Erfaringer med Beagle Erfaringer med Beagle
efter at have siddet lidt og læst omkring Beaglen så er jeg blevet lidt forvirret for efter Politikens bog omkring hunde er Beaglen en forholdvis "nem" hund at opdrage. Men mange mennesker siger at den er meget svær og gør kun hvad der selv passer den? hvad er jeres erfaringer med den ?
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 145
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Kender en hanhund som er dejlig nem men er dominant af h. til
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
Men de er bare SÅ søde med de ører ;o)
apr 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 120
men han kommer når jeg kalder og ka gå løs uden problemer, han går helst ikke for langt væk fra mig, højst 20-30 meter.
Jeg har måtte været hård i min opdragelse af ham, men det er ikke sikkert andre beagle ejere behøver det.
apr 2006
Jer der har eller har haft en beagle har i "bare" gået nogle gode ture med dem og være hård og kontank over for dem for at de forstår det ( nej ikke slå eller tæve dem) hvordan er de når de er alene hjemme smadre de alt og bidder ialt eller er det ikke være end andre hvalpe ?.
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.186
apr 2006
Julie (eller andre selvfølgelig) hvad er din/jeres erfaring med at hunden skal være alene hjemme fra f.eks. 7 til 15 er det en hund som meget hurtigt keder sig og prøver at splitte ens hjem ad og kan det hjælpe hvis man ligger nogle små udforringer til den i form af godbider i små beholdere hvor den først kan få godbiden ud af beholderen.
For da min gamle hund var hvalp nåede den at :
(tysk ruhård)
Gnave sko i stykker.
Gnave et stk trappe gelænder til ukendligheder.
Gnave lidt flere sko i stykker
Gnave dørkarmen til kælderdøren i stykker
+ sikkert meget mere som jeg ikke lige kan huske.
Og dette ville jeg enlig godt udvære selvfølgelig kan man nok ikke helt slippe meeeeennnn måske holde det nede på et lidt mindre plan.
Der står inde på Beagle klub at man helst skal få hvalpen en fredag så den kan vende sig til at undvære dens mor og søskende og så tager man på arbejde om mandagen så den får chokene i en omgang eller skal man holde en uges ferie når man får den ?
Erfaringer med Beagle