, men Århus er super - speciel Steen Engermann er jeg glad for og kan anbefale

• #9   28. maj 2011 Ps. så heddet det et kateter og ikke et dræn man bruger...

• #10   28. maj 2011 Ja, det var det, det hed jeg kunne ikke huske det.

• #12   28. maj 2011 Pia: det kan det ikke være, hvis dyrlægen kan tæmme blæren via et kateter... ved nyresvigt, så kommer der jo slet ikke noget urin fra nyrerne til blæreren.

Hunden vil også ret hurtig blive dårligt, pga ophobet affaldsstoffer i kroppen

• #13   28. maj 2011 Cato er ikke sløj og kaster ikke op appetitten er også i orden.

• #14   28. maj 2011 Der er jo måder man selv kan tømme deres blære' på , hvis man trykker ordentligt på de rigtige punkter. Forhåbentlig er der en anden dyrelæge der har et svar på hvad der kan være galt, fordi aflivning ville da være ærgeligt smiley

• #15   28. maj 2011 Vi vil prøve og gøre alt for ikke at ende i en aflivning, for som vi siger han er jo som han plejer at være den eneste forskel er at han ikke kan tisse.
    Og ondt det har han heller ikke for når vi går i haven er han klar til at spille bold med det samme.

• #16   28. maj 2011 Det kan jo også være, det medicin, I har fået nu virker

• #17   29. maj 2011 ja, det håber vi også, men nu har han fået den i 3 dage og stadig ingen forbedring

• #18   29. maj 2011 Øv det er da rigtig ærgerligt. Har dyrlægen sagt noget om, hvor meget han har tømt ud af blæren? Jeg tænker på om det har virket som om, han slet ikke har kunnet komme af med det? Det lyder jo som om, det trods alt kommer ud, hvis han har gået tre dage nu uden at blive tømt hos dyrlægen

• #19   29. maj 2011 Han er blevet tømt 2 gange ved dyrlægen.
    Han tisser meget lidt han drypper kun når han prøver om man kan virkelig se at han prøver. Og når han har lagt et sted ligger der altid lidt tis når han rejser sig.

• #20   31. maj 2011 WWEeeeeee i dag er Cato begyndt at tisse en lille stråle så der er bedring i det med at tisse.

Men nu har han fået tyndt mave og man kan se på ham at hans bagende svier når han har lavet stort, er der nogle der har nogle råd mod det. Det er pillerne han får der giver ham diare.

• #23   1. jun 2011 Nej hvor er det dejligt at høre :). Mht maven kan du jo prøve med skånekost og så høre dyrlægen, hvad de vil anbefale. Når man ved, det er pga medicinen, er det måske smart at få noget, der "passer godt" til lige den form for tynd mave

Kommentér på:
Tisser ikke.

Annonce