{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.917 visninger | Oprettet:

VORES HUND TISSER INDE, HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en blanding mellem en chihuahua og en papillon. Hun er 14 måneder nu.

Bella vores hund er begyndt og tisse indenfor og jeg aner ikke hvorfor. Jeg syntes snart vi har prøvet alt fra at tage maden når vi er afsted, så hun får om morgnen hvor jeg lufter hende efter og om eftermiddagen til engang om aften, når jeg kommer hjem mellem 15-17 bliver hun luftet som det første og inden i går i seng. En gang var vi til fest så vi tog afsted kl.12 om formiddagen og da vi kom hjem til midnat 12 timer efter havde hun intet lavet. Som lille kom hun på aviser og forstod hurtigt budskabet og kom meget ud i haven, nu er vi flyttet i lejlighed og det er forfærdeligt! Jeg har sagt fy til hende, men har også læst at man ikke må skælde ud? JEg gik tur med hende kl.17 hvor hun tissede og på 2 timer har hun tisset to rimlig store søer. Jeg er så forvirret, håber virkelig nogen kan hjælpe. Er bange for der er noget med hendes blære og da jeg starter på uddannelse om 3 uger, bliver hun luftet inden jeg tager afsted og med det samme når jeg kommer hjem, men hun skal stadigvæk være alene i max. 9 timer.. Det gør mig fustreret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VORES HUND TISSER INDE, HJÆLP!
  • #1   6. feb 2012 Blærebetændelse? smiley

    - Ellers start forfra med renlighedstræning smiley
    Kan være der er sket en ændring i din hverdag ? eller måske ikke van til at være alene hjemme så længe ( min er os alene 8-9 timer ) smiley
    ALDRIG skæl ud, hunden vil overhovede ikke forstå hvorfor mor kommer hjem og skælder ud, det er FOR LÆNGST ude at hendes hovede at hun har tisset, SELVOM du viser hende det... smiley

    Vær opmærksom når hun går rundt og søger/snuser og så ud med det samme i haven smiley


  • #4   6. feb 2012 Regitze - Det er altså meget normalt det du beskriver, mange hunde bliver først renlige omkring 1 år ? min er først blevet renlig nu i en alder af 9 mdr smiley

  • #5   6. feb 2012 Kan også være fordi hun har været van til at være i have og nu kommer ud i snor. Har selv det problem med vores pt, da vi lige er flyttet, og ikke har fået fat i nået hegn til haven nu.

  • #7   6. feb 2012 Helt er ærlig, har du fået den testet for blærebetændelse... hvis det er det, eller andet der er galt med blæren så er det jo enormt synd for hunden...

    du skriver at du er bange for at det er noget med blæren, men hvorfor har du så ikke kontaktet en dyrlæge... en test og evt penisillin behandling koster altså ikke alverden.... omvendt kan en ubehandlet blærelidelse få alvorlige følger med nyrer problemer osv...
    START med at få den testet, en ny renligheds træning er jo helt omsonst hvis hunden er syg.... har selv en hund der skulle renligheds trænes i efteråret og den havde blærebetændelse 3 gange i perioden.... så glem det, har hunden en ubehandlet blærebetændelse kommer du ingen vegne....


  • #8   6. feb 2012 Hanne- * Syntes godt om *

    Regitze - øhhh jamen sådan er det at have hund, nogle er renlige som 9 uger andre som over 1 år før de er renlige.. Deal with it smiley


  • #9   6. feb 2012 Enig med Hanne. Derudover siger du at i lige er flyttet, så kan hun jo godt blive urenlig igen hvis hun ikke lige kan finde id af hvordan og hvorledes, eller hun er blevet utryg over det nye.
    Medmindre du tager hende på fersk gering i at tisse kan du ikke irettesætte hunden, der må du bare tørre op og lade som ingenting.


  • #10   6. feb 2012 Jeg ringer til min faste dyrlæge i morgen som Bella er glad for og som er meget god ved dyr. Jeg havde bare ikke overvejet at det kan være blærebetændelse, men selvføgelig skal hun have pencilin så, jeg er ligeglad med hvad det koster, hun skal have det godt, vi elsker hende overalt smiley
    Hvis hun ikke har blærebetændelse må jeg se tiden an, og begynde forfra med renlighedstræning og se om det hjælper.. Der er trapper i vores nye lejlighed og hun er bange for at gå ned ad trapper, kan kun lide at gå op, så hun vil aldrig kunne gøre det ved hoveddøren som tegn, men hvorfor gør hun det i stuen og ikke ved trappen ;s. Vi har desværre ikke én have, alle vores familiemedlemmer og venner har, men vi har ikke, vi fik skimmelsvamp i den gamle lejlighed og skulle bare væk hurtigst muligt.
    Tak for alle rådene smiley


Kommentér på:
VORES HUND TISSER INDE, HJÆLP!

Annonce