{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

sterilisation {{forumTopicSubject}}

På vores morgentur møder vi ofte en Border Terrier.
Ofte er den "sur" og gider ikke lege, men for tiden er den legesyg og "pisker" rundt med dem, der godt gider lege.
En ny og rigtig glad hund.
Ejeren fortæller at den bliver falsk drægtig, og at den nu er lige mellem to løbetider.
Så må du da få den steriliseret, svarer vi.
Det havde han og hans kone også tænkt på og snakket med dyrlægen om.
Men hun havde frarådet det pga. følgesygdomme.
Hun havde tilbudt dem en P sprøjte i næste løbetid.
En af de andre på "morgenholdet" fortæller her til morgen
at den dyrlæge slet ikke udfører sterilisation på hunde kun på katte.
Skal lige siges, at Borderen er knap 4 år.
Er det en seriøs dyrlæge?


Kommentarer på:  sterilisation
  • #1   10. jun 2011 Det skal jeg ikke kunne svare dig på, da jeg ikke kender dyrlægen, men det må være en meget lille praksis hvis ikke h*n udfører sterilisation. Dog kan jeg slet ikke komme i tanke om en eneste følgesygdom - jeg kan sådan set kun se gode ting ved det; fri for at blive falskdrægtig, ingen risiko for livmoderbetændelse, nedsat risiko for tumorer i mælkekirtlerne osv. Jeg synes nu du skal anbefale dem at ringe til en anden dyrlæge, og få sig en snak.

  • #2   10. jun 2011 Det var de samme argumenter vi kom med.
    Jeg troede faktisk, at alle dyrlæger udførte sterilisationer, så desto større var vores undren, da vi fandt ud af, at det ikke var tilfældet.
    Det skal måske også lige siges, at det er en meget populær dyrlæge.


  • #3   10. jun 2011 Er helt enig med Maria C

  • #5   10. jun 2011 Maria og AboutMyDogs- M - Tak for svar.
    Daisie - Det står på dyrlægens hjemmeside.


  • #7   10. jun 2011 Hunden kan ære uheldig at komme til at lide af inkontinens og skal have medicin resten af sine dage... Jeg kender flere hunde der lider af det....

  • #8   10. jun 2011 Laila N - Er det ikke mest ældre hunde, der kan få de problemer?

  • #9   10. jun 2011 husk at hvis de vælger at sterelisere den - så gør i den periode hvor hunden er glad og legesyg og ikke i mens den er deprimeret/sur smiley

  • #10   10. jun 2011 DKK Tavlesnob- Jeg troede faktisk det hed endoskopisk!
    Jeg kan kun give dig ret i, at optimal livskvalitet må være nummer 1.
    Jeg ved også, at Borderens ejere ønsker det samme.
    Det undrer mig bare stadig, at en dyrlæge kan fraråde sterilisation, når hunden så mærkbart lider.


  • #11   10. jun 2011 Karin - Ja det må helt klart være det rigtige tidspunkt.

  • #12   10. jun 2011 Inge R... nej det er ikke aldersbestemt... vores rottweiler var 2 år da hun blev steriliseret og hun har været inkontinent siden og hun bliver 8 år i år...

  • #13   10. jun 2011 Laila - Det gør mig ondt at høre.
    Begge mine er steriliserede heldigvis uden problemer.


  • #14   10. jun 2011 DKK tavlesnob: Hvilket belæg er der for at de bliver sure med alderen, og at det har med sterilisation at gøre?? Den har jeg godt nok aldrig hørt før, og bestemt heller aldrig erfaret hos nogen hunde.

    Og ja, hvis man skal snakke om "bivirkninger", så er der mulighed for at forbrændingen bliver nedsat, og i sjældne tilfælde inkontinens, men så er spørgsmålet om man hellere vil give lidt mindre i foder/gå en ekstra tur eller have en hund der er frustreret hver gang den bliver falsk drægtig. Jeg ville klart vælge sterilisation, og også gerne på den "gammeldags" måde. Jeg synes at fordele klart opvejer ulemperne. Er hunden så uheldig at blive inkontinens, så findes der piller (som den dog skal have resten af livet), som fungerer ret godt. Jeg ville dog vælge en dyrlæge, der har styr på tingene og nogle ordentlige forhold, og ikke en som står inde på sit spisebord og gør det (overdrivelse fremmer forståelsen).


  • #15   10. jun 2011 Karin F: Det er en myte at hunden skal steriliseres når den er glad, samt at man ikke må når den er falskdrægtigt. Det betyder ikke noget for hunden, man steriliseret jo også hunden når den har underlivsbetændelse.

    DKK Tavlesnob med DKCH basse: Jeg har godt nok heller aldrig hørt eller oplevet at de skulle blive sure med alderen...!?

    Jeg syntes bestemt at alt det posivtive opvejer det negative ved en sterilisation. Uanset hvilket metode man vælger, hvis det er med kikkert kan tæve stadig få underlivsbetændelse.
    Ville personlig aldrig give min tæve en p-strøjte, med mindre at det var en alvstæve og der ikke var andre muligheder.


Kommentér på:
sterilisation

Annonce