2.912 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hvordan skal hund og kat mødes første gang? Hvordan skal hund og kat mødes første gang?

Om 3 uger skal vi hente vores lille Charlie (chihuahua), men jeg er nysgerrig efter at høre, hvordan man kan få sådan en lille vaps og en hankat på 7 år til at kunne lide hinanden? Når jeg skal besøge min mor, har hun nemlig en gammel kat, og jeg vil rigtig gerne, hvis Charlie og katten kan sammen.

Er der nogle der har nogle gode fif? smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan skal hund og kat mødes første gang?
  • #1   5. jun 2011 plejer bare at lade dem mødes stille og roligt.
    Det er ikke sikkert de kan lide hinanden til at starte med.
    Da vi fik Sam, lod vi sådan lidt som om at der intet nyt var hent, og der gik ingen tid før de accepterede ham

• #2   5. jun 2011 Jeg har fået mine i rækkefølgen hund - kat - hund, så der har katten jo været vant til hund i forvejen, da jeg kom hjem med min hvalp. Jeg ville bare tage det stille og roligt. Sørge for at katten altid kan komme væk, stoppe hvalpen hvis den er voldsom og så selvfølgelig ikke lade dem være alene sammen før du er helt sikker på, de kan sammen

• #3   5. jun 2011 Har din kat forresten mødt andre hunde?

• #4   5. jun 2011 Det er min mors kat og jeg bor ikke hjemme smiley Men ja han har mødt en miniature gravhund, men den gad den ikke. Der blev hunden bare sat og så gik den direkte mod katten. Det gad han ikke rigtig. Men tænkte der må være en god måde de kan mødes første gang, da det er nyt for dem begge....

• #5   5. jun 2011 Aah, den havde jeg ikke lige fanget :). Jamen jeg ville egentlig gøre det samme som hvis det var min egen kat. Jeg vil nu nok ikke forvente, den gider din hund heller når den er så gammel og ikke har vist interesse for den anden hund eller er vant til dem.

Mine forældre har også en voksen kat. Den går altid sin vej, når jeg kommer med hundene

• #6   5. jun 2011 Der skal ihvertfald tages forbehold, da en Chi normalt har et meget sundt temperament, så måske en gradvis tilvending... Først på afstand i kortere tid osv osv

• #7   5. jun 2011 Ok tak for jeres råd smiley

• #8   5. jun 2011 Kommer lige med en advarsel.!!! Har selv 2 store hunde og en han chihuahua. For små 3 uger siden skulle jeg passe en maine coon hunkat med hendes killing i 3 dage inden de blev hentet af ders nye ejere og det gik galt...
    Skal lige siges jeg desuden har en alm hun huskat og en han kastrat maine coon og de er jo selvfølgelig vandt til mine hunde og sover sammen,men ville ikke lige præsentere dem for den kat jeg passede da den ikke er vandt til hunde,så havde den i et andet rum hvor mine dyr ikke kom ind mens den var der. Dvs det gjorde lille Bobo så,min han chihuahua. Katten røg lige i flæsket på ham og gennem bankede ham. Glad for jeg var der så jeg kunne redde ham ellers var han blevet ædt af katten... som jo slevfølgelig er doddelt så stor som ham. Men han er heldigvis uskadt. han ville jo bare lege med den som han er vandt til med mine egne katte.

Så vil bare lige sige man skal passe på især med chihuahua da katte tirt er større end dem.
    Har hørt rygter om flere chihauhau hvalpe er blevet spist at maine coon katte

• #9   5. jun 2011 Okay det er vildt nok. Godt der ikke skete din lille chi noget alvorligt! Men det vil jeg da lige tage med i mine overvejelser om de skal mødes så.

• #10   5. jun 2011 du skal i hvert tilfælde være sikker på at begge parter kan komme væk og være i fred for hinanden

• #11   5. jun 2011 vi sad i samme situation, da vi fik vores Balou
    Han mødte min mors kat, mens både min kæreste og jeg var der, her var det katten der skulle se Balou an, men det har samtidig også været vigtig for os at de har kunne sammen, fordi det også er min mor der står først på passe listen smiley

Men når de mødes nu, er Balou sådan set ligeglad med katten, men katten kigger dog efter hvad Balou laver, og sover ikke før Balou er væk igen.

Vi satte selvfølgelig grænser op for Balou, at han ikke skulle gø af katten, knurre osv. Det har han heller ikke gjort og nu passer de hver deres når Balou er hjemme ved min mor smiley

• #13   6. jun 2011 Tusind tak for alle jeres råd. Vi må prøve os frem når den tid kommer

Kommentér på:
Hvordan skal hund og kat mødes første gang?

Annonce