{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

FRANSK BULLDOGS FRA NIVÅ!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg søger folk med franske bulldogs fra Nivå af, som har haft problemer, ang. allergi, hudirretartion, tørhed i huden mm.

Jeg skriver fordi at min fransk bulldog, nogle måneder efter vi fik hende, allerede begyndte på allergi -og hudproblemer, hun er i dag 1 ½ år gammel.

Vi har siden fået undersøgt hende op til flere gange, og brugt rigtig mange penge på det. Vi har endnu ikke fundet et svar på hvad det kunne være, men dyrlægen fortalte os, at hunde med chip fra udlandet f.eks. polen, ungarn, tyrkiet skulle man aldrig tage imod, for der var altid problemer med dem. Dyrlægen mente at vores chip var derfra, men vi fik af vide da vi købte hende at hun var fra Tyskland af.

Vi har taget kontakt til ham der solgte vores hund, og han fortæller at han kun har haft 2 andre hunde med samme problem.

Derfor skriver jeg nu her inde, for at finde svar på om min kæreste og jeg virkelig kun er det 3 par, eller om der sidder andre der ude, men en fransk bulldog derfra med samme problem, da dette er en hård og hjerteskærende kamp for os, og enormt ulideligt for vores lille elskede bulldog, der hver dag må tage medicin for ikke at klør sig selv til blods, "håbede" vi på at finde nogle med samme problem så vi kunne finde ud af nogle løsninger sammen, og ikke midst få fat på på opdrætteren og give ham besked omkring de hvalpe han sælger.

Vi har mere information omkring erstatning og sygdommene, hvis du/I er en der har en hund fra Nivå af, og som er interesseret i at gøre noget ved det, vi vil MEGET GERNE høre fra dig/jer.

Mvh Nicolai og Kia.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FRANSK BULLDOGS FRA NIVÅ!!
  • #2   14. jun 2011 Husk din reklamation skal faldeinden hunden er 2 år gammel

    at alle hunde fra udlandet er syge er noget vrøvl der er seriøse opdrættere alle steder


  • #5   14. jun 2011 mange tak for jeres henvendelser, vi tager det til os.

    - og til andrea p, ja det passer meget godt med det er dem.
    - og Louise H vi prøver at skrive, tak!


  • #6   14. jun 2011 Nu synes jeg at det er noget bredspekteret at skrive at man ikke skal tage imod hunde fra udlandet, der findes skam rigtig mange seriøse opdrættere i udlandet...men ja, f.eks Polen er måske et land man skal se sig rigtig godt for, hvis man køber hund derfra.

    Hvad er hendes chip nummer? så kan jeg kigge på en af mine hundes papir, så kan jeg med sikkerhed sige om hunden er fra Tyskland og evt også Polen.

    Jeg vil dog generelt sige at man ikke skal købe en hvalp, hvor man ikke kan få lov til at se moren, for så er de sikkert importeret, og det er sjældent fordi sælger bare vil hjælpe en god ven med at sælge sine hvalpe...det er typisk for at tjene penge...og så længe folk støtter dette, lige så længe vil der være disse hundehandlere, der også tit mangler at have papirerne i orden...desværre.

    Håber at i finder ud af, hvad hun nøjagtigt fejler....



  • #7   14. jun 2011 Lykke J: Vi ved ikke så meget om hundene fra udlandet, vi blev bare frarådet dem af dyrlægen.

    Men vi er super glad for dit indlæg, og vi vil lige prøve at finde hendes chip nr. så må du MEGET GERNE undersøge det, det vil være en stor hjælp bare at vide det. Vi sender det nok til dig i en besked på et tidspunkt, da vi lige er flyttet og det nok ligger i en af de mange papkasser smiley

    Og ja, hun er inporteret fra udlandet, og vi tror nu også at ham sælgeren bare vil prøve at tjene penge, det er derfor vi skriver her inde for at finde ud af om der er nogle der har hvalpe derfra med sammen problemer, så vi kan sætte ind stopper for det. For det er sørme synd for hvalpene!!

    Men igen, tusinde tak for dit indlæg! vi tager det rigtig meget til os!


