Tisser ikke på tur {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hvalp på 5 mdr. Der ikke vil tisse når vi er uden for husets matrikel.
Det i sig selv har ikke været et problem før igår.
Vi var ude og besøge hende jeg har købt ham af, der også har mor og kuldsøster. Vi har nok været væk i sammenlagt 5 timer, og er ret sikker på han ikke tissede mens vi var væk. Til gengæld tissede han en kæmpe tår da vi kom hjem.
Mit problem er nu, at vi skal på ferie i næste uge, og hundene skal med. Jeg er bange for han vil holde sig, og måske få problemer med blæren, og er virkelig tæt på bare at blive hjemme, da jeg ikke vil udsætte ham for det.
Men er der noget jeg kan gøre for ham?
Så det måske bliver nemmere for ham at tisse ude?
Gode råd er mere end velkomne nu!
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.178
HVER gang du har ham ude at tisse nu, så sig f.eks. "dyyyygtig tisse" og ros ham bagefter, når han tisser. Det har vi brugt til vores hunde, og med det resultat at uanset hvor vi er, så kan jeg tage dem ud og få dem til at tisse i løbet af ½ minut. Rigtig rart når man som os tit er lidt på farten .
At naboerne så tror, at jeg er idiot, når jeg står der midt om natten i hvilken som helst slags vejr med ny hvalp og siger "dyyyygtig tisse" igen og igen - det må jeg leve med, griner....
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Tisser ikke på tur