955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Foder - calcium Foder - calcium

Hej...
Jeg står i den uheldige situation at min hund har alvorlig calciummangel som blev opdaget af dyrlægen i forbindelse med en operation. Han er indtil nu blevet fodret med ziwipeak (intet ondt ord om det), men det mener dyrlægen har resulteret i denne mangel. Derfor anbefalede han RC. Vi har købt en pose, da vi følte at nu måtte han bare have noget nyt foder, men har efterfølgende kigget på ingredienserne og er bestemt ikke imponeret. Tænker da at det må være muligt at finde et fuldfoder som kan give det samme som RC.
Krav til foder:
- fuldstændigt afbalanceret i forhold til vitaminer, mineraler og omega.
- uden for mange fyldstoffer
- god kvalitet uden konserverings- og tilsætningsstoffer
- små piller som passer til lille hund

Håber virkelig meget at i kan hjælpe!! - anne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder - calcium
  • #1   11. jun 2011 fish4dogs til hvalpe og små hunde...... jeg har ikke kunnet finde noget sted hvor der står noget om calciumindholdet

• #2   11. jun 2011 Det er RC yorkshire terrier, men kan ikke finde på nettet hvor stort indholdet af calcium er

• #3   11. jun 2011 Sammensætning:
    Ris, tørret fjerkrækød, majsmel, animalsk fedt, vegetabilsk proteinisolat*, majsgluten, majs, hydrolyseret animalsk protein, vegetabilske fibre, roetrævler, mineraler, vegetabilske olier (soja og borago), fiskeolie, gær, frugtooligosakkarider, natriumpolyfosfat, taurin, hydrolysat af gær (kilde til mannan-oligosakkarider), DL-methionin, æggepulver, hydrolysat af krebsdyr, L-tyrosin, ekstrakt af grøn te og vindruer (rig på polyfenol), L-carnitin, hydrolysat af brusk, morgenfrueekstrakt (rig på lutein).
    * L.I.P: Udvalgt, let fordøjeligt protein med høj biologisk værdi.
    Tilsætningsstoffer:
    Jern (135 mg/kg), kobber (23 mg/kg), mangan (70 mg/kg), zink (240 mg/kg), jod (2,9 mg/kg), selen (0,16 mg/kg ), A-vitamin (33000 IE/kg), vitamin D3 (800 IE/kg), E-vitamin (600 mg/kg), C-vitamin (300 mg/kg), vitamin B1 (56 mg/kg), vitamin B2 (56 mg/kg), pantotensyre (166 mg/kg), vitamin B6 (86,3 mg/kg), vitamin B7 (1.100 mg/kg), vitamin B12 (0,17 mg/kg), niacin (500 mg/kg), biotin (3,3 mg/kg), folinsyre (17,5 mg/kg), cholin (1.500 mg/kg), polyfenoler (150 mg/kg), chondroitin sulfat og Glukosaminchlorid (500 mg/kg), lutein (5 mg/kg), L-carnitin (100 mg/kg), taurin (0,29%).

• #4   11. jun 2011 Men han spiser jo kun køddet om benene i knoglen - desværre. Har overvejet et marvben fra slagteren for der må da være mange gode ting i + han kan slikke det ud?

• #5   11. jun 2011 Kan man give kalktabletter ved siden af?

• #6   11. jun 2011 hvis du g¨år på zoo plus vil du kunne se de forskellige varianter og indhold

• #8   11. jun 2011 Altså dyrlægen sagde at han synes det var mærkeligt hvis han i så tidelig en alder havde en sygdom som gjorde at han ikke kan optage valium optimalt. Det undrer mig dog meget at hans calium er så lavt da han også får et tilskud beregnet til barf, hvor der er calium i.
    Han har fået kyllingelår mange mange, men gnaver kun kødet af knoglen uden at spise den.

• #10   11. jun 2011 skal jeg bare slå benet med en hammer et par gange inden eller?

• #12   11. jun 2011 Prøv med kyllinge halse i stedet for lår der er knoglerne noget tyndere og nemmere at spise.

• #13   12. jun 2011 Calciumindholdet i RC yorkshire er 0,7 % og phodphor er 0,6 %. Det er vigtigt at calcium-phosphorindholdet er afstemt, da hunden ellers ikke kan optage det godt nok. Ved du hvad phosphorindholdet er i ziwipeak?? Og så er det svært helt at sammenligne, for det kommer jo også an på mængderne hunden skal have osv. Eukanuba adult small breed synes jeg er et fint produkt - her er calciumindholdet 1,3 %, og fint afstemt med phosphor. Ingen unaturlige tilsætningsstoffer, og kød som 1. ingrediens, og rigtig mange gode neutriceuticals.

Pia H: Jeg er dybt uenig i at de skal have flere forskellige fodermærker for at være dækket ind - hvis ikke foderet er afstemt i forhold til vitaminer og mineraler, er det et dårligt produkt. Så jeg ville bestemt KUN give en type foder, da man ellers slet ingen anelse har om man har rodet helt rundt i næringsstofbalancen.

Jeg ville også passe på med at give kalktabletter, da det er rigtig svært at få det doseret korrekt - jeg ville satse på et godt foder, der kan afhjælpe problemet.

Håber virkelig at du finder det helt rigtige, så din skønne vuf kan blive helt fit for fight smiley

• #14   12. jun 2011 Umildbart er phospherindholdet 1,1%:
    Protein (min.) 33% Ash (max.) 8%
    Fat (min.) 27% Fibre (max.) 1.5%
    Moisture (max.) 15% Calcium 2%
    Phosphorus P 1.1%

• #16   12. jun 2011 Jeg ved godt at få meget kalk er farligt men for lidt er også.Når i nu siger man ikke må give ekstra kalk men gerne må give ekstra ben hvordan hænger det så sammen?
    Det jo også ekstra kalk bare i anden form??

• #17   12. jun 2011 hans calcium indhold i blodet var så lavt at man ikke engang kunne se det på deres skemaer, og han blev nødt til at få det tilført gennem drop, hvis de skulle operere ham.

• #19   12. jun 2011 jens hvis det overskydende kalk bliver skidt ud hvorfor gør detså det ikk hvis man giver dem pilleform??

• #20   12. jun 2011 jens..Ok jeg blve bare nysgerrig

Jeg ved jo også at når mine hunde får ben så har de hvid afføring

Kommentér på:
Foder - calcium

Annonce