Broholmer spørgsmål Broholmer spørgsmål
Idag da jeg skulle hente et brev til lufthavnen i et privat hjem, skulle damen lige ind og hente det i stuen, efter at hun havde åbnet døren for mig.
Ned af en bred trappe kom så en STOR gul hund - og jeg stod der mutters alene i den åben dør, shit !
Men hunden var flink og rar - faktisk var han enormt sød. Jeg nåede lige at blive lidt forelsket i ham inden hun kom tilbage igen, så fin var han
Og nu mit spørgsmål - var jeg "heldig" eller er Broholmeren generelt bare en hund, som er fin ved fremmede ?
Den er klart rykket et par pladser op på min "hunde-jeg-engang-skal-ha-når-jeg-ikke-gider-træne-mere" liste
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Og så skulle de jo være til at regne med som vagthund, hvis man skulle få brug for det
jan 2006
Følgere: 76 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 356 Svar: 14.574
Der er sat flueben ud for racen til senere brug
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 173 Svar: 1.923
Broholmeren faldt bare helt naturlig ind hos os, hundene hyggede sig med hinanden, ingen problemer heller ikke omkring fodring. Jeg blev altså også lidt forelsket i denne hund og efter en uge var det lidt sorgmodigt at sige farvel. Har aldrig mødt så afslappet og rolig hund før eller siden (samtidig med at den legede med min hund og nød lange ture uden snor).
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 882
Dejlig dejlig hund, men fælder som bare pokker og savler en smule
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.852
feb 2009
Følger: 32 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 226
Generelt er Broholmeren en rolig hund, der kan selvfølgelig altid være en der er mere "fremme i skoene", som med andre racer. Men kendetegnet på Broholmer er rolige bevægelser, tænker over tingene.....
Jeg ved ik' hvordan reglerne er idag, men dengang var der ventetid på hvalpe op til 3 år, og alle skulle godkendes for at købe en Broholmer.
Den hund mine forældre havde blev desværre ik' så gammel (6 år) så fik han akut dårlig hjerte, og vand i hele bugen, så i løbet af få dage blev han aflivet. Han var rigtig stor, hans halsbånd målte 63 cm i omkreds, og han var ikke fed, men kæmpe stor.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.908
Broholmer spørgsmål