{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Vores hund tisser ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en sær undren og tænkte nogen herinde måske kan gøre mig klogere.
Vi har en shih tzu på 9 mdr. Og hun tisser nærmest aldrig. Jeg havde hende mistænkt for at tisse i sin kurv, det gjorde hun nemlig da hun var lille. Men nu har hun været i løbetid og har blødt en del. Hun har derfor haft bukser på med indlæg i. Og derfor er jeg helt sikker på at hun ikke tisser inde. Vi har været ekstra opmærksomme de sidste to uger. Og uden at underdrive ser jeg hende tisse max en gang i døgnet. Når vi kommer hjem er hun så glad for at se os, at hun ikke gider ud. Når vi så går ud med hende, og virkelig prøver at give hende tid, går rundt med hende og siger "tis" (som før i tiden plejede at få hende til at tisse), sker der stadig intet. Og sådan er det også om morgenen. Altså selvom hun har holdt sig hele natten. Og tit heller ik har tisset når hun luftes af om aftenen. Synes det er SÅ mærkeligt. Hun drikker meget. 1-2 skåle om dagen. Hun er tilpas, spiser normalt, sover om natten osv. Håber nogen kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hund tisser ikke
  • #3   3. dec 2013 Jeg ville med de symptomer først og fremmest tænke at det er urinvejsinfektion. Det gør meget meget ondt at tisse så derfor holder hun sig.

    Prøv om ikke I kan få en urinprøve fra næste gang hun endelig tisser og så til dyrlæge med den i morgen.

    Under alle omstændigheder så til dyrlæge så hun kan tjekkes for evt. andre symptomer.


  • #4   3. dec 2013 Det lyder underligt. Jeg synes, du skal få en dyrlæge til at kigge på hende!

  • #5   3. dec 2013 Jeg tænker ikke urinvejsinfektion, da det ofte viser sig som at hunden sætter sig ofte, men uden resultat. Jeg tænker nyresten.

    Så jeg ville helt sikkert også konsultere en dyrlæge.


  • #6   3. dec 2013 Nej selvfølgelig skal hun ikke tisse inde! Åh hvorfor skal der altid komme nedladende kommentarer herinde. Og JO jeg har haft øjnene på hende konstant, for at se om hun tisser. Kan også være hun bare holder sig. Men fx nu, har hun ikke tisset sidel igår ved 16-tiden. Det er 24 timer. Har lige været ude med hende 1 time. For øvrigt tjekker jeg hende også bagi, om hårene er våde og det er de ikke.
    Tak for brugbare svar. Umiddelbart tænker jeg jo ikke hun er syg. For hun er som sagt en meget glad og tilpas hund. Men jeg må prøve at spørge dyrlægen ad.


  • #7   3. dec 2013 Kia var symptomfri da hun havde sin urinvejsinfektion. Eneste tydelige symptomer på urinvejsinfektion var at hun drak rigtig meget og at hun holdte sig i mange mange timer og da hun ikke kunne mere tissede hun det blødeste sted hun kunne komme i tanke om .. Et vamset gulvtæppe (og hun havde der været 100% renlig i årevis).

    Da hun blev tjekket ved dyrlægen viste det sig at hun også havde mild feber og let ømhed ved blæren.

    Har du prøvet at tage hendes temperatur?

    Hvis det ikke er ny adfærd ville jeg stadig få hende tjekket. Det der kommer ind skal ud. Og hvis ikke du føler der er sammenhæng mellem indtægt og udgift så skal det tjekkes så hunden nyrer ikke smadres


  • #9   3. dec 2013 Har ikke taget hendes temp. Og det er ikke ny adfærd. Hun er aldrig blevet helt renlig. Og som mindre begyndte hun at tisse på dyner, tæpper, puder (også hendes egne) osv. Så det var det jeg mente med at hun ikke længere tissede inde. Eller det har hun jo i hvert fald ikke gjort mens hun har været i løbetid. Og så var det at jeg begyndte at tænke over hvor mange timer hun ikke tisser. Og det synes jeg er vildt. Vil kontakte dyrlægen smiley

Kommentér på:
Vores hund tisser ikke

Annonce