  • #8   14. jun 2011 Da hunden jo nok er fra udlandet, så vil jeg kontakte forbrugerklagenævnet... de kan hjælpe med en sag mod avler. Hvis hunden havde DKK tavle, så kunne de hjælpe, som de hjalp mig i min sag mod avler, jer med at få penge retur fra avler. I bør nok også få en udtalelse fra dyrlægen, om hvad hunden fejler, og om det er arveligt, men det kræver en diagnose.
    Min havde dårligt imunforsvar, og døjede med alt også hudproblemer. Jeg havde dyrlægeregninger på omkring de 60.000 kr. i de 2 1/2 år han levede. Pengene er en ting, en anden ting er hvor hårdt det er at ens elskede hund er syg konstant.

    Held og lykke med hende... håber hun bliver rask hurtigt.


  • #9   14. jun 2011 Jeg har selv 2 hunde, der er fra udlandet en fra Holland og 1 der oprindeligt er fra Hviderusland, men jeg har hentet hende i Tyskland. Super gode hunde, ingen allergi osv
    Men ja, import bør man kun begive sig ud i, hvis man enten selv har forstand på det,eller kender nogen, der kan hjælpe...


  • #10   14. jun 2011 Der er også stor forskel på at undersøge og hente hunde med FCI tavler i udlandet og så købe en herhjemme, som er importeret. Og guderne må vide hvilke forhold den er vokset op under og hvornår den er taget fra moderen:-(

  • #11   14. jun 2011 - Louise & Elmo: ja vi ved præcis hvad du mener omkring de sygdomme, det er rigtig hårdt at gå og se at ens hund har det dårligt, men ja vi prøver stadig og kæmper for at hun skal blive rask!
    Men vi har hørt lidt omkring det med at ligge sag an mod arvleren, men da vi ikke har sat os så meget ind i det, vil høre om der muligvis var andre der havde kendskab til det? Men tusinde tak for dit indlæg, det har været behjælpeligt! smiley

    - Lykke J: Ja det har vi også fundet ud af, det tør vi ikke rigtig at begive os ud i mere smiley

    - Mette: Ja det tør vi heller ikke rigtig selv at tænke på, men tror desværre ikke at det er det bedste! smiley


  • #12   15. jun 2011 Er det i forhold til købeloven i gerne vil have nogle gode råd eller hvordan? Og ja, i kan lave en sag ved forbruger klagenævnet, mener det koster 500 kr.
    Hvis der er noget i forhold til købeloven i gerne vil vide, så spørger i bare:-)


  • #13   15. jun 2011 Nicolai... jeg har kun kendskab til disse sager gennem DKK, men som sagt så kan det gøres gennem forbrugerklagenævnet... og de har kørt lignende sager, hvor avler skulle betale penge retur.. men ja det kræver en skriftlig udtalelse fra dyrlægen, så man ved, hvad hunden fejler osv.



  • #14   15. jun 2011 ja, diagnosen skal ligge fast, desværre kan man heller ikke være sikker på at få sine penge, selvom man får medhold ved forbruger klagenævnet, MEN til gengæld kan kendelsen bruges i retten....

  • #15   15. jun 2011 Sælgern siger at Bella er den eneste der har allergi i det kuld og at hun er fra sydtyskland og at dyrelægen hun havde den gang et stoppet og han siger at di ikke avler mere og at han ikke kan gøre mere

  • #16   15. jun 2011 Har den ikke lige her

  • #17   15. jun 2011 det kan du ike bruge til en hylende fis. Den sælger, der har solgt hunden til dig er ansvarlig for den hund, og det er den sælger du skal have penge retur af og evt slæbe i retten. Sælger skal så selv gå videre til dem de har købt den af. det kan aldrig være dit problem hvordan sælger får erstattet hunden, og du har købt den i DK ergo gælder den danske købelov, så du skal skrive et anbefalet brev, hvori du uddyber paragrafferne i købeloven og giver en tidsfrist for hvornår du skal have pengene før der bliver gået videre med det..., og evt fortælle at det måske også var noget for et program som basta, med folk der henter syge hunde i udlandet osv...mon ikke de så slipper pengene....hvis du skal have hjælp til at formulere dig, så siger du bare til

  • #18   15. jun 2011 det er man nød til at gøre, hvis man skal i retten, så er der bevis for at man har rykket for at få erstatning, så det er skam nødvendigt. men det kan sagtens være at det er en umulig opgave, men det er nøvendigt...

  • #19   15. jun 2011 Lykke J: vil meget gerne have hjælp angående alt det her, vi arbejder nu på at lave en "dagbog" over vores hunds sygeforløb. Men hvordan skal vi skrive det her brev??

Kommentér på:
FRANSK BULLDOGS FRA NIVÅ!!

Annonce