619 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Appetitten er forsvundet???? Appetitten er forsvundet????

Ja vores hund på 1 år har mistet appetitten overfor sit tørfoder. Det er et tørfoder af et billiger mærke som begge hunde har fået i 5 mdr nu, det har intil nu forsvundet i en fart, men for nogle dage siden opdagede vi at når maden blev serveret, kiggede hun lidt på det, før hun begyndte at spise, som om hun tænker kommer der mon noget bedre.
Der er begyndt at gå længere og længere tid før hun begynder og spise og her til morgen gik der meget lang tid og hun spiste ikke op.
Da vi har 2 hunde, plejer alt mad der bliver serveret at forsvinde i en fart, så ikke den anden spiser det.
Det virker ikke som om at hun har problemer med bisserne, for tykkeben og andet mere lækkert mad, spiser hun fint.
Hun har stadig samme krudt i røven, leger og er glad, så den eneste forskel er at hun bare ikke syntes om tørfoderet længere.
Jeg har også prøvet at flytte hendes spise plads til et andet rum, hvor den anden hund ikke hunne komme ind, da jeg tænkte hun måske ville spise i fred, men det virkede ikke.
Har tænkt mig at prøve at købe en anden variant tørfoder, for at se om det bare er smagen den er gal med.
Kan en ellers madglad hund, godt pludselig blive træt af smagen at sit foder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Appetitten er forsvundet????
  • #1   7. jun 2011 Mine spiser ikke særlig meget nu hvor det er blevet varmt. Men hun kan selvfølgelig også være blevet træt af det

• #2   7. jun 2011 Prøv at komme en lille klat tun eller lign.hun kan lide i foderet, det kan evt hjælpe. Nogen gange bliver de trætte af lugten tror jeg, og bare det at det dufter af noget som er lækkert kan få dem til at spise det igen.

• #3   7. jun 2011 Har hun været i købetid ?

Tænker mere på evt. flask drægtighed,det kan godt få dem til at lade foderet stå

• #4   7. jun 2011 Hun har været i løbetid, det er ved at være et par mdr siden nu. Tror ikke hun er falsk drægtig, da hun ikke på anden måde har ændret adfær.
    Måske det er varmen, må se om det hjælper nu temp falder lidt igen.

• #5   7. jun 2011 Hvis det er et par måneder siden, så passer det ellers fint.

Men varmen kan jo også spille ind

• #6   7. jun 2011 Vores den "lille" har også lige haft en uges tid hvor hun ikke rigtig har spist og det er også et par mdr siden hun var i løb. Ændret ikke adfær, men satte lidt patter så helt sikkert falsk drægtighed hos hende, hun har i dag spist hele hendes morgen mad så regner med at hun er "normal" igen.

• #7   7. jun 2011 Da Charlie var i den alder holdt han også op med at spise. Og gør det stadig ind imellem. Men som du selv skriver så fejlede humør og energi ikke noget. Så han fik bare lov til at lade være med at spise før han blev sulten. Han blev ikke lokket med alt muligt i fodret. Så vær ikke nervøs. MED MINDRE at hunden bliver sløv og virker syg. For så er det naturligvis til dyrlæge.

• #8   7. jun 2011 Joy gør nøjagtig det samme pt, og hun er 10 måneder, jeg tror også det er varmen : )
    Men så ligepludselig spiser hun.
    Tyggeben osv, er til gengæld mægtigt.

• #9   7. jun 2011 hos nogle af de større dyrhandler kan man få poser med smagsprøver, det kunne da være en mulighed for at se om hun trænger til et skifte..

Kommentér på:
Appetitten er forsvundet????

Annonce