{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.473 visninger | Oprettet:

Antihistamin? {{forumTopicSubject}}

har en hund der ikke kan tåle bistik og der er stor sandsynlighed for at man ikke kan nå til dyrlægen især hvis man er på sommerferie og ikke aner hvor man skal køre hen, og først skal til at lede efter en dyrlæge, hvis uheldet er ude. så mit spørgsmål er kan man få antihistaminer hos dyrlægen (ville gerne have noget med på sommerferie) eller skal hunden undersøges først, selvom man godt ved at ens hund ikke kan tåle bistik? Og kan man evt bruge antihistaminer som man også bruger til mennesker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antihistamin?
  • #2   19. jun 2011 Men helt præcis hvilke præparater er antihistaminer, det synes jeg ike rigtig jeg har kunne læse mig frem til?

  • #3   19. jun 2011 Jeg brugte antihestamin til min hund, han fik bare en børne dosis ( 1/2 tablet) Jeg købte dem på apoteket i håndkøb.

  • #5   19. jun 2011 Spørg din dyrlæge hvilke du skal købe for det er ikke alle de må få og så er det altså heller ikke alle hunde det virker på, har selv prøvet det på min tæve men uden effekt smiley

  • #6   19. jun 2011 Så det vil sige at man ikke kan give antihistamin akut som helbredende præparat?

  • #7   19. jun 2011 Jeg bruger Benadryl efter anbefaling fra min dyrlæge, til Alfa.
    Hun er slem til at snappe efter bier og hæver pænt, hvis hun bliver stukket.

    Er det en rigtig allergisk reaktion, kan antihistamin ikke gøre det, så skal der gives indsprøjtning af kortison.

    Alfa så sådan ud efter sidste bistik, 1½ døgn senere var hun normal i hovedet igen efter behandling med benadryl:

    (link fjernet)


  • #8   19. jun 2011 Har to dejlige: Nej Antihistamin kan ikke gives akut, da det jo først skal ned gennem mavesækken og optages af tarmen og føres til leveren og videre ud i blodet, før den begynder at hjælpe.....
    Så måske en smart plan vil være at sikre dig hvor nærmeste dyrlæge er, og have dem kodet ind på gps'en når du tager rundt i landet..


Kommentér på:
Antihistamin?

Annonce